.blog

späť na články bloggera

Behring Breivik nebol kresťanský fundamentalista

Vladimír Palko Kto je ten masový vrah, ktorý v Nórsku zavraždil chladnokrvne takmer sto ľudí? Kto spáchal túto hrôzu? To sa pýtali milióny ľudí, keď im médiá sprostredkovali neuveriteľnú správu. Je to Anders Behring Breivik, kresťanský fundamentalista, oznámili nórske úrady a cez správy slovenských televízií sa to dozvedeli i slovenskí občania. A tak sa miliónom ľudí zahniezdila v hlavách myšlienka, že skrátka vždy je to zlé, keď sa to s náboženstvom preháňa, a je to jedno, či je to kresťanstvo alebo islam. Pochopili to tak, že ako sa moslimský terorista vrhá do samovražedného útoku s výkrikom „Alláhu akbar“, tak sa môže aj veriaci kresťan – terorista vrhať do zabíjania s povedomím, že koná v mene Boha. A že možno pritom kričí: „V mene Otca i Syna ...“. Ale podľa toho, čo bolo o Behringovi Breivikovi (ďalej len ABB) okamžite známe, ABB žiadny kresťanský fundamentalista nie je. Čo je to vlastne kresťanský fundamentalista? Keďže to nie je výraz z môjho slovníka, ani neviem, či mám písať slovo fundamentalista v úvodzovkách alebo bez. Tento výraz patrí skôr do slovníka ľudí, ktorí majú na kresťanstvo kritický pohľad. Dohodnime sa, že by ten výraz mohol znamenať kresťana, ktorý svoju vieru berie vážne, až príliš vážne, ktorý to s ňou preháňa, berie ju príliš doslovne, rigidne, atď. Mala by platiť taká samozrejmosť, že kresťanský fundamentalista hlboko verí v Boha a v Božieho Syna Ježiša Krista, Spasiteľa. Kresťanský fundamentalista by sa asi mal k Bohu modliť, nie? V modernej dobe kresťanského fundamentalistu trápi oslabovanie viery. Trápi ho, že sú potraty, a myslí si, že by sa s nimi malo skoncovať. Odmieta agendu homosexuálneho hnutia, lebo je za tradičnú rodinu. Odmieta liberalizmus v médiách, veľa sexu v médiách, prostitúciu, drogy. Čo z toho charakterizuje ABB? Súdiac podľa jeho vlastných názorov, tak nič. Pre poznania názorov ABB sú kľúčové dva texty, ktoré sa objavili na internete v čase, keď začal vraždiť. Jeden text, asi 50 strán, sú jeho zobrané internetové diskusné príspevky na stránke document.no z rokov 2009 a 2010. Na tento text odkazujem ako na DOCNO. Druhým textom je jeho 1500-stranová kniha „2083: Európska deklarácia nezávislosti“, (ďalej len 2083EDN) ktorú napísal pod pseudonymom Andrew Berwick. Z oboch dokumentov je jasné, že ABB nie je kresťanský fundamentalista a asi nie je ani veriaci kresťan. Pre ABB kresťan nie je človek, ktorý nevyhnutne verí v Boha. V 2083EDN nájdeme, po strane 1300, postupne tieto výroky: „Ja osobne a mnoho iných ako ja nemáme nevyhnutne osobný vzťah k Bohu a Ježišovi Kristovi.“ „Európske kresťanstvo nie je o tom, že máme osobný vzťah s Ježišom alebo Bohom.“ „Nepredstieram, že som veľmi religióznou osobou, bola by to lož. Vždy som bol veľmi pragmatický a ovplyvnený svojím sekulárnym okolím.“ ABB striktne rozlišuje medzi vierou v Boha a kresťanstvom ako určitou kultúrou a civilizáciou. Viera, jej úpadok, to je niečo, čo ho vôbec netrápi. Kresťan je podľa neho ten, ktorý uznáva historický význam kresťanstva a považuje ho i dnes za významnú kultúrnu silu. Kresťanstvo mu romanticky splýva s obrázkom majestátneho útočiaceho križiackeho ťažkoodenca v plnej zbroji na cválajúcom koni. Kresťania v tomto zmysle sa podľa ABB delia na kresťanských veriacich, kresťanských agnostikov a kresťanských ateistov. Pre ABB je úplne jedno, o ktorý typ „kresťana“ v tomto zmysle sa jedná. Vo svojej teroristickej organizácii, ktorej názov sa dá preložiť ako Templárski rytieri, ráta so všetkými tromi typmi. Keďže ABB zaujíma politicky jediná vec, a to vytlačenie moslimov z Európy, kresťanstvo považuje za nástroj, ktorý by v tom mohol pomôcť. Jeho pohľad na kresťanské cirkvi nie je pohľadom znútra, ale pohľadom zvonka. ABB sa nikdy nemodlí. „Doteraz som nemal potrebu prosiť Boha o silu“, píše v 2083EDN. Pre ABB je viera v Boha a modlitba čosi, na čo príde čas v okamihu tesne pred smrťou. Nevylučuje, že keď bude umierať v boji s nepriateľom, potom sa pomodlí, lebo to sú tie okamihy, kedy viera prichádza. Ale zatiaľ nie, veď načo? A keď potrebuje bojovník psychickú vzpruhu? ABB v 2083EDN odporúča počúvať severské piesne a ságy. Potraty, liberálna protikresťanská morálka, homosexuálne hnutie? To nie je pre ABB problém. ABB uznáva, že toto všetko je dielom kultúrnych marxistov, ktorí zároveň uskutočňujú islamskú imigračnú politiku. ABB však hovorí v DOCNO, že zbrane kultúrnych marxistov, ako feminizmus alebo sexuálne oslobodenie treba používať aj v zápase proti islamu. „Musíme byť pro-homosexuálni“, píše ABB v DOCNO. Tu sa jeho kritika voči islamu hýbe smerom k postojom, aké zastával Pim Fortuyn v Holandsku alebo Oriana Fallaci. Keď ABB v DOCNO uvažuje o založení novín, ktoré by boli proti imigrácii moslimov a multikulturalizmu, tak uvažuje i o variante, že by v týchto novinách boli i erotické fotky dievčat. Vo svojich bizarných úvahách v 2083EDN o usporiadaní spoločnosti po úspešnom vyhnaní islamu nevidí ABB žiadny konflikt medzi konzervativizmom a liberalizmom. Skrátka, budú existovať zóny, kde bude absolútny liberalizmus, vrátane prostitúcie, drog a úplnej slobody v médiách, a budú zóny konzervatívnejšie. ABB v 2083EDN pri zverejňovaní svojich názorov používa metódu kladenia otázok, na ktoré sám odpovedá. Komicky na údajného kresťanského fundamentalistu pôsobí odpoveď na otázku, čo platí v prípade rozporu medzi vedou a Bibliou. Veriaci kresťan, tým skôr „fundamentalista“, predsa rozpor medzi vedou a biblickou vierou nevidí. ABB však také rozpory pripúšťa, lebo jasne odpovedá, že v prípade rozporu má pravdu veda. Inak povedané, Biblia nehovorí vždy pravdu. ABB v 2083EDN hovorí, že v mladosti bol hip-hoperom a vášnivým sprejerom. Pretekať sa s úradmi o to, ako rýchlo zasprejovať očistený múr, bolo jeho vášňou. Vyrástol v ľavicovo orientovanej rodine, ako pätnásťročný sa nechal pokrstiť, pričom jeho krstnou matkou bola marxisticky orientovaná imigrantka z Chile. Z jeho názorov vidíme, že krst bol aktom uznania kultúrnej sily kresťanstva, nie aktom viery. O posledných rokoch pred útokom v Oslo ABB v 2083EDN hovorí ako o samozrejmosti, že mal (sexuálne) styky s dievčatami. Ale veď už sme pochopili, že o vieru, a teda ani o žitie podľa nej, sa tu nejedná. Fenomén ABB nie je produktom kresťanského prostredia, nie je produktom kresťanskej viery v Boha. Je to nevídaný úkaz moderného sekulárneho sveta. ABB nie je žiadny kresťanský fundamentalista. Je záhadou, ako mohli nórske úrady vypustiť do sveta takýto nezmysel. Po tragédii v Oslo je čas na smútenie a súcit s obeťami a ich rodinami. A zároveň je to čas na pravdivé pomenovanie toho, čo sa stalo a na hľadanie riešení. Vedomý či nevedomý protikresťanský útok, ktorým bolo označenie ABB za kresťanského fundamentalistu, však nie je dobrý začiatok.
 
1 2 3 4 5

zatiaľ nikto nehodnotil

.diskusia

  1. Kto do teba kameňom, ty do neho chlebom. Ak ťa niekto udrie po pravom líci, nastav mu aj ľavé.

    .ondrej | 30. august 2011 o 6:18

  2. Asi len tú podstatu ktorú nedokážete pochopiť: Ja sa nikomu tu nesnažím vnútiť svoju vieru! Celý tento spor okolo mňa je o tom, že som si dovolil, na základe toho čo som si v diskusii prečítal, oplatiť tunajšiemu osadenstvu rovnakou kartou = urážkami, aby si uvedomili, ako by sa im to páčilo!!!! Ja neviem ako to, že to nedokážete pochopiť a píšete tu čosi o tom že tu niekomu nanucujem vieru. NIE JA SO SA LEN OHRADIL PROTI URÁŽKAM! A ak Palka považujete za kultivovaného nositeľa jeho pevného postoja a presvedčenia(ako ste napísali) tak mi je divné, že vám to ako sa tu o ňom vyjadrujú miestny "diskutéri(vrátane kamaráta vensa)" nevadí. No a ten Vens ten sa za to do mňa obul. Už ste pochopili?! A nezabudnite sa vyjadriť ku tomu urážaniu, lebo neznášam ľudí ktorým nevadí, že niekto niekoho len tak mirnix dirnix ponižuje a hucká proti nemu ostatných!!!!!!!!! A ja teraz poučím vás "učiteľ": Napísali ste na margo "Kto uverí bude spasení" vraj - nič ťažšie tam nemáte? Asi ste zabudli na očistec. Boh by bol naozaj divný, keby Hitler prišiel do neba ako slepé kura k husliam nemyslíte? A teraz vy uveďte na pravú mieru ten váš postoj k urážkam na adresu Palka a uvidíte, že budete zaraz na tej strane barikády kde ja!!! To je príčina vy slaboch! Aké keci?!

    .camo | 28. august 2011 o 19:45

  3. This specific 12 months, attire have got risen thus fast from the trend measure it's going to setback! His or her vibrant chocolate striped clothes are generally very upon pattern we are questioning ought to they have a secret agent pit in order to Prada hq?Really don't lose away concerning the luxe fresh add-ons that have merely fallen inside, we're lusting next this kind of could-be-designer colour-block satchel along with sweet candy striped pumps <a href="http://www.opertty.com/" rel="nofollow">karen millen dress</a>. Really worthy of paying funds on.Just about every week, we are within the design as well as fashion picture searching for out there an individual fabulous fashionistas <a href="http://www.opertty.com/" rel="nofollow">karen millen uk</a>.Currently, all of us quizzed Ould - Stewart <a href="http://www.opertty.com/products_new.html" rel="nofollow">karen millen outlet</a>, 18 <a href="http://www.opertty.com/" rel="nofollow">karen millen clearance</a>, college students along with part-time secretary via Alderley Advantage, about the woman's summery appearance because the lady on course towards the particular Classique football event with Mottram Corridor. would point out placing on a black gown to be able to our school promenade <a href="http://www.opertty.com/featured_products.html" rel="nofollow">karen millen sale</a>. It had been a great gown through Karen Millen, however <a href="http://www.opertty.com/" rel="nofollow">karen millen clothing</a>, if My spouse and i probably can return as well as try out it once again I might most probably get eliminated for almost any white colored gown as well as possibly any additional vibrantly colored dress <a href="http://www.opertty.com/specials.html" rel="nofollow">cheap karen millen</a>.

    .zhqhaodu | 26. august 2011 o 3:00

  4. This specific 12 months, clothes have gone up therefore quickly inside the vogue measure it is going to hit! Their particular vivid sweet candy striped gowns are particularly BIENBHEZHQ upon trend we are pondering ought to they have any secret agent gap to be able to Prada head office?Really don't drop out and about regarding the luxe brand-new add-ons which have simply slipped inside <a href="http://www.opertty.com/" rel="nofollow">karen millen clearance</a>, we're lusting subsequent this specific could-be-designer colour-block satchel as well as sweet striped high heels <a href="http://www.opertty.com/" rel="nofollow">karen millen dress</a>. Really price shelling out money about <a href="http://www.opertty.com/specials.html" rel="nofollow">cheap karen millen</a>.Every single full week <a href="http://www.opertty.com/" rel="nofollow">karen millen dresses</a>, we're about the design and also model arena scouting out anyone magnificent fashionistas.Today, all of us quizzed Anna Stewart, eighteen <a href="http://www.opertty.com/" rel="nofollow">karen millen clothing</a>, college students and also part-time secretary via Alderley Edge <a href="http://www.opertty.com/products_new.html" rel="nofollow">karen millen outlet</a>, with regards to the girl summer time seem since the lady headed in direction of the Classique tennis games event at Mottram Hallway. would likely say placing on a black gown to my own school promenade <a href="http://www.opertty.com/" rel="nofollow">karen millen uk</a>. It was a superb gown coming from Nancy Millen <a href="http://www.opertty.com/reviews.html" rel="nofollow">karen millen reviews</a>, when We potentially might come back as well as attempt the idea all over again I would more than likely possess long gone for just about any bright gown or probably the a lot more vibrantly colored gown.

    .zhqhaodu | 24. august 2011 o 3:26

  5. Potom by museli byť kresťanskými extrémistami aj nacisti a komunisti,lebo boli skoro všetci pokrstení,a akéže je v Norsku kresťanstvo ked tam sobášia homosexuálov.

    .tibord | 23. august 2011 o 18:29

  6. ja nemam dovod nenavidiet a neviem kde beries tu drzost vobec o mne nieco pisat ja som tu nikdy nespochybnil vec moralky a preto nemam problem komunikovat zo slusnymi ludmi nech su akehokolvek vyznania alebo BEZ to len tebe nalozim co si zasluzis a ako som si vsimol ani ta tu nikto vehementne neobhajuje lebo kazdy si je vedomy ze ked sa s hnojom zacne zaoberat tak sa aj uspini. PS:ja deti nerodim no ked uz si zacal s tymi genitaliami tak viem ze vajce mas len jedno samozrejme PRAVE.

    .vens | 22. august 2011 o 19:31

  7. Spomínal som Pera, teraz rozpíšem prečo sa mi jeho postoj páčil. Palko všetky svoje názory stavia na existencii Boha a na kresťanskej morálke. Ak Boh existuje, Palko má pravdu, ak nie, Palkove tvrdenia sú založené na nesprávnom úsudku. Pre mňa ostáva sporom nie to, či bol Breivik kresťan alebo niekto iný, ale v jeho podstate, či Boh existuje alebo nie. Je to seriózna a vážna otázka našej civilizácie, aj keď pivo ľuďom chutí a nemajú čas riešiť takéto "sprostosti".

