späť

Pochody gayov končia tyraniou

.vladimír Palko | Máj 20, 2010 | prečítané 8543x | komentované 72 ľuďmi

Vladimír Palko
Pred mesiacom prišiel 48-ročný sexuológ z anglického Bristolu Gary McFarlane definitívne o miesto v psychologickej poradni Relate. Sexuológ McFarlane je kresťan a nemá problém radiť mužovi a žene v sexuálnych otázkach. Je to jeho džob. Má problém radiť v sexuálnych otázkach dvojici mužov. Problém so svedomím. A nepovažuje to za svoj džob. Pred dvadsiatimi rokmi by to nikto nepovažoval za jeho džob. Lenže dnes je Británia inde.

McFarlane sa snažil v práci, aby mu neboli prideľované na poradenstvo dvojice rovnakého pohlavia. Jeho snaha skôr či neskôr musela viesť ku konfliktu so zamestnávateľom. McFarlane sa od roku 2008 snažil súdnou cestou domôcť práva na výhradu vo svedomí, aby nemusel radiť homosexuálom. Napokon, veď britská a i celá európska spoločnosť sa zaklínajú ochranou menšín. Menšinou sú v Británii i kresťania. Lenže pre kresťanov táto ochrana akosi neplatí. V apríli rozhodnutím Court of Appeal Gary McFarlane svoj spor definitívne prehral. A tak nebude radiť nikomu.

Tento týždeň sa v Bratislave uskutočňuje prvý pochod homosexuálov. Nemyslím si, že hlavnou otázkou je, či sa vyskytnú počas pochodu nejaké obscénnosti alebo nie. Ak sa budú všetci správať slušne, bude potom dôvod vydýchnuť si, že je všetko v poriadku?

Bohužiaľ, nie. Problémom sú požiadavky, ktoré homosexuálna lobby presadzuje. Tak všeobecne hovoria, že žiadajú toleranciu. To je zvláštne. Veď tolerancia homosexuality – to je súčasný stav. Nikto neskúma, kto s kým býva, či zdieľa spálňu. Pokrivený jazyk neveští nič dobrého. Konkrétne žiadajú obvyklé požiadavky, ako ich poznáme zo západnej Európy alebo z USA a Kanady. Registrované partnerstvá, manželstvá osôb rovnakého pohlavia, atď.

Lenže tieto požiadavky nie sú požiadavkami väčšej slobody pre homosexuálov. Slobodu majú Tie požiadavky sú požiadavkami uzákonenia nových povinností pre nás ostatných. Predovšetkým povinnosti nielen tolerovať homosexuálny životný štýl (to sme bez problémov vždy robili), ale aj ho zvelebovať. Ak totiž spoločnosť prijme zákon o registrovaných partnerstvách či manželstvách gayov, to znamená, že ich vzťah tá spoločnosť nielen toleruje, ale ho aj zvláštnym spôsobom má v úcte. A táto povinnosť uctiť si homosexuálny životný štýl potom občas pripadá v niektorých životných situáciách i konkrétnym občanom. A to aj takým, ktorí homosexuálne vzťahy schvaľovať nechcú Títo občania sú potom nútení ísť proti svojmu svedomiu.

Gary McFarlane je iba jedným z takýchto prípadov v Británii. Ďalším je napríklad sobášna úradníčka miestneho úradu v londýnskej štvrti Islington, Lilian Ladele. Roky sobášila mužov so ženami. V roku 2005 Blairova vláda presadila registrované partnerstvá osôb rovnakého pohlavia a pani Ladele mala zrazu povinnosť tieto páry „sobášiť“. Bolo to proti jej svedomiu. Podobne ako McFarlane i ona sa spočiatku pokúšala riešiť problém tak, že si vymieňala službu s kolegami v prípadoch, kedy bolo treba „sobášiť“ osoby rovnakého pohlavia. I v jej prípade však napokon došlo k súdnemu sporu medzi ňou a zamestnávateľom o právo na výhradu vo svedomí. Lilian Ladele svoj spor definitívne prehrala v marci 2010 na Najvyššom súde.

Podobne dopadol sudca Andrew McClintock zo Sheffieldu, keď nechcel rozhodovať v prípadoch, kedy by musel podľa zákona prideliť deti do opatery homosexuálnemu páru. Prišiel o miesto. Nie sú to jediné prípady v Európe, kedy tzv. antidiskriminačná legislatíva viedla k vyhadzovaniu ľudí z práce.