    .ondrej | 21. august 2011 o 22:51

  8. Láska nie je hrozienko kresťanstva, ale jeho podstata, keď sa už bavíme o kresťanstve. Prečo ma neoznačil za fundamentalistu ? pretože nenávisť sa začína tam, kde sa nechce načúvať, kde sa presadzujú vlastné názory hrubosťou, to je prípad aj tejto diskusie, ľudia útočia na Palka nie argumentami a úprimnou snahou nájsť pravdu, pre nich je kresťanstvo ako červené rúno, bez rozmyslu, bez skúmania, ani nevedia čo nenávidia a prečo, vybiť si frustráciu. Len si je potrebné položiť otázku, či niektorí kresťania nie sú takí istý. Kresťania, aj keď veria v Boha a kresťanská teológia im poskytuje odpovede na najzákladnejšia ale aj zložité životné otázky, ako povedal Vens, mnohí sú leniví, majú možnosť študovať a neštudujú, väčšina neštuduje ani vlastnú teológiu a potom dochádza k tomu, že útočia bez ohľadu na to, či to v súlade s vieroukov je alebo nie je, alebo čo je úsmavné, keď krsťan presadzuje liberálne názory, ktoré sú úplne v rozpore a s hlbokým neporozumením vlastnej viery ... nemám vedomosť, že by Ježiš farizejom nadával, urážal ich ... mám to šťastie, že mám vynikajúceho duchovného sprievodcu ... niečomu vás kresťanov a ateistov teraz priučím ... toto je vojna, na jednej strane je anjel Michal, na druhej anjel Lucifer, teda vyššie bytosti od nás, ak to chcete počuť takto Kristus a Antikristus ... sú dve mestá na vlas rovnaké, jedno sa nazýva nebo a druhé peklo ... do neba idú ľudia poctivý, milujúci pravdu, milujúci Boha, do pekla idú podvodníci, lenivci, smilníci, vrahovia ... a teraz nechám na vašu predstavivosť, ako ktoré mesto bude vyzerať ... Camo, ty si kresťan, taký istý hriešnik ako my všetci ... ak si presvedčený o správnosti svojej viery, mal by si vedieť, že človeku svoju vieru nedokážeš nanútiť, ešte raz, nedokážeš nanútiť, otec rodiny, nedokáže naprogramovať dieťa aby zachovávalo Božie prikázania, ako sami hovoríte, každý má svoj rozum a svoju slobodnú vôľu, ako hovorí svet, každý si je strojca svojho šťastia sám ... keďže to nedokážeš, môžeš diskutovať, ísť príkladom, stáť si za svojim (napr. Palko), upozorňovať, že takéto a takéto činy budú mať takéto dôsledky (napr. Palko), niekedy je veľmi potrebné aby sa človek popálil, aby spoznal, že určitá cesta vedie do záhuby (drogy, kariéra, alkohol, honba za bohatstvom) a to aj za cenu straty zdravia alebo vlastného života, a ver mi, jediné čo ti nakoniec ostane, ak si veriaci, je to, že ak Boh nebude chcieť pohnúť srdcom človeka, tvoje snaženie je márne ... takže jedinný, účinný prostriedok, ako zmeniť človeka je trpezlivo sa modliť o jeho obrátenie, ísť príkladom - čo je z pozície kresťanskej morálky - mission imposible - keďž podľa kresťanskej morálky je hriech, keď sa na svojho brata hneváš, keď sa na okoloidúcu ženu pozrieš žiadostivo a pod. ... preto považujem kresťanskú morálku, čo sa týka únosnosti na človeka, za najradikálnejšiu a najprísnejšiu morálku, ani svetské zákony nejdú takto do detailov a "diabol je ukrytý v detailoch". Ešte uvediem pre mňa je vysoko pravdepodobné, že Boh existuje, ak existuje Boh, existuje aj Lucifer ... takže ... pamätám si ako som sa Pána Boha pýtal, kde je, keď deti mrú hladom, kde si, keď politici kradnú ... nebolo počuť žiadnu odpoveď, stál som pred dreveným krížom a hľadel som na umierajúceho Ježiša Krista, na ňom a v mukách odprosvoal za tých, krorí chlieb nedali a za tých čo kradli, za tých čo mu napľuli do tváre ... Camo niekde tam by si mal začať hľadať svoju vieru ... sadnúť si na stoličku a hodiny a hodiny sa pozerať na kríž, aby si pochopil o čom je vlastne tvoja viera ... alkohol, drogy, prostitútky, milenky, vraždenie to je síce stoka, ale od toho horšie, je už len večné zatratenie ... a práve o to tu ide ... kresťan sa má modliť za spásu svoju a všetkých ostatných a ako napísal Pavol, s láskou znášať krivdu a keď je potrebné trpieť trpieť a za vieru v Ježiša Krista dať i život ... s láskou.

    .ondrej | 21. august 2011 o 22:00

  9. Keď tak sledujem, kto dnes rodí a koľko detí, tak nepochybujem o tom, že napriek tvojmu veku som slovom "sopliak" presne vyjadril tvoju mentálnu úroveň. Takých nedokončených ľudí, ktorý ale majú funkčné genitálie je dnes žiaľ viac než priveľa. to ale neznamená, že ty si už veľký chlap. Snáď si to pochopil!!!! Pozdrav deti!

    .camo | 21. august 2011 o 14:01

  10. Verím tomu, že viete o čo mi ide. Čakal by som, že pochopíte môj ľudský rozmer a nebudete na mňa klásť bremeno, ktoré nenesiete ani vy. To jest dokonalosť v reakciách, najmä ak "viete o čo mi ide". Ak by ste to predsa nevedeli, tak idem o to, nenechať sa urážať. Ja verím, že sila a moc prichádza od Boha a nie skrze to, ako ja reagujem. To, že ma už vytáča čo si ateisti dovoľujú, mu iste ten ktorého ste tak dobre opísali odpustí a dokonca požehná to čo robím. Samozrejme si uvedomujem, že od svatosti to má ďaleko a to je prvá a základná podmienka pre to požehnanie. Ešte jednu vec mi vysvetlite: Ako je možné, že vens vás neoznačil za fundamentalistu tak ako Palka???? Veď on tiež reaguje kultivovane a nie agresívne ako napr. ja. Prečo si jeho dovolil urážať a vás nie? Ja si myslím, že preto, že Palko sa nebojí vyjadriť aj ku témam, ktoré sú konfliktné, kdežto vy si vyberáte len tie "hrozienka" o láske. A keď ešte tých, čo druhým nadávajú a šíria voči ním nenávisť poškrabkáte za uškom, radosti nebude konca kraja....

    .camo | 21. august 2011 o 13:56

  11. je čistý FUNDAMENTALISTA. Podľa všetkého to je vensov hĺadaný fundamentalista. Čím to, je, že zrazu sa k nemu tak nespráva? Veď hlása presne to čo my kresťania to vrátane MORÁLKY, PRÍSNOSTI, ZODPOVEDNOSTI ZA ČINY(všetko čo vens nenávidí na kresťanoch), proste všetko a aj rozdeľuje ľudí tak ako Palko. Na tých čo podľa viery žijú a na tých čo tak nežijú. A zrazu tu sopliak vens(so svojími deťmi) súhlasia ako o preteky. Tomu hovorím mozgová nedostatočnosť... Jediný rozdiel vidím v tom, že Palko sa odvážil ozvať proti niečomu o čo dedo Ondej asi už nemá záujem, lebo jeho sa to už akosi netýka, kedže už je za vodou... TEDA NIEJE NEBEZPEČNÝ! A ak ešte nám poškrabká podbradok a napíše niečo láske, tak budeme krochkať od rozkoše.

    .camo | 21. august 2011 o 13:43

  12. no nesuhlasim z viacerymi vecami no rozhodol som sa skoncit s pisanim tu kedze to zabera cas ktory nemam nazvys a tiez nechcem aby tu bol samy vens takze dakujem za kultivovane odpovede.

    .vens | 18. august 2011 o 11:53

  13. takže, ako to bolo s tými dobrými skutkami, vravíš, že tie mi nepomôžu ... iba perami vyznať Ježiš Kristus je Pán a v srdci uveriť, že ho Boh vzkriesil z mŕtvych ... niečo ľahšie tam nemáte ? ... čo by ste robili, keby ste to Sväté písmo nemali ;)

    .ondrej | 16. august 2011 o 17:19

  14. vravím, kresťanstvo sa mi pozdáva, moja osobná skúsenosť s poctivými kresťanmi je dobrá ... ale to si už každý musí sám určiť smer ... koniec, koncov, ako sa hovorí, každý si je sám strojca svojho šťastia, sorry Vens, keď nebudeš s niečim, čo som napísal súhlasiť, prajem tebe a tvojej rodine všetko dobré, maj sa.

    .ondrej | 16. august 2011 o 17:09

  15. pretože kresťanská morálka je - čo sa týka ľudskosti - najprísnejšie morálka, aká kedy bola spísaná - kto sa od nej odkláňa, kto sa odkláňa od viery v kresťanského Boha, ide zlým smerom, ubližuje sebe a ľuďom okolo seba, vlastná skúsenosť.

    .ondrej | 16. august 2011 o 14:17

  16. Problém morálky je zaujímavý v tom, že morálku určuje kto ? Kresťania majú svoju, moslimovia svoju, ateisti svoju, gnostici svoju, svetské zákony sa nedodržiavajú, teda my ako národ, relatívne vzdelaný národ zlyhávame. Múdri využívajú svoju šikovnosť na sebaobohatenie, človek vyštuduje za doktora a odíde za peniazmi inde, hlavne, že chce byť doktor, aby zachraňoval ľudské životy, dnes, aby sa mal dobre. Určujúci faktor - peniaze. A tu je dôležité osobné, vnútorné presvedčenie - v čo veríš a prečo v to veríš a to je už viera. K poctivosti života - áno každý človek by mal žiť poctivo, ale mne chýba niečo také ako "prijatie zodpovednosti za svoje skutky"; že nie každý má v živote všetko, presne tak, niekto sa narodí ako chudobný, niekto ako domorodec a niekto ako princ Anglicka, aká je to spravodlivosť, vôbec tá absurdita, kde sa to zmení ? o rovnosti šancí mi tu nepíšte :) vo svete, v ktorom žijeme niečo také neexistuje, "pravdu" majú len náboženstvá, ktoré tvrdia, že po tomto živote je ďalší, nezáleží kým si na tejto zemi, ale akým si bol - teda v mojom poňatí, či si chudobný alebo bohatý, kuchár alebo podnikateľ, posudzujeme v rámci možností, spoločenského stavu, poctivosť života, to je objektívne kritérium a na základe toho dostaneš odmenu alebo trest - toto spravodlivé je, len zas to predpokladá život po smrti. Niečo ako svetské vzdelanie neexistuje, vždy máš strany: evanjelici, ateisti, moslimovia, gnostici, katolíci, každý si tvrdí svoje, kto má pravdu ? Môžeš mať prehľad o svete, ale vždy sa niekde zaraďuješ. A máš pravdu v tom, že mnohí kresťania sú leniví. Dostali "dar viery", mali rodičov v usporiadaných manželstvách a nevytrvali, niekto sa životom prebíja, hľadá, nakoniec možno nájde práve vieru v kresťanského Boha, kým oni ju stratili. Smutné.

    .ondrej | 16. august 2011 o 11:26

  17. citat: chýba mi zmysel života, narodíte sa, učia vás žiť poctivo, trápite sa, zomriete; druhý kradol, užil si, zomrel. Podla mna je uplne normalne ze nie kazdy ma a moze mat v zivote vsetko to s majetkom sa da aplikovat aj na zdravie. Clovek ako taky by sa mal stitit nepoctiveho prepichu no toto sa v tejto spolocnosti nenosi a je jedno ci je to prepich mafiana alebo cirkevneho hodnostara. Len vzdelana a moralna spolocnost moze dat system z maximalnou rovnostou sanci.

    .vens | 16. august 2011 o 10:23

  18. No necita sa to zle no dovolim si nesuhlasit s pasazou "Problémom sú a budú ľudia, ktorých si ľudia volia, čo sa týka Cirkvi, ktorých si vyberá Boh." Teda o tom bozom vybere. Otazku smrti beriem ako koniec mojej DNA ktora ciastocne bude zit v mojich detoch ktore dostanu snad najvysie mozne svetske vzdelanie a ja ak dozijem staroby tak smrt snad bude vykupenim. Kolko percent praktizujucich veriacich svoju vieru berie ako samozrejmost preto ze su lenivy co i len pomysliet na moznu alternativu hoc aj ineho nabozenstva.

    .vens | 16. august 2011 o 10:02

  19. Po pravde, Cirkev ako inštitúcia ma moc nezaujíma, ako čisto organizačná štruktúra, nie je až taká tragická. Tiež máme parlament, nadávame naň, politikov považujeme za "hajzlíkov" ale nie som si istý či je riešením zrušenie prezidenta, poslancov, to by viedlo k anarchii. Niekto to robiť musí. Problémom sú a budú ľudia, ktorých si ľudia volia, čo sa týka Cirkvi, ktorých si vyberá Boh. Môj dobrý priateľ mi raz povedal "na Cirkev ako inštitúciu sa nepozeraj, ty budeš súdený zo svojich hriechov, drž sa Ježišových slov: na Mojžišov stolec zasadli zákonníci a farizeji, poslúchaj ich, ale podľa ich skutkov nerob, tragédia je, ak sa do pekla dostane pápež". Z môjho pohľadu je kľúčová postava Ježiša Krista, nechcem ťa presviedčať, iba nesmerovať, aby si si vedel zdôvodniť - neverím v Boha lebo .... a urobil som všetko pre to, aby som preskúmal či existuje; a kresťan nech si vie zdôvodniť prečo v Boha verí. Teraz hovorím za seba: pre mňa je zaujímavé jedno, údajne Ježiš Kristus vstal z hrobu, kresťania hovoria o večnom živote, mne sa umrieť moc nechce, chýba mi zmysel života, narodíte sa, učia vás žiť poctivo, trápite sa, zomriete; druhý kradol, užil si, zomrel. To už aj indiáni verili, že za dobro ľudia dostanú "večné lovištia", to predpokladá večný život, teda niečo po smrti. Len kresťania to posúvajú o kus dopredu a všetko to stavajú na osobe Ježiša Krista, argumentujú tým, že kto v neho uverí, bude žiť, len oni chápu slovo uveriť v zmysle "áno, ja verím Bože, že Ježiš je tvoj Syn a skrze neho máš moc darovať mi večný život" - to je ich viera. Začínam obhajovať kresťanstvo ako pravoverný kresťan. Vravím, pokojne je potrebné skúmať, ako sa hovorí, lož má krátke nohy, 2000 rokov vydržali, to je slušné. Ja mám možno 80 a nemôžem stáť na jednom mieste, človek sa musí rozhodnúť, urobiť záväzné rozhodnutie a byť mu verný do smrti, to mám z turistiky, vidíte kopec, poviete si áno tam idem, keď sa predierate lesom, stúpate do kopca ani neviete kde ste, rozmýšľate či idete správne, či sa vám chce, idete po značke, veríte jej, ale keď dorazíte do cieľa, výhľad stojí za to, tak to vnímam ja, hovorím za seba - musím sa rozhodnúť kam idem a idem tam, lebo tam chcem ísť.