Podporovatelia bratislavského pochodu gayov by si mali položiť otázku, či naozaj chcú, aby k takýmto situáciám dochádzalo i na Slovensku. Či chcú byť za takúto tyraniu spoluzodpovední? Či chcú vytvoriť zoznam povolaní, v ktorých by kresťania nemali pracovať?

V roku 1981 som končil štúdium na Matematicko-fyzikálnej fakulte UK a mal som záujem byť tam pegagógom. Dekan fakulty, profesor Michal Greguš mi povedal: „Môžete pracovať hocikde, ale tu pracovať ako učiteľ nemôžete. Váš svetonázor je tu známy.“ Komunizmus bol o tom. Ten, o kom bolo známe, že nevyznáva štátom nanútenú komunistickú ideológiu marxizmu-leninizmu, nemohol vykonávať isté zamestnania. Dnes v štáte, ktorý nanúti homoideológiu, ľudia, ktorí s ňou nesúhlasia, nebudú môcť vykonávať isté zamestnania. A nebudú to iba kresťania. A tých zamestnaní nebude málo. A pamätáte sa, ako skončil komunizmus?

Na vyššie uvedené problémy sme v predstihu reagovali už pred niekoľkými rokmi, keď sme sa snažili o uzákonenie výhrady vo svedomí. V roku 2006 sme s kolegami odišli z vládnych funkcií na protest proti zmareniu schválenia zmluvy o výhrade vo svedomí.

Súčasťou homoideológie je i snaha trestať za akékoľvek negatívne výroky o homosexuálnom spôsobe života. Za posledné roky sa množia prípady kresťanských kazateľov, ktorí iba kážu proti hriechu a citujú Bibliu. V marci tohto roku v škótskom Glasgowe sa takouto obeťou „hate crime“ legislatívy stal americký pouličný kazateľ Shawn Holes. Za verejnú kázeň dostal od polície pokutu 1000 libier. Počas kázne najprv vôbec nehovoril o homosexualite, hovoril vo všeobecnosti o kresťanstve a o hriechu. Skupina prítomných homosexuálov sa začala bozkávať a potom sa vypytovala Holesa, čo si o tom myslí. Ten povedal, že to je hriech, ktorým privolávajú Boží hnev.. Nasledovalo privolanie polície a pokuta pre Holesa. Podobných prípadov je v Británii a v Kanade viacero.

Sú si podporovatelia bratislavského pochodu istí, že touto cestou by sa malo vydať i Slovensko?

Sú homosexuáli, ktorí svojmu sklonu nechcú podľahnúť a nežijú homosexuálnym spôsobom života. Zaslúžia si veľkú úctu.

Potom sú homosexuáli, ktorí žijú so svojimi partnermi, ale myslia si, že manželstvo dvoch mužov je nezmysel a žiadnu podobnú legislatívu nežiadajú. Z hľadiska politického niet dôvodu sa k nim vyjadrovať.

Napokon sú tu homosexuáli a ešte viac liberálnych heterosexuálov, ktorí veria utópii homoideológie. Tí nám pripravujú tichú tyraniu, ktorej príklady sú popísané vyššie.

Pred pár dňami navštívil pápež Benedikt XVI. Portugalsko. Okrem iného počas návštevy vo Fatime označil potrat a tlaky na „manželstvá“ osôb rovnakého pohlavia za najzradnejšie a najnebezpečnejšie problémy, ktoré dnes stoja proti spoločnému dobru.

Portugalský prezident Anibal Cavaco Silva pápeža vyprevadil k lietadlu, zamával mu a o tri dni podpísal zákon o manželstvách gayov. Cavaco Silva je katolík, bývalý profesor Katolíckej univerzity Portugalska, bývalý predseda pravicovej strany PPD/PSD, ktorá je členom Európskej ľudovej strany EPP. EPP zhromažďuje na úrovni EÚ kresťanskodemokratické a konzervatívne strany z krajín EÚ.

Portugalský prezident má podľa ústavy právo vetovať zákon schválený parlamentom. Môže zákon vrátiť do parlamentu a v takom prípade treba na jeho opätovné schválenie až dve tretiny poslaneckých hlasov. Cavaco Silva však právo veta nevyužil, hoci povedal, že osobne so zákonom nesúhlasí. Povedal, že nechce v parlamente žiadny ďalší zápas v tejto veci, aby sa mohol parlament venovať radšej ekonomickej kríze. Ale nebol to parlament, respektíve jeho ľavicová väčšina, ktorý sa z vlastnej vôle zaoberal touto témou?