    .ondrej | 16. august 2011 o 9:38

  20. podstatu krestanstva si vystihol velmi pekne problem je v cirkvi ako institucii ktora ma za celu svoju existenciu dost na rovasi obaja vieme co sa v jej mene dialo celou historiou. Spravodlivy boh ak je tak mi odpusti tie prve 3. z desatora a to mi tu nevezme nikto.

    .vens | 16. august 2011 o 8:01

  21. V poriadku, odložme bokom romantizmus. Vo svetových dejinách bolo množstvo civilizácií, ktoré verili v nadprirodzené javy, verili v božstvo, dokononca očakávali Spasiteľa. Zaujímavé sú dejiny židovského národa, ktoré doslova bojujú o to, že ich Boh je pravý Boh, jediný Boh, nazývajú ho Živým Bohom. Zo židovstva vychádza kresťanstvo založené na viere v Ježiša Krista, očakávaného Spasiteľa, Ježiš je Žid. Ježiš Kristus bol reálna postava, mal až priveľa očitých svedkov (asi to sa snažil povedať PERO) nedá sa existenciu a pôsobenie Ježiša Krista len tak odignorovať bez dôkladného preskúmania. Sám Lukáš na začiatku svojho evenjelia napísal: „Už mnohí sa pokúsili zaradom vyrozprávať udalosti, ktoré sa u nás stali, ako nám ich odovzdali tí, čo ich od začiatku sami videli a boli služobníkmi slova. Preto som sa aj ja rozhodol, že ti to, vznešený Teofil, po dôkladnom preskúmaní všetkého od počiatku, verne rad-radom opíšem, aby si poznal spoľahlivosť učenia, do ktorého ťa zasvätili.“ Zaujalo ma tam "po dôkladnom preskúmaní všetkého od počiatku". Toto je moja odpoveď na poznámku, čo by sa stalo, keby som sa narodil v Afrike. Pokiaľ viem, kresťania tvrdia, že ak človek nemal možnosť spoznáť Ježiša Krista a bude žiť podľa svojho svedomia, bude spasený. Ja žijem v európskej civilizácia (neviem prečo mám to šťastie) a môžem skúmať, dá sa povedať, všetky náboženstvá a to môže aj Žid a Arab. Spoločný bod pre mňa ostáva v pokoji hľadať pravdu, klamstvo nikomu nepomôže. Ak som ateista, kresťan, moslim, budhista mám na 100% vedieť, prečo ním som. Prečo ma zaujalo kresťanstvo ? Kresťanstvo je zaujímavé tým, že jeho podstata je láska. Všetko je naviazané na ňu. Vravím o podstate krsťanstva, nie o veriacich. Láska má veľa podôb, ale vždy je to ona, bratská, manželská, rodičovská, priateľská, kamarátska. Jedine láska dokáže odpustiť. Láska dokáže povzniesť človeka nad urážky, tam kde by už bola vojna, je pokoj, preto ju mám rád. Jedine kresťanstvo ju vníma do hĺbky. Kresťania majú ťažkú situáciu, veria v dokonalého Boha, milujúceho až na smrť, ale ! veria v Boha, ktorý všetko môže, môže dať, aby deti nezomierali od hladu, môže dať, aby nebolo zabíjanie, môže dať všetko možné a tiež ! je spravodlivosť sama. Ale zvládajú to výborne, nazývajú ho Otcom. Keď som nad tým rozmýšľal, lásku až na smrť, spravodlivosť a "všemohúcnosť" najlepšie vystihuje otec v rodine alebo tiež spravodlivý panovník, ktorý skutočne miluje svoj ľud. Ak žiješ vo viere, teda v pevnom presvedčení o správnosti svojho názorového tvrdenia na svet, veríš v existenciu milujúceho Boha, milujúceho Otca a pre deti chceš len to najlepšie a najlepšie z tvojho pohľadu je začlenenie do Cirkvi, dáš ich pokrstiť, to je pochopiteľné. Kresťania sa bránia ešte tým, že rodič chce pre dieťa to najlepšia a tak ako ho zahlasuje do základnej školy a nečaká kým sa dieťa samo rozhodne v dospelosti, či sa chce vzdelávať alebo nie, tak isto nečaká a začleňuje ho do lona Cirkvi. Ale to by tu mali písťať kresťania, všakže ? A logicky, keď je pravda, že Boh existuje a krstom v mene Ježiša Krista ťa Boh uznáva za svoje dieťa a získaváš v duchovnom svete nezmazateľnú pečať o prijatí do lona Cirkvi. Nezmazateľné je nezmazateľné. Aspoň kresťania to tak tvrdia. Ale kto by už tomu v dnešnej dobe veril ;)

    .ondrej | 16. august 2011 o 7:16

  22. kvitujem tvoju snahu o zmier a prenesiem sa cez tvoju ironiu ku mne no mohol by si mi racionalne vysvetlit pre co je pre teba krestan kazdy pokrsteny ak zoberies v uvahu ze krstom prechadzaju male deti bez svojho vedomia a v pripade ze by si sa narodil niekde v afrike vyznaval by si nieco uplne ine.

    .vens | 15. august 2011 o 20:06

  23. XCQj5W <a href="http://kmzbgllgljjt.com/" rel="nofollow">kmzbgllgljjt</a>

    .czjepp | 15. august 2011 o 13:47

  24. Pre mňa je kresťan každý pokrstený človek. Čo človek spraví so svojím krstom je druhá vec. Aj kresťania vraždili, kradli, klamali, sú rozvedení. Skôr ide o to, kto a ako svoju vieru žije v duchu Ježiša Krista. Myslím, že otázka znie či človek vie v koho uveril. A to sa týka aj moslimov, budhistov a iných. Váš článok mohol radšej poukázať na tento problém.

    .ondrej | 15. august 2011 o 13:11

  25. Ty si toho ale vyvrátil :) Myslím, že PERO tu bol asi najreálnejší. Existencia Boha je vážna vec, jeho jestvovanie by zmenilo celý náhľad na podstatu sveta. Takže otázka znie: či Boh existuje alebo nie a druhá otázka znie: ak existuje, aký je. Prosím argumentujte kultivovane a vecne, vynechajte z toho svoje nálady, pocity, frustráciu a iné deštrukcie diskusie. Ak odpoviete "áno" tak povedzte na základe čoho, keď "nie" tak tiež. Inak, vaša doterajšia diskusia je typu - ty hlupák, ty debil - takto sa môžte rozprávať aj o plienkach, len stále nik nevie, ktoré sú tie správne a prečo ...

    .ondrej | 15. august 2011 o 12:57

  26. aj keď viem o čo ti ide, s hnevom a s urážkami toho veľa nevybojuješ.

    .ondrej | 15. august 2011 o 11:53

  27. mily camo od vyjdenia tohto clanku sa na tebe bavi cela moja rodina najnovsie sme doma skonstatovali ze ty si taky pravy alebo pravicovy preto ze ti chyba lava hemisfera. PS:pozdravuju ta aj moje skoro dospele deti.

    .vens | 14. august 2011 o 14:42

  28. O čom to tu zase melieš? Aký týždeň. Čo ja nerobím nič iné, len odpovedám na tvoje drzé reči? Lebo ty nič nevyvraciaš, ty proste urážaš. Takému sopliakovi stačí odpovedať aj raz za týždeň! Veď ty si to prídeš prečítať! A vari by si si to mohol pochopiť, ak by som odpisoval každý deň? Veď ani teraz nič nechápeš. Stále tu obhajuješ právo ateistov urážať kresťanov. Tak o čom sa s tebou mám baviť DEMENT!

    .camo | 14. august 2011 o 13:11

  29. Povedz mi prosím ťa, ako si predstavuješ moju reakciu na také urážky akých sa tu znieslo viac než BY SI TY SAMA UNIESLA? Som ohromne zvedavý. Ty by si totiž nechcela medzi nás patriť ani keby sme na seba nechali pľuť - a to práve preto!! Vtedy by si zase kecala bláboly o tom, aký sme neschopní a hlúpi. Že mám pravdu. By sa vám hodilo, keby sme si nechali skákať po hlave, že. Veď tak vás k tomu vaše vnútro nabáda. čo si to tí kresťnia doboľujú sa brániť. Čo je to za bezočivosť? Ako sorry ,ale ty si buď podliak,alebo nie si v poriadku! Vraj slovník jej vadí!!! Ale nie u tých vašich, že ano? Len u tých kresťanov. Fakt čistá podlosť!!!

    .camo | 14. august 2011 o 13:07

  30. pozeram ze na ten skvost co si zlatal si potreboval tyzden a ani sa necudujem lebo ked si v detstve klacal na polienku za kazdy pobabrany OTCENAS to sa na cloveku podpise a ako citam ty si si prezil svoje no ja s tebou sucitim.

    .vens | 13. august 2011 o 21:01

  31. Milý Vladimír ak tvoj slovnik vyjadruje spravanie krestana tak pochybujem o tvojej moralke a moralke vsetkych krestanov .Tvoje vyjadrovanie nie je hodne nosit meno:KRESTAN za ktoreho sa vydavas.Som rada ze medzi VAS NEPATRIM...

    .ateistka | 13. august 2011 o 20:48

  32. Čo to tu trepeš!!! A ja blbec neveriaci som zapochyboval... Si prečítaj Mt 7:7; Lk 11:9 A dobre si všimni ten kontext!!!

    .vladimír Čamaj | 13. august 2011 o 19:28

  33. A to, že tá drachma a ten sused sú obrazmi božieho kráľovstva, to je nad tvoje sily pochopiť. Podobenstvá slovami samého Krista hovoril práve preto, aby zostalo utajené kráľovstvo pred tými, ktorý sa nesnažia to pochopiť. ALE MOJA SKÚSENOSŤ a ako som sa pýtal aj mnohých iných ľudí, je jasná - Kto hľadá nájde, kto prosí dostane, kto klope tomu otvoria. Hádam si si to nevyložil tak, že máš hľadať nejaké bubáky. Ale je pravda aj to, že sa to vzťahuje aj na tento svet. Ty drachma/(hrivna bola o talentoch).

    .vladimír Čamaj | 13. august 2011 o 17:26

  34. Napísal: "..pred takymito ludmi sa treba mat sakra na pozore..." A práve o tomto sa tu bavíme, ty debilko!!! Touto a podobnými vetami, šíriš v poddedomí ľudí predstavu o veriacich ako o "sa treba mat sakra na pozore". A ak si myslíš, že za toto sa ti mám poďakovať, tak to sa choď dať vyšetriť ty!!!! Si imbecilný, že to nevidíš? Lebo ja som sa doteba obul prráve pre takéto chrapúňske reči ktoré šíria nenávisť. ZA TO SI ZASLÚŽIŠ PO PAPULI aj keď to asi nechápeš ani teraz...

    .vladimír Čamaj | 13. august 2011 o 17:19

  35. pAQact , [url=http://zuobxjogjdhl.com/]zuobxjogjdhl[/url], [link=http://tvwrppkaeufx.com/]tvwrppkaeufx[/link], http://aopualswzlax.com/

    .sdrbypwnsd | 13. august 2011 o 14:33

  36. OMG Oto cisty fail, citovat takto vytrhnutu vetu z kontextu, to je vazne haluz. To je podobenstvo o hrivnach a nie jezisov prikaz! Skor by som citoval toto: List Efezanom 6-13 13 Pre­to vez­mite na seba celú zbraň Božiu, aby ste moh­li odolať v ten zlý deň a vy­konajúc všet­ko stáť. 14 Tedy stoj­te majúc svoje bed­rá opásané prav­dou a súc ob­lečení v pan­cier spraved­livos­ti 15 a majúc nohy obuté v hotovos­ti evan­jelia po­koja. 16 A pri­tom pri všet­kom vez­mite štít viery, ktorým budete môcť uhasiť všet­ky oh­nivé šípy toho zlého. 17 A vez­mite aj pril­bu spasenia i meč Ducha, ktorým je slovo Božie, 18 mod­liac sa každou mod­lit­bou a pros­bou každého času v Duchu a tým cieľom bdejúc s celou vy­trvan­livosťou a pros­bou za všet­kých svätých,

    .jozef | 12. august 2011 o 12:17

  37. Woot, I will cetrainly put this to good use!

    .lilian | 11. august 2011 o 20:38

  38. Ze sa nemozes zmierit s tym ak niekto napise nieco s cim ty nesuhlasis tak zacnes prekrucovat navstiv radsej odbornu pomoc. Ty a Behring Breivik si mozte ruky podat pred takymito ludmi sa treba mat sakra na pozore dufam ze zajtra nezoberies boziu spravodlivost dla TEBA do svojich ruk. PS:davaj si pozor aby si svoj fyzicky zivot nedozil niekde v peknom kludnom prostredi v nejakom sanatoriu odstrihnuty od internetu mne by to mozno ani nevadilo ale asi by ma stvalo ze by som sa na tom podielal financne skrz dane. Tak vela zdravia ti prajem.

    .vens | 8. august 2011 o 6:24

  39. Tak čo tam robia tie tri prvé? Či pôvodne si sa zmohol len na tie tri? A tak si to zahral do autu - akože to bol zámer?! Veď napíš aj tých 20 nech sa tvoje IQ ešte lepšie zaskvie!

    .vladimír Čamaj | 7. august 2011 o 21:43

  40. Držte huby kresťania! Ste tupci a brzdy pokroku a to buďte pekne aj akceptovať!!! Ste rovnaký ako Ládin a vaša viera je ložiskom zločinov naprieč celou históriou. Vy to nazývate obrana. ALE JA VÁM HOVORÍM VY NEMÁTE PRÁVO SA BRÁNIŤ!!! ROZUMELI STE?!!! PS: Ten Boh sa s vami aj vysporiadavať dávno začal ty trubyroh a čím neskôr to pochopíš, tým horšie, pre teba. Ja totiž verím mimo iné v to, že vy to vyžeriete vy, ktorý ste si to navarili. Vari si načisto oslepol?! Aby si nepadol do jamy!!!

    .vladimír Čamaj | 7. august 2011 o 21:40

  41. na moju reakciu na vašu nenávisť a uržky sa môžeš SPOĽAHNÚŤ! Ty šašo!!! Vymleté hlavy = upálili Galilea IDIOT = pápež vz. gestapo Vychcaný pokrytec = vychcaný pokrytec Šašo = šašo Čomu nerozumieš?! A teraz tie tvoje argumenty primitív. O TIE TOTIŽ IDE!!!

    .vladimír Čamaj | 7. august 2011 o 21:31

  42. .ja vám prezadím vy vymleté hlavy By som sa pozrel ako by si reagoval ty ty idiot!!! Na tvoje adolescentné výplody len toľkoto: Čo si robil včera, že si to nestihol ty vychcaný pokrytec ???!!! Už je tej vašej nenávisti príliš!!! Ty ŠAŠO! DAKUJEME O VELKY CAMO.

    .vens | 7. august 2011 o 17:54

  43. Zatial zijeme v obcianskej spolocnosti ktora sa riadi urcitymi predpismi a zakonmi ostatne normy su len vecou moralky a to ze nejaka cast populacie si mysli ze ma patent na moralku a chce ju natlacit ostatnemu spolocenstvu je na zamyslenie lebo tam konci tolerancia.Mame na svete krajiny ktore sa riadia pravom Sarija to asi tiez vymysleli Ateisti. Bolo by velmi dobre keby vsetci veriaci co nas sudia v tomto fyzickom zivote to nechali na svojho Boha ten uz sa s nami vysporiada.

    .vens | 7. august 2011 o 17:34

  44. Ja som to zamerne zdupklikoval co si ty tuna asi ako jediny nepochopil kludne ti tu vyrobim aj mojich 20 a nepokladam sa za ziadneho mesiasa. bod.1 ziadna logicka chyba tam nie je to len ty vidis co chces vidiet je to presne ako s tou tvojou vierou a tvoja argumentacia v duchu ty Saso a podobne ide presne asi s duchom krestanstva a len tak mimochodom ja pisem za seba a ty nech sa aj rozrhnes od zlosti a nikdy sa neznizim na tvoj styl. Som rad ze ze som ti mohol odpovedat.

    .vens | 7. august 2011 o 17:14

  45. Zle ju chápeš. A pero ti veľmi dobre popísal jej princíp, na tých dvoch úradníkoch. Ten druhý, vie o čo sa snaží ich firma, pozná jeho šéfa, dokáže si predstaviť o čo mu ide, aj to, či by ho jeho kolega mohol klamať. NA ZÁKLADE TÝCHTO POZNATKOV(ktoré nie sú priame - ako príkaz), vyhodnotí, či svedectvu kolegu uVERÍ alebo nie. Takto je to aj s Bohom. V našich životoch jestvuje dostatok indícií, ktoré vedú k správnemu vyhodnoteniu a konaniu vo VIERE, že to takto má byť. Toto je viera. A moja osobná skúsenosť je - VAČŠINA ATESTOV TIETO INDÍCIE IGNORUJE a teda sa ani nedajú nazvať agnostikmi, za ktorých sa mnohý pokladajú. Jediná vec v ktorej sa podĺa mňa pero pomýlil je, že tomášova ruka v Kristovom boku naozaj nieje tou indíciou. Tou sú Kristove slová: Kto hĺadá nájde, kto klope tomu otvoria a kto prosí dostane!!!!! Takže tie vensove bezočivé slová ala: Ten si tú vieru zaslúži, sú viac než na zamyslenie. Ako je napísané: "...tomu sa vezme aj to o čom si myslí, že to má!", alebo inde: "Hriech je v tom, že neveria vo mňa" A len tak pre pobavenie jeden z mnohých dôkazov existencie toho zázračného Krista: vie si niekto predstaviť, že by sa na základe rozprávky o červenej čiapočke začal počítať náš letopočet. červené čiapočka(ale ja legendy0 je o DOSŤ iná literárne forma ako Biblia a len tvoja nevzdelanosť rozdiel nevidí!!!

    .camo | 7. august 2011 o 14:14

  46. Ty ŠAŠO! Hneď v prvom "prikázaní" máš logickú chybu, dve si vynechal, jedno zduplikoval a ostatné opísal. K tomu prvému: Tolerancia má byť úplne bezbrehá aj keď jasne vidím, že oponent šíri klamstvá a nenávisť voči mojej osobe a hrozí, že ma ľudia znenávidia(tak ako to robia s Kresťanmi dnešný ateisti?(viď diskusia)!!!)???!!! U Boha je to tak, že po skončení púte, každý dostane čo si zaslúžil. Čo ponúkaš ty??? Hádam len niet držať kresťanom hubu!!!! Tým si vlastne porušil to svoje 8. "prikázanie". To by pre dnešok stačilo. A ak ja chcem dostať ľudí za ostnatý drôt ty krivo prísažník a nieje to sebaobrana(adekvátna k vašim reakciám), tak o čo sa snažia tvoji súkmeňovci, PROTI KTORÝM NEMÁŠ NAJMENŠIE NÁMIETKY. Zvláštna "tolerancia"....

    .camo | 7. august 2011 o 13:57

  47. „Milujte sa navzájom, ako som ja miloval vás.“

    .pero | 4. august 2011 o 16:10

  48. pozor na jamy

    .pero | 4. august 2011 o 15:26

  49. .. a ver mi, teším sa na svoju manželku a svoju rodinu ...

    .pero | 4. august 2011 o 14:52

  50. už dávno som mal byť mŕtvy

    .pero | 4. august 2011 o 14:40

  51. .. už dávno som ho prekročil ...

    .pero | 4. august 2011 o 14:33

  52. zabávam sa

    .pero | 4. august 2011 o 14:30

  53. ja hlavne ľutujem Pátra Pia, Matku Terezu, Jána Pavla II, Františka Xaverského, Cyrila a Metoda

    .pero | 4. august 2011 o 14:25

  54. Obdobie 2000 rokov za celu existenciu ludstva nie je zas az tak vela bludari boli a budu a zivot pojde dalej skoda je len kazdeho jednotlivca ktoremu zivot doseru na tolko ze ho dogmy dokazu ovplyvnit v zivotnom rozhodovani, rozoberal som ta s jednym prispievatelom na inej domene a ten napisal vykasli sa nan on si tu vieru zasluzi. Inac tipujem ze patris k bludarskemu marketingu a si jeden s tych co si necha hovorit otče a strasi ludi peklom.

    .vens | 4. august 2011 o 14:20

  55. Takže, keby si miloval dobro a pravdu, miloval by si Krista. Biblia ? mne to nehovor, povedz to Židom. Sv. Pavol dal výstrahu, že zo skutkov nebude ospravedlnený nikto. Mal by si vedieť, že Pán Boh ti dáva možnosť konať dobro, ty tým pomáhaš sebe a ostatným, nie Pánu Bohu. Keby som bol kráľ mocného kráľovstva, prečo by som mal do svojho domu prijať ľudí čo ma nenávidia, spochybňujú, ubližujú mi alebo ako sa chceš do takého kráľovstva dostať, nie že ho nehľadáš, ty v jeho existenciu ani neveríš. Preto do Božieho kráľovstva sa dostane ten, kto Krista miluje. Prečo navodzuješ, že Herodotos halucinácie nemal a Sv. Tomáš ich mal. A vôbec z čoho usudzuješ, že Pán Boh neexistuje ? Prečo si myslíš, že Ježiš Kristus je klamár ? Čo sa týka Mohameda, je Adidas, Adidos, Adiddas, Addas ai., ako rozoznám pravosť ? A z pekla strach maj, z tade sa utiecť nedá.

    .pero | 4. august 2011 o 11:08

  56. Prekrucuješ, lebo tvoja argumentačná schopnosť je pravdepodobne na veľmi nízkej úrovni. Nevravím, že halucinácie máme aplikovať na všetko. To bol len príklad, aby som ti ukázal, že očité svedectvo nie je vždy najlepšie svedectvo. (Ale to si pravdepodobne pochopil, len si úmyselne prekrútil moje tvrdenia, ktoré si následne akože vyvrátil a celé to nahodilo dojem, že si vyhral, ale nie nevyhral...) Máme o tom historické záznamy. Ale spolahlivé, naozaj historické záznamy. Nie biblia. To nie je historický záznam (a hovor si čo chceš, biblia takýmto záznamom nie je) "len či už nebude neskoro, prosiť o odpustenie." Prečo by som mal prosiť o odpustenie? Ja sa viem správať ako človek aj bez toho aby som sa modlil a chodil do kostola. Medzi nami nie je žiadny rozdiel. Len ten, že ty si veriaci a ja nie. Ja sa snažím konať dobré skutky presne tak ako ty (dúfam teda, že aj ty, inak táto argumentácia stratí váhu). Ak mám prosiť o odpustenie za to, že som v neho neveril, tak to je tvoj boh veru na veľmi nízkej úrovni. Zamysli sa nad tým. Konáš dobro, ale pôjdeš do pekla lebo si ho neuznával. To vypovedá o jeho egoizme a "skvelom" charaktere. Čítaj svoje správy. Toľko tvrdohlavosti pokope, to sa vidí len u veriacich. Čudujem sa, že v 21. storočí sa ešte stále držíš starých "právd" z primitívnej starej knížky. + tvoje "len či už nebude neskoro, prosiť o odpustenie." bolo tiež nekorektné. Nepríde ti hlúpe sa pokúšať vzbudzovať strach u oponenta, namiesto toho aby si normálne argumentoval? Ďalšie hlúpe pychické vydieranie zo strany veriacich.

    .4NoNyM | 4. august 2011 o 10:03

  57. Povedz to pred súdom a uvidíme ... a sú ľudia, ktorí hovoria pravdu. Ale v poriadku: Boli Američania na Mesiaci ? Nebolo to len šikovné divadlo hollywoodksych tvorcov ? Rimania na Slovensku, ten nápis nenapísal malý chlapec, Rus, čo išiel okolo, práve sa učil latinčinu a mal dlhú chvíľu ? A čo tak egyptské pyramídy, nemohli mimozemšťania natáčať sci-fi film a nepostavili pyramídy ako kulisy ? ... nie, to je asi moc ... nie ... neviem, nie som vševediaci, ale spýtajme sa bola vôbec Sparta ? Aké máme dôkazy ? Herodotos ? to bol kto ? čo tie spomenuté halucinácie ? Nuž, neostáva nám nič iné iba veriť, že Američania na tom Mesiaci boli. Možno raz bude popieranie tejto expedície trestným činom. Gratulujem, práve si rozbil celé dejiny sveta, tak si počkajme na súdny deň, tam sa ukáže, ako to celé bolo ... len či už nebude neskoro, prosiť o odpustenie.

    .pero | 4. august 2011 o 9:39

  58. Harry Potter videl Voldemorta, červená karkulka videla rozprávajúceho vlka. Existujú? Nemyslím si. Očité svedectvo je nespoľahlivé, popravde sa naň až moc spolieha. Halucinácie ti nič nehovoria? To, že má človek halucináciu a vidí oázu v púšti neznamená, že tam je. V skutočnosti tam nie je - jasný príklad, že očité svedectvo nie je najlepší dôkaz. Konec koncov, aj Mohameda videli robiť zázraky a išiel do neba. Tak si vyber. Prečo nie si moslim? Prečo neveríš v Dia, prečo neveríš v Thora..... Pochop to, dôkaz o existencii akéhokoľvek boha neexistuje. Ak keď si budeš hlavu trieskať o stôl a opakovať svoje bludy stále dookola, na váhe tvojeho "akožedôkazu" to nepridáva.

    .4NoNyM | 3. august 2011 o 19:58

  59. Ježiš Kristus vstal z mŕtvych a vystúpil na nebesia. Sv. apoštol Tomáš vložil ruku do jeho boku. V našom právnom systéme ešte stále platí svedectvo očitého svedka. Over si, či hovoril pravdu, lebo inak tvoje tvrdenia sú len reči.

    .pero | 3. august 2011 o 10:13

  60. Viera je pevné presvedčenie o správnosti, pravdivosti, istote, jestvovaní niečoho, niekoho; a tiež dôverovanie, dôvera. Fakt je niečo objektívne daného, skutočná udalosť, skutočný čin; skutočnosť. Príklad: Vedúci oddelenia povedal prvému podriadenému, aby druhému podriadenému, ktorý momentálne nie je v kancelárii odkázal, že má vykonať finančnú operáciu. To je fakt. Vedúci oddlenia odišiel na dovolenku. Prvý podriadený príde za druhým podriadeným a sprostredkuje mu príkaz. Ten mu môže veriť a nemusí, založené na osobnej dôvere. Príkaz je vydaný, sprostredkovaný. Ak by prvý podriadený klamal a druhý podriadený by vykonal finančnú operáciu, urobí nesprávnu vec. Ak by neklamal a druhý podriadený by nevykonal finančnú operáciu, tiež urobí nesprávnu vec. A teraz späť na zem. Úloha: Prvé prikázanie je toto: "Milovať budeš Pána, svojho Boha, z celého svojho srdca, z celej svojej duše, z celej svojej mysle a z celej svojej sily!" Druhé je toto: "Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého!" Iného, väčšieho prikázania, ako sú tieto niet. Over si to.

    .pero | 3. august 2011 o 7:54

  61. Nejde o to, či v bohov, v Ježiša veríš alebo nie. Tu sa jedná o existenciu, ktorá nie je dokázaná - ergo nemáme prečo predpokladať, že nejaký boh existuje, ergo kohokoľvek viera v jeho existenciu je irelevantná. Jediné, čo môže veriaci človek napísať, je to, že VERÍ, že existuje, že si myslí, že existuje, ale nie, že existuje. Pretože v tom prípade tvrdí nepodložený nezmysel. Citujem pera "Drahý Vens, nečítaš pozorne. Ježiš Kristus je fenomén, nielenže existoval, On žije, koná a to bez ohľadu na to či tomu veríš alebo nie. Jeho existencia ovplyvňuje tento svet. Ježiš Kristus je Boži Syn, a preto koná ako Boh." .... za každé "Boh" si dosaď "škriatok Edo" a za "Ježiš Kristus" - "Rúžový jednorožec". Túto pozmenenú verziu by ti napísal nejaký Jožko Mrvička. Máš dôvod v to veriť? Máš nejaký dôvod, prečo mu neoponovať, ak by toto tvrdil ? Prečo by si s ním nesúhlasil ? Ak toto pochopíš, pochopíš, prečo niekto neverí v tvojeho Boha, a pochopíš, že tvoju vieru nemôžeš prezentovať ako fakt, pretože to fakt nie je. Nepodložené tvrdenia, ktoré vystavuješ ako 100% pravdu. Bohovia, konkrétne ten kresťanský je len literárna postava. That's all.

    .4NoNyM | 2. august 2011 o 21:10

  62. Ježiš Kristus: "Nebudeš .."

    .pero | 2. august 2011 o 20:20

  63. Ako tak citam tvoje bludariny tak asi zacnem verit v Lucifera to budes asi ty podla toho ako si sa na mna prisal. Nech uz budes pokracovat v svojej demagogii ty plyn Slovenska tak ja koncim nemienim sa dalej s tebou zahadzovat nech uz napises cokolvek. Astalavista do smrti budem ATEISTA.

    .vens | 2. august 2011 o 19:32

  64. nie Vens, to nie je názor, to je realita a ty žiješ v reálnom svete a Lucifer je jeho súčasťou, tak ako Pán Boh, ja ťa nepotrebujem slepého, taký si mi na nič, bol by si iba kuželka, brzdil by si Slovensko. Keď dostaneš jednu facku, možno si povieš, že je to náhoda, no potom, keď podostávaš ďalšie, snáď pochopíš, že ťa tlčú a ver mi, vtedy ti to už nereálne pripadať nebude. Som rád, že si zdravý a v dobrej kondícii, zdravie sa ti zíde a neodpisuj, začni trénovať dodržanie slova, to je tvoja prvá lekcia. Ako som napísal, vitaj v reálnom svete ...

    .pero | 2. august 2011 o 14:13

  65. Kedy uz pochopis ze toto je tvoj nazor a ja ti ho neberiem a nestojim ani o tvoje vyhrazky. PS:odkedy si drzim bludarov od tela citim sa fit a je mi skvele preto ta ziadam aby si uz moju osobnost vynechal so svojho bozieho planu.

    .vens | 2. august 2011 o 12:48

  66. Drahý Vens, nečítaš pozorne. Ježiš Kristus je fenomén, nielenže existoval, On žije, koná a to bez ohľadu na to či tomu veríš alebo nie. Jeho existencia ovplyvňuje tento svet. Ježiš Kristus je Boži Syn, a preto koná ako Boh. Načrtnem čo bude nasledovať. Pre tvoju opovážlivosť, veľmi nerozumné, nech sa páči, z moci, ktorú mám, spoznáš Lucifera a spoznáš Boha. Bude to ťažký život a budeš na dne. Rozum, na ktorý sa spoliehaš, bude Božím obhajcom, neschováš sa a neutečieš. Nech ti je Ježiš Kristus milosrdný.

    .pero | 2. august 2011 o 7:42

  67. Ja som tu nikdy nespochybnil Jezisa Krista ako cloveka a tym je snad povedane vsetko a nezatazuj ma tu s luciferom a podobnymi bludmi.

    .vens | 1. august 2011 o 13:47

  68. Sv. Augustín: „Anjel je názov služby, nie prirodzenosti. Ak sa pýtaš na meno tejto prirodzenosti, je to duch, ak sa pýtaš na službu, je anjel.“ Ale nespomenul ich zárobok. Síce nie je treba, Kristus ich živí. Pán Boh je Duch. Náš Otec. Naše telo je iba hlinená schránka. Vitaj v reálnom svete ...

    .pero | 1. august 2011 o 8:14

  69. dôkazy o Božej existencii, nuž neviem, existenciu Ježiša Krista snáď ešte nepopreli, neviem čo viac sa dalo urobiť. Na druhej strane ani prezident Slovenskej republiky nechodí po domoch a bytovkách a nepresviedča občanov, že on existuje a že je prezident a ak si si nevšimol jednu rozprávku, Ježiš Kristus prišiel inkognito, ako tesárov syn, aby pravdivo spoznal kto aký je, aby sa mu nelíškali. To tak na zamylsenie. K tvojmu desatoru, Lucifer má takú úspešnú taktiku, zoberie Božiu pravdu, trošku ju pozmení, čím z pravdy spraví lož, a potom ju ponúkne svojej obeti. Jeho obeť je paralizovaná, ním povzbudzovaná o správnosti jeho konania, že ostatní sú slepí a on je rozumný, pritom ju slepo vedie do svojich pút. Práve niečo podobné si vytvoril ty. A takto vznikajú polopravdy a klamstvá, menej nebezpečné až veľmi nebezečné náboženstvá a ideológie. Napríklad aj toto mi Pán Boh po večeroch hovoril.

    .pero | 1. august 2011 o 7:33

  70. povodne prve tri je bezpredmetne rozoberat. obmena. 1.Respektuj nazory inych nech maju hoc aku farbu pleti a svetonazor. 2.Nezabijes v mene ziadneho nabozenstva lebo zivot je jedinecny. 3.Nezneuzivaj deti pre svoje ideologicke ciele. 4. Cti otca svojho i matku svoju. Toto je o moralke a sposobe vychovy platne doteraz. Toto je moralny kodex obsiahnuty obcianskymi zakonmi. 5. Nezabiješ. 6. Nezosmilníš. 7. Nepokradneš. 8. Nebudeš krivo svedčiť proti svojmu blížnemu. nasledujuce je zase len o moralke ktoru by mal dodrziavat kazdy je jedno akeho je zmyslania. 9. Nebudeš žiadostivo túžiť po manželke svojho blížneho. uprava:Nezvedies manzelku ineho obcana by lepsie vystihovalo terajsiu dobu 10.Nebudeš túžiť po majetku svojho blížneho. uprava:Nezavid majetok ineho obcana.

    .vens | 31. júl 2011 o 20:47

  71. Za tento prispevok ti musia vsetci krestania tlieskat je presne o tolerancii tak sa to zacina potom ludia koncia za ostnatym drotom alebo niekedy aj horsie.

    .vens | 31. júl 2011 o 19:51

  72. Na tvoje adolescentné výplody len toľkoto: Čo si robil včera, že si to nestihol ty vychcaný pokrytec ???!!! Už je tej vašej nenávisti príliš!!! Pokoj a mier nezavládne dokiaľ sa nebude dodržiavať desatoro! A že ho taký ako ty popierajú od rána do večera, tak to od teba určite nepríde. A také desatoro je aj jeden z dôkazov existencie Boha. Človek logicky nič podobné na základe skúsenosti nedokáže vytvoriť. Sa mu do toho totiž miešajú nesúrodé prvky o čom krásne svedčia pohanské "božie zákony".

    .camo | 31. júl 2011 o 19:26

  73. aký je rozdiel medzi moslimským teroristom a medzi tým "kresťanským. MOSLIMSKÉ ELITY takéto činy SCHVAĽUJÚ a pochybujem, že toto bude schválené od PAPEŽA,alebo čo i len od jediného biskupa. Argumentovať tu postojmi pápeža počas 2.sv. vojny uprostred fašistického talianska (pričom ešte pred vojnou verejne fašizmus odsúdil a na riadil to čítať v nemeckých kostoloch!!!!) je čistá demencia ak si uvedomíme ako reagovali SEKULÁRNE "elity". By som sa pozrel ako by si reagoval ty ty idiot!!!

    .camo | 31. júl 2011 o 19:20

  74. 1.Ľudia veď máte rozum ! Za prvé Pán Boh existuje, prosím postavte sa do radu a predložte relevantné dôkazy odpoved: No bolo by uz nacase ze by tvrdenie bolo dolozene dokazmi nie OPAK. 2.jeho zamestnanie je Boh. otazka:Ako to ma na plny uvazok? 3.Je dobré si niekedy sadnúť a rozprávať sa s ním. otazka:A co hovoril vcera ja som to nestihol. 4,Pán Boh je preto Pán Boh, lebo je Pán Boh. konstatovanie:velmi duchaplne to mas priamo od neho predpokladam. 5.Nabuduce hovor za seba nikto nezdielajuci tieto dristy nestoji o tvoje zahambovanie a uz vobec nie o tvoje modlidby ak si toto uvedomi cela pospolitost tak zavladne pokoj a mier.

    .vens | 30. júl 2011 o 20:48

  75. RE: jozefhi. Chlape, Palko ma bez funkcie vacsiu vahu a mienkotvorny vplyv v mediach ako cele KDH. Jedinou vynimkou je azda len kauza Figeloveho bytu.

    .prvosienka | 30. júl 2011 o 16:48

  76. Uvediem záver jeho analýzy o osude KDH a KDS ako reprezentanta kresťanskej politiky. Zasmejte sa na blbcovi: Aká bola reakcia vedenia KDH? Predseda a niektorí podpredsedovia popreli (!) že vôbec niekedy chceli ísť so Smerom. Popreli, že existuje nejaké uznesenie Rady z Ružomberka, hovoriace o povinnosti ísť so Smerom. Nezaznelo ani jedno slovo priznania, že v KDH čosi nie je v poriadku. Reakcia vedenia potvrdila správnosť nášho vystúpenia z KDH. Ďalší osud KDH je nejasný. Osud kresťanskej politiky na Slovensku je jasný. Kresťanská politika bude pokračovať. Vladimír Palko KDH 11,7% KDS ???? Koho ešte zaujíma V. Palko?

    .jozefhi | 29. júl 2011 o 19:18

  77. Ľudia veď máte rozum ! Za prvé Pán Boh existuje, prosím postavte sa do radu a predložte relevantné dôkazy, že to nie je pravda, ja si zatiaľ idem po pukance. Za druhé Pán Boh je v prvom rade náš Otec, jeho zamestnanie je Boh. Je dobré si niekedy sadnúť a rozprávať sa s ním. Náš Otec je Duch a rozpráva sa s ním v tichu. Za tretie Pán Boh je preto Pán Boh, lebo je Pán Boh, život dáva a život berie, súdi a trestá spravodlivo a je všemohúci. Starý zákon je o Božej moci. Nový o Božom milosrdenstve. Ježiš neposlal Židov hlásať svoju vieru, kázal to svojím učeníkom, pretože ich viera bola ucelená. A za štvrté Ježiš Kristus, Boží Syn, nám prikázal milovať svojich nepriateľov, za prvé preto, lebo keď spravodlivo použijeme moc, ktorú od neho máme a poslali by sme na smrť bezbožníkov, označia nás za fundamentalistov, vrahov, teroristov, za druhé preto, lebo my sa máme modliť za spásu bezbožníkov, pretože ak zotrvajú vo svojej zlobe, smrť ich neminie tak či tak, kým v nebi rastie radosť, v pekle utrpenie, za tretie preto, lebo tým bezbožníkov zahanbujeme. Kto tomu nerozumie, neporozumel Kristovi.

    .pero | 29. júl 2011 o 13:18

  78. odporucam p. Palkovi tento clanok: http://www.huffingtonpost.com/todd-green-phd/anders-behring-breivik-christian-terrorism_b_908163.html?ncid=edlinkusaolp00000009

    .anma | 28. júl 2011 o 21:47

  79. Palko je naopak jeden z mala, ktory negeneralizuje a neodsudzuje moslimov za to, ze jej jedna extremisticka cast pouziva nabozensku zamienku na pachanie teroru. Palko napr. vystupil v pripade zosmiesnujucich karikatur na obranu zachovavania dostojnosti voci moslimskej viere.

    .lebotak | 28. júl 2011 o 15:40

  80. V tom pripade dufam, ze spravite presne rovnaku uvahu a hlasno sa ozvvete , ak niekto bude generalizovat zlociny par fanatikov z Al-Kajdy a podobnych organizacii na vyse miliardu ostatnych moslimov, ktory su proti tymto zlocinom. http://is.gd/5wkw4w

    .martin macko | 28. júl 2011 o 12:48

  81. Palko trafil klincek po hlavicke. Tvrdit ze vrazdil krestansky fundamentalista je asi tak pravdice ako tvrdit ze vrazdil farmar. Na toto treba upozornovat, lebo krestanstvo je prave proti takymto cinom a vytvarat dojem ze krestania su teroristi je loz. Myslim ze ABB je obycajny nacko, a ktomu este sialeny vrah, a bolo by rozumnejsie to takto aj vnimat a nehadzat ho do jedneho vreca s krestanmi, pretoze tam jednoducho nepatri.

    .pto. | 28. júl 2011 o 9:03

  82. mozno to nie je krestansky fundamentalista. ale mnohe nazory a mnohhe "nepriatelstva" ma s nimi spolocne. a to, co sa dnes oznacuje pojmom "nabozensky fundamentalizmus", nema s vierou v boha vela spolocneho. ta je fundamentalistom len zamienkou, ci uz hovorime o islamskych, zidovskych alebo krestanskych fundamentalistoch. a dodrziavanie desatora ci zasad koranu pre nich nie je podstatne. manik vrazdiaci v usa doktorov vykonavajucich potraty bol nesporne krestanskym fundamentalistom, a zabijal v mene dodrziavania "nezabijes". o logike a skutocnej viere v boha v pripade takychto ludi netreba uvazovat. ale chapem, ze palkovi sa nepaci, ked vsetkych islamofobov, homofobov a odporcov "multikulti" hadzu do jedneho vreca. a ma pravdu v tom, ze skutocne nie su rovnaki - ale na druhjej strane maju aj mnoho spolocneho, ci chce alebo nie...

    .pH | 28. júl 2011 o 9:00

  83. ateizmus je naturalizom. Vyklada prirodny svet pomocou metod prirodnych vied. Nic ine ako prirodny svet neexistuje, preto otazka po metafyzike a nadprirodzenych pricinach prirodneho sveta nedava dobry zmysel. Dawkins, Harris, PZ Myers, Coyne, Dennet,... ako predstavitelia hnutia "noveho ateizmu" su vedci, ktori sa neutiekaju do oblasti nadprirodzena, ale v poctivom vyskume usiluju poznavat tento prirodny svet na zaklade prirodnych/prirodzenyh javov. Ateizmus straca teda pejorativny vyznam, ak mu rozumieme ako naturalizmu. Teizmus naopak je supranaturalizmom, vysvetluje veci prostrednictvom javov, ktore nedokaze nijako empiricky vykazat. V pripade krestanstva to znamena, ze sa veriaci zaklinaju existenciou Boha, t.j. niecoho, coho existenciu nevedia nijako preukazat, a pod. Existenciu Boha navyse cerpaju z textu, ktory zacal byt spisovany 2000 p.n.l., teda v dobe bronzovej. Preco sa domnievame, ze tento text raz a navzdy vyjadruje to, ako sa k sebe navzajom spravat? Ten text vyjadruje moralku svojej doby, nie roku 2011. P.S.: Mozno povazovat za krestanov ludi, ktori za sice zaklinaju krestanstvom, ale zaroven su tu schopni cloveka za to, ze si dovoli neverit v existenciu ich boha, pomaly zlyncovat?

    .oto horak | 27. júl 2011 o 21:18

  84. Pravda je taka ze holokaust ma nasmeroval k Ateizmu. Len sa vyvrazdujte navzajom s posvetenymi zbranami ale mna do tohto nezatiahnes.

    .vens | 27. júl 2011 o 19:59

  85. Komunisti Ateizmus zneuzili.., Hitler bol obhajca katolickej cirkvi.., tak taketo vyroky moze vyslovit iba seklurany talibanec. Vens je podobny typek ako popieraci Holokaustu.

    .jakobs | 27. júl 2011 o 16:06

  86. Rozlíšenie kresťana od ne-kresťana ČLOVEKA OD ANTI-HUMANISTU, barbara a zvieraťa je absolútne, kategorické a bezpodmienečné HLAVNÉ prikázanie Desatora: NEZABIJEŠ! Nádej sveta je, že to bez výnimky musia rešpektovať všetci bez rozdielu vyznania a svetonázoru, či akéhokoľvek iného rozlišovacieho znaku! Nádejám sa tiež, že je to aspoň aj v niektorých ďalších náboženstvách, minimálne budhizme. I v pacifizme a základnej slovenskej duchovnej a intelektuálnej tradícii, napríklad Jána Maliarika a Ladislava Ťažkého! VJ

    .viliam Jablonický | 27. júl 2011 o 14:41

  87. Tomuto blogu niet čo vytknúť.

    .miro | 27. júl 2011 o 14:17

  88. *oprava. nie kopernika, ale samozrejme bruna. pardon

    .kava | 27. júl 2011 o 9:53

  89. "Čo je to vlastne kresťanský fundamentalista? Keďže to nie je výraz z môjho slovníka, ani neviem, či mám písať slovo fundamentalista v úvodzovkách alebo bez." Pomôžem Vám pán Palko. Skúste si predstaviť stredoveké križiacke ťaženia, inkvizítorov, pálenie Kopernika a Husa. "A že možno pritom kričí: „V mene Otca i Syna …“

    .kava | 27. júl 2011 o 9:50

  90. Ak podla popletenej argumentacie pana Palka Breivik nie je Krestanský fundamentalista tak ani BinLadin nieje islamský fundamentalista. Nazory ludi typu Palka vytvara filizofický zaklad na strašne konanie ludi typu Braivik a BinLadin.Konanie naboženských fundamentalistov vzdí odporuje toho naboženstva v mene ktoreho zabija .To je jedno ci ide Krestanstva,Islam, Judaismus alebo hinduismus, Katolicizmus, protestantismus atd. Po precitanie celeho članku som urobil záver že,Breivik-BinLadin-Palko všetci traja su pomylený naboženský fundamentalisti.Niekto tvori filizoficke podhubie,niekto vrazdí lietadlami v New Yourku,niekto robi masakar deti lebo su zastancami multikultury.Ako Atheista želam ak vovec Boh existuje nech pomože ludom typu Breivik-BinLadin-Palko aby rozum vytazilo nad nenavistmi.Amen.

    .safi | 27. júl 2011 o 8:35

  91. Komunisti Ateizmus zneuzili a korporacia Vatikan vyuzila v svoj prospech a z fuzatym pankom si svojho casu velmi dobre rozumela co je historicky dolozene. Adolf Hitler řekl: “Osobně jsem přesvědčen o veliké moci a hlubokém významu křesťanství a nedovolím, aby se šířilo jiné náboženství, než křesťanství. Tři velcí obhájci římskokatolické víry byli: Hitler, Mussoliny a Franco. Všichni tři měli konkordáty s Vatikánem. Dostali se k moci, aby dobyli svět a nastolili milenium pro papeže. Pro tento úkol jezuité řídili ze zákulisí gestapo. Mečem Vatikánu však mělo být výhradně Německo. Proto se mu dostávalo řady mezinárodních podpor a finančních prostředků pro splnění cílů, které generál jezuitů Ledóchowskij krok za krokem naplňoval ruku v ruce s Vatikánem. To všechno je také fotograficky zdokumentováno v mnoha knihách od Avro Manhattana, například v knize Vatikánský holocaust a Katolický teror dnes. Avro Manhattan je světově proslulou autoritou na otázku římského katolicismu v politice. Bydlí v Londýně a během druhé světové války pracoval v rozhlasové stanici Radio svoboda a psal také politické komentáře pro BBC. Kniha Vatikánský holocaust z větší části fotograficky dokumentuje zvěrstva Ustašovců na Srbech za druhé světové války."

    .vens | 26. júl 2011 o 21:50

  92. Komunisti ako evolocny vrchol ateizmu boli celkom dobre zorganizovani a Stalin bol ich skutocnym Sarumanom, s Kmerskymi priserami po boku . Aj Fuztaty panko zacinal sko maliarsky komik a potom sa zorganizoval do podby faklovych pochodov, ktore skoncili holokaustom.

    .lord Acton | 26. júl 2011 o 21:30

  93. citat scizofrenika 54,55: Ateisticki extremizmus je spolu s tym fasistickym, skutocnym ohrozenim liberalnej demokracie. V historii este Ateisti nikdy neboli ako skupina nijako organizovany a preto ani nikomu neublizili na rozdiel od krestanov ktory isli ruka v ruke s fasizmom co je historicky nepopieratelne . Tieto snahy o zaskatulkovanie ateistov na cerveno su ubohe a maju povod v cirkvy kto nejde snami ide proti nam preto ho oznacme na cerveno. Pravy ateizmus je Duhovy teda liberalny.

    .vens | 26. júl 2011 o 21:08

  94. Krvilacni ateisti povstali v nevidanom pocte a v neuveritelnej sile. Ateisticki extremizmus je spolu s tym fasistickym, skutocnym ohrozenim liberalnej demokracie. Chcem podakovat V. Palkovi, za tento text, lebo nasvietil extremisticke podhubie antireligiostickych fanatikov, ktori sa tu zisli v neuveritelnom pocte. Ukazuje sa, ze vsetci tyto horlivi pioneri svetlejsich zajtrajskov, su zajtrajsimi hrobarmi nasej slobody. Ateisticky Taliban dostal historicku prilezitost sa prebudit a ich cervene gilotiny uz sumia internetom.

    .lord Acton | 26. júl 2011 o 20:23

  95. Krvilacni ateisti povstali v nevidanom pocte a v neuveritelnej sile. Ateisticki extremiszmus je spolu s tym fasistickym, skutocnym ohrozenim liberalnej demokracie. Chcem podakovat V. Palkovi, za tento text, lebo nasvietil extremisticke podhubie antireligiostickych fanatikov, ktori sa tu zisli v neuveritelnom pocte. Ukazuje sa, ze vsetci tyto horlivi pioneri svetlejsich zaciatkov su zajtrajsimi hrobarmi nasej slobody. Ateisticky Taliban dostal historicku prilezitost sa prebudit a ich cervene gilotiny uz sumia internetom.

    .lord Acton | 26. júl 2011 o 20:14

  96. citat: Mala by platiť taká samozrejmosť, že kresťanský fundamentalista hlboko verí v Boha a v Božieho Syna Ježiša Krista, Spasiteľa. Kresťanský fundamentalista by sa asi mal k Bohu modliť, nie? V modernej dobe kresťanského fundamentalistu trápi oslabovanie viery. Trápi ho, že sú potraty, a myslí si, že by sa s nimi malo skoncovať. Odmieta agendu homosexuálneho hnutia, lebo je za tradičnú rodinu. Odmieta liberalizmus v médiách, veľa sexu v médiách, prostitúciu, drogy. Pan Palko vsetky tieto neduhy su v spolocnosti odkedy existuje ludstvo ludia smilnili neviazane sexovali a porodne baby anjelickarky mali roboty neustale opytajte sa starych ludi ako to bolo pred cca 50 rokmi spat na slovenskej krestanskej dedine ked nebola TV navonok bolo vsetko OK. A ze nam tato doba priniesla neobmedzene mnozstvo informacii s cim sa Vy a im podobni ludia nemozte zmierit lebo na pokrytectvo uz moze skoro kazdy poukazat a zistili ste ze deti moze dobre vychovat aj cigan cinan arab a pri tom vsetci mozu byt zaroven ateisti. Jeden Ateista ma pan Palko vecsiu uctu k zivotu ako vsetci krestania dohromady pretoze si uvedomuje ze je tu len raz a preto tento zivot potrebuje naplnit. Ak by som sa mal rozhodnut ci moje deti budete vychovavat vy tak to by som radsej volil medzi dvojicou homosexualov tam je mensia pravdepodobnost ze budu naruseny ako u Vas.

    .vens | 26. júl 2011 o 19:08

  97. Vas citat Lk 19, 27 je z kontextu podobenstva o istom cloveku vzneseneho povodu. Je to tam i vyslovne napisane ze ide o podobenstvo. Podla Vasho vykladu potom Jezis hovori aj aby sme obchodovali s minami (druh mince)... :). Ako krestan sa nechystam obchodovat s mincami a ani zabijat... :). Ale z viem ze kto vedome odmieta Boha, Jezisa vedome sa odsudzuje na zatratenie... SAm si slobodne voli zatratenie to je to "pobite ich predom nou". A ak by si to aj chcel brat doslova (az primitivne doslova) potom by si sa musel dohodnut s Jezisom aby sa osobne dostavil a pobit by si ich musel pred nim Jezisom; a to som si isty ze by Ti nepreslo, na to dam svoj krk :).

    .paulo | 26. júl 2011 o 17:52

  98. Pre Palka je dolezite povedat nie je to jeden z nas superpravonajviacanajlepsiekatolikov.

    .z1reticuli | 26. júl 2011 o 16:27

  99. clanok p. Palka je pravdivy v tom, ze tento nebezpecny fanatik, zabijak nebol krestan. Keby nim bol, tak by maximalne hresil ci nadaval na svojom blogu, ale nestrielal by na nevinnu mladez na ostrove. To, ze sa skryval do havu krestanstva, je samozrejme pre krestanov neprijemne. Mozo bol skor radikalny konzervativec. Z praktickeho hladiska je zaujimave, ze na ostrove {zrejme} nebol jediny ozbrojeny ochrankar ci prislusnici nejakej Sbsky. Toto sa pravdepodobne v blizkej buducnosti zmeni. Keby tam boli nejaki straznici, mohli vycinaniu ABB zabranit. Zarazajuce je tiez, ako lahko sa ABB dostal v Norsku k zbraniam a k vybusnine. Tato tragedia by mala byt mementom, aby vlady europskych krajin chranili charakter demokratickych spolocnosti pred extremizmom a v pripade Skandinavie, aby chranili svojich multikulturnych obyvatelov.

    .m. stefanovic | 26. júl 2011 o 13:45

  100. http://komentare.sme.sk/diskusie/1868997/3/16919401/Shooty.html#16919401 Niet čo dodať.

    .elstrom | 26. júl 2011 o 13:18

  101. Lk 19, 27 - A mojich nepriateľov, čo nechceli, aby som nad nimi kraľoval, priveďte sem a pobite ich predo mnou! zjavne ste si necitali cely text pred tým. je to podobenstvo o mínach, v ktorom Jezis rozpráva príbeh o istom cloveku vzneseneho povodu, kt odchádzal prevziat královstvo do dalekej krajiny a potom sa mal vrátit. táto veta to nie sú slova Jezisa Krista- to su slova tohto cloveka, ktore Jezis iba cituje. zmysel podobenstva spociva v tom, ze tento clovek rozda svojim sluhom po jednej mine a kaze im obchodovat s nimi. ked s avráti vidi ze jeden získal dalsich 10 min - dal mu desat miest na spravovanie.druhy 5 - tomu dal 5 miest. jeden so svojou minou neurobil nic a tu mu aj odovzdal. pán mu tu mínu zobral a dal ju tomu co zarobil 10 mín.tym prirovnáva miny k viere- Boh nam vieru dal, a podla toho ako rozmnozime svoje ,,miny" svoje vnutro svoje skutky , svoju lasku- podla oho ako sa nechame ovplivnovat skutocnym Jezisom laskou podla toho nas bude sudit Boh. aj sam Brejvik zostal asi iba s tou 1 minou. o tom to je. ja vsak dufam ze Brejvik najde skutocneho Jezisa a svoje ciny hlboko olutuje v svojom vnutri

    .mia | 26. júl 2011 o 13:11

  102. "na slovensku je iba zopar krestanov" - jedna vec je byť formálne kresťanom a druhá vec je dodržiavať dôsledne kresťanké učenie. Pokiaľ ide o vec prvú, neviem povedať, koľko je formálnych kresťanov na SK, pravdepodobne väčšina ľudí. Ale pokiaľ ide o vec druhú, teda dôsledné dodržiavanie učenia, tak tam viem povedať, že ich je skutočne ako šafranu. "ak by som posudzoval tych co sa nechali vybuchnut...oni islam nevyznavaju" - tu s tebou nemozem suhlasit, pretoze ucenie islamu jednoznacne hovori o nutnosti zabijania tych, ktori sa nechcu podriadit uceniu islamu. Teda, ti co sa "nechali vybuchnut" aby zabili pohanov (z ich pohladu), dodrzali ucenie koranu DOSLEDNE. Ti, co zabijaju v mene krestanstva, sa krestanstva DOSLEDNE nedrzia. Ak nevidis rozdiel, tazko potom s tebou nieco riesit.

    .jk | 26. júl 2011 o 12:35

  103. Pán Palko, kresťania veľmi dobre chápu Váš postoj v prípade tohto zločinu, rozumejú mu a určite ho aj oceňujú. V súčasnosti sa kde kto priživuje na kritike kresťanstva, bez toho aby si dal tu námahu, trochu sa zahĺbiť do podstaty problému. Nepriatelia kresťanstva a rôzni krikľúni si stále nájdu tzv 100 % - né argumenty proti. Ale kto a ako má čeliť všetkým týmto účelovým nezmyslom? Preto aj ja oceňujem vašu námahu vecne analyzovať skutočný stav tohto konkrétneho prípadu bez emócii a „politického príživníctva“.

    .fero | 26. júl 2011 o 12:22

  104. JK na zaklade tvojich bodov, mozem smelo vyhlasit, ze na slovensku je iba par krestanov... a nepatri medzi nich ani Palko. A ostatne, keby som takto strikne posudzova tych co sa nechali vybuchnut, tak by som prisiel k zaveru, ze oni islam nevyznavaju. Tvoj prispevok je uplne rovnaky ako tvrdenia ludi, ze komunizmus je dobry, lebo rezim do 89, v ktorom vladli komunisti nebol komunizmus, nebol komunizmus. Je to proste neplodne slovickarenie. - EUGEN "Je to diametrálne odlišné, ako v islamskom svete, kde dennodenne umierajú stovky ľudí následkom výbuchov ... " Ja si pametam ako vybuchovali ludia v Londyne, v madride i inde zasiahnuty bombami IRA, ETA i dalsich skupin.... hovorit takto je jasna znamka slabej mysle a pychy. Malo znalosti a pycha je kombinacia, ktore je neskutocne odporna.

    .the_son_of_man | 26. júl 2011 o 11:13

  105. Je to krásne a v podstate len od nedávna /89/možné, že môžeme vôbec diskutovať. Vážme si to,bez ohľadu nato,kde koho zaradíme.

    .efmo | 26. júl 2011 o 11:05

  106. V podstate s tebou suhlasim, len mi vysvetli, prosim ta, kde si prisiel na to, ze "zajacovci" su krestania. Oni su totiz z uplne ineho "sudka". Nemozem priamo napisat z akeho, aby ma nevymazali.

    .misox | 26. júl 2011 o 10:51

  107. Mt 5,46-48,Lk 6-27 až 6-38,

    .efmo | 26. júl 2011 o 10:10

  108. najskor si sam, uplne bez nejakej snahy o overenie svojej definicie definicie, definujete, co to KF je, aj ked jednym slovom priznavate, ze to neviete. Je len samozrejme, ze vam potom vyjde, ze ABB KF nebol, kedze to nechcete. Smola, BOL. KF totiz nie je otraseny z toho, ze spolocnost straca vieru v boha, ale z toho, ze spolocnost straca a mnohokrat potiera tradicne krestanske hodnoty. A to presne vystihuje ABB. Presne tak, ako pri moslimskych F, ich netrapi, ze zapadny svet neveri v Alaha, ale ze sa snazi potlacit (tak si to aspon interpretuju) moslimske hodnoty a spolocenstva tym, ze ich nutia prisposobit sa zapadnym, krestanskym hodnotam. Myslim, ze je uplne jasne, ze ABB KF bol, kedze mu prekazalo, ze si v Norsku aj nekrestania mozu zit bez toho, aby prijali krastanske hodnoty.

    .sonaHU | 26. júl 2011 o 10:04

  109. Breivik je zhodený anjel. Poznáte ho podľa ovocia. Ale ani Breivik už nedokáže vytrhnúť úprimne veriacich z Ježišovej ruky. Nebojte sa! (JP II)

    .me | 26. júl 2011 o 9:35

  110. realita hlúpej nenávisti k RKC a slušným ľuďom je až nepochopiteľná. Je veľkou chybou kresťanov, že ich neznalí a neveriaci nepoznajú.

    .julo | 26. júl 2011 o 8:26

  111. moje.hnonline.sk/node/7907

    .sefirosu | 26. júl 2011 o 8:18

  112. A to takto myslíte?: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=12189

    .efmo | 26. júl 2011 o 8:04

  113. Ako zrejme vidieť, pre Cirkev je to dôkaz i výzva zároveň, že potreba nových misií je nevyhnutná. Ani "kresťania" v úvodzovkách nevedia, čo je to kresťanstvo a čo je to nasledovanie Krista. Hlúpsť je veľmi rozšírená a má trend sa prehlbovať.

    .julo | 26. júl 2011 o 8:01

  114. Kresťanstvo ohlupuje..To takto myslíte ?: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Christian_thinkers_in_science

    .efmo | 26. júl 2011 o 7:52

  115. nech palko skusi podla tychto svojich kriterii povedat, ze kto je potom moslimsky fundamentalista - bol nim azda bin ladin? :-)))

    .vyryvac | 26. júl 2011 o 7:52

  116. Vynimocne suhlasim s Palkom. ABB predsa nebol clenom KDS, takze nemoze byt najvacsi katolicky fundamentalista.

    .igi | 26. júl 2011 o 7:49

  117. Len tak mimochodom, pan Palko nemusel precitat 1500 stranovy manifest, kedze mohol cerpat z toho, co si precitali ini a hodili na net, alebo mohol spustit vyhladavanie v tomto dokumente. A celkom pekne v jednom clanku zozbieral informacie, ktore ak by sa v ziadnom clanku neobjavili, clovek by si mozno na nejakom blogu precital, ze ABB bol krestan ako repa, okrem ineho aj preto, ze nik neukazal, ze nebol. Pre mna je to uzitocny a zrozumitelne spisany blog, ktory mi niektore veci objasnil a nemusela som si ich hladat na nete. Dakujem, pan Palko.

    .vivi | 26. júl 2011 o 6:53

  118. Aj kresťanský križiaci nošiľi svaty krýž ... a meč ... a halboko veriľi v Boha ... °°°°°°°° ... štvartý a pijatý odstavec je ľem tvoj osobný názor a tvoja predstava o "chodze šveta" ... Každé náboženstvo má aj svoje ťemné stránky .... Judaizmus, Islám aj Kresťanstvo majú jeden a ten istý spoločný koreň ... a aj tak bojujú proci sebe ... No a ABB ... možno je fanatyk, fundamentaľista ... možno ... fras ho zná co ... v každým prípadze jednal hraňičňe-skratovo ... a svoju vieru pretavil inakši jak je v spoločnosci ľudzi zahodno ... No a jeho pohľady na švet ... ňezmieryteľnosc s inakšú rasu a inakšú vijeru je halboko zakoreňená v každým z nás ... ... Aj v TEBE ! ... Ňeidze tu o "liberaliznus, pragmatizmus, oportunizmus ... " aňi inakši "izmus" ... švet še vyvýja a aj kresťanstvo /aj kedz toporňe/ še pretvára a jeho pohľad na hod šveta še meňí ... Ľudský rod žije už v inakšíh podmienkoh jak v minulosci, a preto je to logické a nutné, žeby še aj kresťanstvo malo modyfikovac (fundamentálna podstata - viera v jedného Boha ostáva, šak je aj v judaizme aj v isláme)... ľem dakteré ortodoxné skupiny še snaža o inkvizičné praktyky ... TY ŠI TEHO ŽIJARYVÝ PRÍKLAD !!! ------------------------------------------------------------------- Moj pohľad a hodnoceňe tvojej osoby /ňič v planým/ je, že ši "kresťanský tmár" ... ščítaný, vzďelaný, rozhľadzený ... aľe tmár .... a též falatek aj fanatyk ... -------------------------------------------- ABB še na také daco dávno ryhtoval, ľem ňemal nastavený spúščač ... co to jeho bešňeňe odštartovalo na 100% ňezná aňi on sám ... jeho vykoľajená myšeľ še ňedá zmapovac normálňe myšľacím človekom ... ------------------------------------------- Každá viera a náboženstvo vyzýva vytvoric dajakú skupynu v ľudským rodze, která še budze ľíšic od ostatnýh skupýn ... ... ľem ňešmu zapomnuc, že sú tež ľudze a ňešmu silu-mocu tverdzic, že majú patent na pravdu a jih skupina je jedzina, která má právo diktovac ostatným jak majú žic ... V rámci svojej skupiny, naj sebe dotrymujú svojo pravidlá .... .... ostatnýh ňeh ňehajú žic po svojim ... ŽI A ŇEHAJ ŽIC !!! A TO TY PAŇE ŇEROBÍŠ !!! -------------------------------------- Jedného pravda ňeznamená nutňe pravdu aj pre druhého (Ajnštajn mal s relativitu pravdu ... placi aj v medziľudskýh vzťahoh !!!) "Ovečka" sebe má právo sama najsc svojo stádo, a ňemá ju do ňeho naháňac vyľk, či už má na svojím kožuhu kríž abo polmešac abo hvezdu ...

    .jozef Joko MAGERA | 26. júl 2011 o 6:44

  119. súdruh inkvizítor a tmár , ortodoxný katolícky fundamentaista súdruh Palko to vie najlepšie a má to s potvrdeného zdroja - Palko je žiarivým príkladom a prípadom inkvizično klerikalnej ideologickej propagandy - sám je schopný posielať ludí na hranice - ako minister vnútra bol daleko väčším gangstrom ako KOVOšroták

    .muric | 26. júl 2011 o 4:59

  120. Nechce sa mi verit, ze si pan Palko precital celych 1500 stran bluzneni masoveho vraha, len aby vyvratil jeho spajanie s krestanstvom. Je mi zle, ked si predstavim ako sa lahostajne prehrabava textom plnym nenavisti k inemu nabozenstvu, k inym narodom a rasam, len aby nasiel argumenty na ochranu toho svojho.

    .judas | 26. júl 2011 o 0:16

  121. ruky vsetkych krestanov su zababrane od krvi do takej miery, ze ju uz nemozno zmyt. 2000 rokov krestanstva je hlavne 2000 rokov krviprelievania. Najprv im po rukach tiekla ich vlastna krv a potom stale viac a viac cudzia. Na krestanskych jatkach uz bolo poravenych nespocitatelne mnozstvo ludi. A preco ? Lebo mnohi z krestanov nadobudli dojem, ze boh je v ohrozeni a treba ho chranit, aj za cenu strat na ludskych zivotoch. Taky je to boh, treba kvoli nemu vrazdit. Uboziak !!! Aj so svojimi oveckami. Takze ci sa hlasi masovy vrah Breivik ku krestanstvu alebo nie, je celkom bezvyznamne. Zit sa da aj bez nenavisti a bez krviprelievania, pan Palko, na toto sa sustredte a toto skuste hlasat. Zatial hlasate len nenavist voci vsetkym nekrestanom, tam to zacina, potom nasleduje faza nasilia. V dejinach ludstva sa podobny scenar opakoval uz nespocetne velakrat. Uprimnu sustrast vsetkym pozostalym v Norsku !

    .dedulo | 25. júl 2011 o 22:09

  122. tymto blogom ste sa u mna raz a navzdy odpisal. Definitivne. Koniec. Mali by Vas dat pod policajnu kontrolu, alebo zavriet do blazninca. Vase argumenty su upne infantilne. Presne taki zadubenci ako Vy vytvaraju podhubie, z ktoreho obcas vyrastaju jedovate huby. Ta posledna smrtelne jedovata huba sa vola Anders Behring Breivik. Dufajme ze je nadlho nadlho posledna.

    .cosmar | 25. júl 2011 o 21:28

  123. Vsetci tu pisu z druhej-tretej ruky, Mnohi blogeri neboli nikdy v norsku a o norsku vedia pramalo. Schvalne, zistite si nieco o zivote krestanov v norsku. Cele to oznacenie krestansky fundamentalista pochadza z norska a tam je krestanskym fundamentalistom kazdy, kto veri v boha a sem-tam ide do kostola. Norsko je voci krestanom asi ta najnetolerantnejsia zem na svete. Porozpravajte sa s nejakym beznym norom z Oslo o svatbach homosexualov a aj pri miernom namietani voci svadbam homosexualov budete oznaceni za fanatickeho homofoba, hoci voci homosexualom ani nic nemusite mat. Pochybovat o multi-kulti a budete hned oznaceni za nacistu. V Oslo je tento fanaticky neoliberalizmus obzvlast zly. Co sa jeho slobodomurarstva tyka, kazdy slobodomurar v norsku MUSI byt krestanom. Aby bolo jasne, absolutne neschvalujem cin Breiviga, ale kazda strana ma 2 mince a dokazem pochopit, ze ak cely zivot zil v takejto extremne netolerantnej krajine, tak to mohol vyhodnotit tak, ze musi zajst az do takehoto uplneho extremu, aby bol vypocuty. Cest pamiatke nevinnym obetiam.

    .meno-povinne | 25. júl 2011 o 20:54

  124. Pán Palko sa zamyslel potom, ako vrah neľútostne zabíjal ... Zamyslel sa nad tým, či môže niekto, čo si vraví kresťan niečo takéto vykonať ... A dospel k záveru, že nie ... Naopak, množstvo príspevkov bolo útočných, najviac hádam takých, kde "dokazovali", že pán Palko v prípade muslimského útoku zovšeobecňoval a obvinil islamský svet ako taký ... Nebudem ho tu obhajovať, on sa vie obhájiť lepšie ... Spýtam sa, prečo je pohľad človeka, pokladaného za fundamentalistu dovnútra svojej komunity, prečo je tvrdenie tohtop človeka, že kresťan fundamentalista musí robiť niečo iné ako vraždiť, lebo kresťanský fundamentalizmus aj podľa mňa je o absolútnej a bezbrehej láske k Bohu, je o bezbrehej láske ku každému, aj k tomu, čo len tomuto fundamentalistovi škodí ... Ježiš totiž takto definoval cestu ... Dosť podrobne je to popísané v príspevku hore ... Je jasné, že vo svete nie je prakticky možné dodržať túto cestu. Preto prakticky každý človek chce-nechce, si musí spytovať svedomie nad množstvom svojich činou a s mnohými musí do smrti aj žiť ... Skutočne neviem, čo je na tom zlé, ak človek povie, že táto skupina nesmie takto konať, ako konal vrah v Nórsku ... Je to diametrálne odlišné, ako v islamskom svete, kde dennodenne umierajú stovky ľudí následkom výbuchov živých nosičov bômb a dennodenne sa niekoľko organizácií hrdo hlási k týmto nesmiernym zločinom, páchaným zväčša na svojich vlastných ... Stalo sa čosi strašné ... Ja by som od tých, čo ste tu niečo vyslovili, čakal vlastný pohľad na vec ... Vlastný pohľad nie je besnenie a nadávanie ... Vlastný pohľad je niečo artikulované, niečo, čo má hlásky, slová, v celom tom je nejaká myšlienka ... Nemusí to hladkať pána Palka po hlave ... Môže to byť kritické, aj kruto kritické ... Ale malo by to byť konštruktívne ... A tu to zväčša nebolo ...

    .eugen | 25. júl 2011 o 20:29

  125. kresťanstvo je vo svojej podstate úplne nemilitantné. 1) "Kto by vraždil, pôjde pred súd. Ale ja (Ježiš) vám hovorím, pred súd pôjde každý, kto sa hnevá na svojho brata" Z toho vyplýva zásadná nemožnosť pre kresťana zúčastniť sa vraždy, ak len nechce poprieť svoje kresťanstvo v najpodstatnejšom bode. To, čo urobil ABB, je mnohonásobná vražda, odvolávať sa pri vražde na kresťanstvo, na Boha, je rúhanie. Žiaden kresťan, ak by uvedomele vraždil, si nemôže tento čin NIJAKO ospravedlniť. Na rozdiel od iných náboženstiev, konkrétne islamu, kde je vražda z náboženských dôvodov povolená - hoci samozrejme nie každý moslim to akceptuje a už vôbec nie praktizuje. Ďalej na rozdiel od komunizmu, kde je vražda ospravedlňovaná triednym bojom. Hoci, nie každý komunista je automaticky i vrahom. A napokon na rozdiel od nacizmu, kde je vražda ospravedlňovaná potrebou rasového čistenia vlastného národa. Hoci, nie každý človek, ktorý má rád svoju rasu či národ, je vrah. 2) "kto sa chopí meča, mečom zahynie" - z týchto ďalších Ježišových slov priamo vyplýva, že žiadne chopenie sa meča, teda násilný boj, nemá Božie schválenie a požehnanie. Chopenie sa automatickej zbrane a strieľanie do ľudí, ak to spraví kresťan, nemôže byť ničím ospravedlnené. Kresťan, ak sa chopí meča (pušky), sa viac nemôže spoliehať na osobitnú Božiu ochranu. Každému kresťanovi to samozrejme musí byť jasné, pretože každý kresťan si môže prečítať Ježišove slová v Biblii a teda nemá žiadnu výhovorku. 3 "ak ťa niekto udrie po jednom líci, nastav mu aj druhé. Kto ti chce zobrať plášť, neodopri mu ani spodný odev." Inými slovami, aj keby moslimovia, komunisti, nacisti, liberálni marxisti, či ktokoľvek, koho ideológia či náboženstvo pozýva k likvidácii kresťanov používali akékoľvek zbrane a spôsoby na likvidáciu kresťanov, kresťan sa iba ťažko môže vyhnúť tejto tvrdej morálnej brzde. Nemôže zabíjať a to ani za cenu, žeby bol sám zabitý. Ba čo viac, stále musí hľadať spôsoby na porozumenie a zmierenie. 4 "už niet žida ani gréka, ale všetci ste jedno v Kristovi" - z tohto tvrdenia sv. Pavla vyplýva, že kresťan nemôže byť rasista, ale musí každého pokladať sa seberovného, ba za lepšieho od seba, za hodnejšieho väčšej úcty, ako má on sám. Kresťan teda nemôže nikoho prenasledovať z rasových dôvodov. Kresťan rasista je karikatúra. Je to oxymorón. Okrúhly štvorec, guľatá kocka. Logický nezmysel. Už len týchto pár citátov z Ježišovho učenia je tak silných, že sa divým, že niekto dokáže čo i len podozrievať ABB z toho, že bol kresťanom. A ak bol, tak veľmi zlým. Vôbec nepochopil, kde je podstata kresťanstva. Podľa mňa, presne toto Palko hovorí. ABB nebol kresťan. On sa tvári ako kresťan, ale je to satanov paholok. Svojimi činmi oslavuje satana. To kresťan nerobí, kresťan svojimi činmi oslavuje Boha. Strom poznať po ovocí a ovocie ABB je sama hniloba, obielený hrob. Na vrchu pekný, ale vo vnútri plný hniloby a všelijakej nečistoty.

    .jk | 25. júl 2011 o 20:07

  126. Krestansky knazi este dnes vysvacuju zbrane. A ty napises, ze islam na rozdiel od krestanstva vie vrazdu ospravedlnit... - Ludia, ktori isli zo svateho priijimania zabijali ani nie pred 60 rokmi a papez sa nepostavil a nekrical, ze su vrahovia... - Je to smutne, ale robis krestanstvu medvediu sluzbu, lebo kazdy logicky rozmyslajuci clovek musi citit, ze si sol zeme, co str5atila svoju slanost, ze si jednoducho kvas farizejov. - HANBI SA

    .the_son_of_man | 25. júl 2011 o 19:38

  127. Je to az trapne, ako argumentujes... Rozhadzujes nalepky... zamen si vo svojej argumentacii slova krestansky za moslimsky a zistis ake hlupe argumenty pouzivas. FAKT TO NEVIDIS AKO SI NEPRAVDIVY?

    .the_son_of_man | 25. júl 2011 o 19:29

  128. Netrpezlivo som čakal na Vaše zhodnotenie nórskych udalostí, pán Palko. Zatiaľ ste sa zamerali len na úzky aspekt - ako bol vrah označený tými hnusnými liberálnymi, neo-marxistickými médiami. Dúfam, že si nájdete čas aj na hlbšiu analýzu vrahových myšlienok spísaných v jeho manifeste. Pretože je úplne zjavné, že Breivik nie je nejaký ultra-frustrovaný, vyšinutý jedinec, ale inteligentný, sčítaný a hádam môžeme povedať aj distingvovaný mladý muž so slušným ideologickým podkutím. K jadru Vášho článku: Je z vnútorného kresťanského pohľadu prijateľné, aby sa za "kresťana" označoval aj "kultúrny" alebo "civilizačný kresťan", teda taký, ktorý nemusí mať nevyhnutne osobný vzťah so "živým" biblickým Bohom, či dokonca môže o jeho "objektívnej" existencii pochybovať? Z Vašich predchádzajúcich textov som nadobudol dojem, že súboj kresťanstva s jeho nepriateľmi sa odohráva a stále viac bude odohrávať na kultúrnom a civilizačnom poli a že do popredia sa dostáva práve tento aspekt. Pretože povedzme si popravde, to "iné" kresťanstvo, to hlboko intímne, založené na osobnom vzťahu s Bohom, modlitbe a piete, musí do istej miery opovrhnúť a odvrátiť sa od vonkajšieho sveta. Všetky tie zložité, až patetické kultúrno-civilizačné otázky sú márnosťou zoči-voči pociťovaniu večnosti v individuálnej rovine pri kontakte so "živým" Bohom. Aspoň tak to chápem ja, neveriaci hriešnik....

    .richard Král | 25. júl 2011 o 19:25

  129. Ked palko moze pouzivat na teroristom pojem "islamsky" na toho pometenca sa kludne moze pouzit krestansky. - Nechapem ako to moze Palko nechapat.

    .the_son_of_man | 25. júl 2011 o 19:22

  130. je mi jasne, ze ste sa museli ozvat p.Palko, ale je to dost trapne...

    .bloodyM | 25. júl 2011 o 18:38

  131. Vyhrady voci pokrytectvu su namieste. Vyhrady voci clanku vsak nemam.

    .myself | 25. júl 2011 o 18:08

  132. .týždeň vo všeobecnosti považujem za bra. že však vydajú niečo takéto, je naozaj sila. Palko je demagóg bez rozumu(pred desiatimi rokmi chodil džíp s nápisom"Palko je orgán", aký nadčasový nápad...) argumenty, kt používa sú irelevantné a jednoúčelové -my kresťania sme super, nikto z nás by nič také nespravil. škoda nakoniec že tých mladých nezabil Arab, aspoň by ich Paľkovi bolo ľúto. umrieť predsa rukou kresťanou, bolo určite z vôle božej.

    .anna Krlíková | 25. júl 2011 o 16:44

  133. "Zapamätaj si, čo ti poviem: Skôr ako kohút ráno druhý raz zakikiríka, tri razy ma zaprieš."

    .palos | 25. júl 2011 o 16:30

  134. pozeram, ze komentare su opat raz plne relativizmu, kt. nemoze, nevie, nechce, . . . porozumiet tomu, co je napisane

    .tms | 25. júl 2011 o 16:14

  135. miništrant palko chytil alibistický kŕč: "to nie naši ľudia, to nie naši!" ešte keby tak pochopil, že jedinci, ktorí sú voči jeho bigotnému prostrediu/viere silne vyhranení, môžu byť zrovna tak ich produktom ako tí, ktorí sa k takému prostrediu/viere hlásia.

    .yumanoid | 25. júl 2011 o 15:43

  136. Všetci ste extrémisti! všetko speje tam že za extrémistu nebude považovaný jedine homosexuálný multikultúrný ultaliberál ateista milujúci tmavých osadníkov.

    .julio | 25. júl 2011 o 15:16

  137. Takze pan autor nam hovori, ze problem nie je ani tak ze niekto zabil skoro 100 ludi, to vobec nevadi v porovnani s ovela zavaznejsim faktom ze bol oznaceny za krestanskeho cim bolo opat raz zas a znovu uskutocnene celosvetove tazenie proti krestanstvu.

    .pGH | 25. júl 2011 o 15:16

  138. Inak počul som, že vraj bol aj slobodomurár, ale zabúda sa na to, že v zápiskoch hovoril o infiltráciách do nepriateľských organizácií, aby sa dostal k určitému cieľu a vraj to niekedy trvá aj 2 roky. Podľa môjho názoru sa práve preto zaujímal o slobodomurárstvo, ale ciele mal zrejme opačné ako sa pripisujú slobodomurárskym lóžam. Alebo sa slobodomuráska lóža modlí za blaho kresťanov a bojujú za zachovanie európskeho kresťanstva ? ;-))) No možné to je a ak si nie ste istý, opýtajte sa boha. Veď s ním predsa denne komunikujete.

    .ateista | 25. júl 2011 o 15:03

  139. Aby som to zhrnul. Samozrejme, ze Breivik nie je krestan, tak ako Palko. Breivik je krestansky fundamentalista, tak ako Palko.

    .lT | 25. júl 2011 o 14:59

  140. Takže Anders nemal osobný vzťah s kresťanským imaginárnym priateľom ? 11. júna - Po veľmi dlhej dobe som sa dnes modlil. Vysvetľoval som Bohu, že ak nechce, aby marxisticko-islamistická aliancie počas najbližších sto rokov úplne vyhladili európski kresťania, musí zabezpečiť víťazstvo tých, ktorí za zachovanie európskeho kresťanstva bojujú. http://www.casopisbobik.sk/zahranicie/teror-norsku/breivik-bude-uzasne-ako-vsetkych-ohromim.html Pán Vladimír Palko zrejme rád zamlčiava, alebo ignoruje to, čo sa mu nehodí.

    .ateista | 25. júl 2011 o 14:49

  141. Každý normálny človek vie, že samozrejme nejde o kresťanského fundamentalistu. Vladko Palko nepochopil, že nikto normálny nebude čítať spisy tohto sprostého vraha, ale náš zakladateľ Konzervatívnej strany sa chce priživiť na tejto strašnej tragédii. Vladko Palko zalez a neotravuj vzduch si trapný a hlúpy.

    .jozefhi | 25. júl 2011 o 14:42

  142. Piloti z WTC navstevovali bordel, jedli bravcove v McDonalde, pili alkohol... no Palko ich bez mihnutia oka oznacuje za islamistov. Ked dojde na krestanstvo, zrazu sa z neho vykluje chlapik z citom pre detaily... trapne, trapne, trapne. sv.Pavol napisal definiciu pokrytectva ktora sa k tomu naramne hodi: neochota aplikovat na seba tie iste kriteria, ktorymi sudime druhych. takze podla noveho zakona, pan Palko je pokrytec. . ani na moment my na um neprislo hladat vinu v krestanstve za to co sa stalo v norsku. vinu za masaker nesie kazdy jeden politik, ktory na zaklade nabozenstva separuje obyvatelstvo na MY-krestana a ONI-pristahovalci.

    .zlá Bylina | 25. júl 2011 o 14:14

  143. ad IT - moslimovia - je zjavne, ze mladici na francuzskych namestiach pochadzali z komunit, ktore sa nedaju nazvat inak ako moslimske, bohuzial. ABB mal vyhrady k imigrantskej politike a multikulruralizmu - rovnako ako tisice inych ludi, aj ateistov, a ano, aj rozumnych ludi - to este neznamena, ze oni su ako on, resp. ze jeho psychicke poruchy mozete vztiahnut na kazdeho, na koho zmyslite. ak bol nejakym sposobom veriaci, tak ak poznate krestanstvo, nemoze vam vyjst ine, ako ze svojm utokom krestanske zakony jednoducho hrubo porusil. krestanstvo vrazdy tisice rokov zakazuje. moslimska viera ich vie v roznych pripadoch ospravedlnit, resp. aj priamo prikazat. v clanku pan palko jasne vydokladoval, ze u ABB o krestanstvo ako take neslo. rozoberat myslenie psychicky tazko naruseneho cloveka (co zrejme uznate, ze nim je) a davat to do suvislosti s krestanskym ucenim je hrubym prikladom toho, co vedia robit media a isti ludia, ked nevedia pocas uhorkovej sezony inak "zaujat". aj tieto diskusie su toho prikladom.

    .june | 25. júl 2011 o 14:06

  144. http://blog.tyzden.sk/vladimir-palko/2010/09/10/merkelovej-bombovy-omyl/ "Nesmiete povedať, že moslimovia na parížskom sídlisku vypálili sto áut. Musíte hovoriť o „mladíkoch“, i keď každý vie, že to boli moslimovia." - tak nám pán Palko napíšte, ako ste skúmal úprimnosť moslimskej viery týchto mladíkov. Tak ako u ABB?

    .lT | 25. júl 2011 o 13:33

  145. Vážený pán Palko, prezrite si dobre vlastné ruky, je na nich krv. Práve v latentno xenofóbnom prostredí, ktoré Vy Vám podobní xenofóbovia po celej európe rozsievate nasával motiváciu a odvahu ABB. Koľko krát sme Vám tu a všelikde inde už vysvetlovali, že nie ste iný od wahábi mullov, keď tu prezentujete xenofóbne názory voči ľuďom, ktorí sa prehrešili len tým, že sú iní ako Vy? Tak ako slová pomäteného islamistického kňaza posmelujú chorých moslimských mladíkov k útokom na Európanov, tak Vy posmeľujete našich holohlavých tupcov k útokom na dúhový pochod a nórsky Palkovia posmeľujú k útokom na moslimov a ľavičiarov. Dokazovať, že niekto, kto zabije 90 ľudí, nie je úprimne veriaci je smiešne. Stačilo odkázať na desatoro a tú agitku ste si mohli odpustiť. Vy nie ste kresťan pán Palko, aj keď by ste ním veľmi chceli byť. Pred časom ste v .týždni nazvali obete ABB "ľavicou čižmou, ktorá dupe po našich univerzitách". Už vtedy som pochopil, že nie ste kresťanom, lebo cítite viac nenávisti ako lásky. Ak odkaz ABB niečo znamená, tak práve to, že ľudia ako Vy, pán Palko, robia takú istú škodu ako výcvikové tábory al-Kajdy. Ak na základe internetových prejavov ABB upravia bezpečnostné služby algoritmus vyhľadávania potenciálnych extrémistov, Váš blog nebude medzi tými slovenskými chýbať. Pán Paľko, uvedomte si, že Vaša ideológia ochrany spoločnosti pred hrozbou inakosti je rovnako pseudovedecká ako rasizmus tretej ríše. My, kresťania i neveriaci nechceme ani anti-kresťanský boj, ani anti-moslimský boj a už vôbec nie moslimsko-kresťanský boj do ktorého sa nás snažíte spolu s pomätenými islamistami zatiahnuť. Až zasa nabudúce sadnete ku klávesnici, aby ste s agresiou sebe vlastnou zaútočil na dve lesbičky, čo si chcú vziať dieťa z detského domova, pozrite sa najprv na svoje ruky, či už sa tá krv zmyla.

    .lT | 25. júl 2011 o 13:16

  146. Kresťanstvo implicitne vytvára priestor pre racionalizáciu činov ako ich vykonal Ander Behring Breivik. Breivik sa mohol cítiť byť povolaný Bohom k tomu hroznému činu a dokonca za neho očakávať božskú odmenu, viď jeho manifest, kde píše: “If there is a God I will be allowed to enter heaven as all other martyrs for the Church in the past.” Alebo sa Breivik mohol inšpirovať Ježišovými slovami: „A mojich nepriateľov, čo nechceli, aby som nad nimi kraľoval, priveďte sem a pobite ich predo mnou!" Lk 19, 27 V modlitbe Breivik hľadal útechu k činu, ktorý sa odhodlal vykonať: “I am pursuing religion for this very reason and everyone else should as well, providing it will give you a mental boost. There is no shame in praying minutes before your death. I highly recommend that you, prior to the operation, visit a Church and perform the Eucharist (Holy Communion/The Lord's Supper ). As we know, this ritual represents the final meal that Jesus Christ shared with his disciples before his arrest and eventual crucifixion. You should also solve any issues you might have with God and ask for forgiveness for past sins.” Breivik zastával konzervatívne názory, nie je pravda, čo píše pán Palko, viď napr. „ Reform the current sex education in our school institutions. This may involve limiting it or at least delaying sex education to a later age and discourage casual sex. Sex should only be encouraged within the boundaries of marriage. This alone should increase the fertility rate by 0,1 points.” “ A re-introduction of the ban on abortion should result in an increased fertility rate of approximately 0,1-0,2 points but would strip women of basic rights.” “Discourage the use of and prevent liberal distribution of contraceptive pills or equivalent prevention methods.” Na záver jedna nekorektná rečnícka otázka: robí nboženstvo z ľudí hlupákov alebo hlupákov priťahuje?

    .oto horák | 25. júl 2011 o 12:26

  147. Podla Vasej definicie krestanskeho fundamentalizmu ste krestanskym fundamentalistom. Mne sa ale nepaci Vas postoj. Ak vrazdia krestanov, organizujete zhromazdenia na podporu krestanov, ak vrazdia lavicovo orientovanych ludi, nepisete nic na ochranu lavicovo zmyslajucich ludi, ale napisete, ze vrazdiace monstrum nebol krestan. Aby nahodou upadajuca cirkev neutrpela ujmu. Neviem cim to je, ale vsetci spolocensky alebo politicky aktivni krestania posobia ako ti najvacsi pokrytci, ktorych tato spolocnost ma, ci uz ste to Vy, figelovci alebo zajacovci.

    .kubiik | 25. júl 2011 o 11:20

  148. Dúfam ze sa raz takto podobne zastanete aj moslimskych fundamentalistoch ked nejaky akoze "moslim" odpali naloz v nejakej eu metropole. Btw stary zakon podla ktoreho sa vy "krestania" riadite je plny zabijania a odplaty.

    .lolobrada | 25. júl 2011 o 10:33

.pridajte svoj komentár

Komentáre do diskusie môžu pridávať len prihlásení používatelia. Prihláste sa, alebo ak ešte nemáte svoje konto, zaregistrujte sa u nás.

Redakcia i autor článku si vyhradzujú právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.