Nad cynizmom a oportunizmom týchto „katolíckych“ politikov sa už netreba rozhorčovať. Treba sa na ňom zabávať.

Facebookvybrali.sme.sk

.vladimír Palko

Komentáre (72)

  1. .to mate tak  od .maros | Máj 20, 2010

    Ak ide o poskytovatela verejnych sluzieb, ktory ma v pracovnej zmluve urcite povinnosti a ziadnu vyhradu svedomia si nevyjednal - ma smolu, porusil pracovnu zmluvu. Podla Palka je vyhrada vo svedomi nadradena dorziavaniu zmluv? Cize napriklad ak nejaky podnik zamestnava moslimov, ti maju pravo kazdych x hodin odbehnut od pasa a modlit sa? No ak ano, viete co by to znamenalo. Kto by chcel potom zamestnavat ludi, ktori si nemusia plnit zmluvne povinnosti :). Palko zabudol ze spominaneho McFarlaneho platili aj homosexuali cez NHS. Sodoma-gomora ze od neho vyzadovali aj urcite povinnosti.

  2. .vážený pán Palko  od .oto horák | Máj 20, 2010

    Vas postoj mi nie je vôbec blízky. Domnievam sa, že v ňom delíte ľudí na “normálnych” - heterosexuál, kresťan,… a “nenormálnych” - homosexuál,… Už tu sa podľa mňa dopúšťate chyby. Ani neviem, kde začať s odkazovaním na príslušné vedecké články, ktoré považujú homosexualitu za plne alebo z veľkej časti vrodenú. Nie je mi preto jasné, prečo nechcete niekomu, na základe jeho sexuálnej orientácie, poskytovať rovnaké podmienky pre jeho vlastný rozvoj, podieľ na spoločenskom blahu a šťastí. … Pokiaľ bude našim zdrojom informácií o homosexualite biblia alebo obecne náboženstvo, t.j. nie veda - nech už príde s akýmikoľvek závermi - budeme generovať pseudoproblémy a upadať do debaty o napr. tom, či je Zem v strede vesmíru. Ak to tvrdí nejaký nábožensky záväzný text, musí to byť predsa pravda, že?
    Preto sa domnievam, že homosexualita je pseudoproblém, ktorý generuje naša (náboženská) dogmatičnosť. To, že niekomu prekáža sexuálna orientácia druhého, je pre mňa dokladom toho, že je netolerantný. Čo mu má na tom vadiť? Homosexualita ľuďom vadí preto, lebo, ako sa domnievam, sú naučení, aby im vadila. (viď napr. platónove dialógy, tam sa to hemží miláčkom sem, miláčkom tam…)
    Práve vo vašom príspevku, ako sa domnievam, aj keď sa môžem mýliť, delíte ľudí na tých normálnych a tých “iných”, ktorý nemajú právo na to, aby ich sexualita bola rešpektovaná a garantovaná vo verejnom proestore. Práve to je delenie ľudí na “našich” a “tých, voči ktorým sa treba vymedzovať,…”, práve to je niečo, čo poznáme z totalitných a autoritatívnych režimov. Nenávistný jazyk k tomu, kto nezdieľa moje hodnoty, kto je iní.
    Pokiaľ budú pochody gayov a lesieb vzbudzovať vášne a emócie, sú dôkazom toho, že nám “inakosť” prekáža, inak povedané, takéto pochody potrebujeme ako soľ…
    heterosexuál oto

  3. .podľa mňa zle argumentujete  od .matej Košík | Máj 20, 2010

    To, či niekto má alebo nemá výhradu svedomia sobášiť alebo nesobášiť homosexuálov nedokazuje či svatby homosexuálov sú alebo nie sú zlou vecou pre nich samých a pre spoločnosť okolo.
    .
    Učitelia v saudsko-arabských autoškolách môžu mať výhradu svedomia proti učeniu žien viesť motorové vozidlo. Toto, ale tiež nie je dôkazom, že je zlé, keď žena motorové vozidlo vedie. Naopak, ja aj Vy (predpokladám) veríme, že to je v poriadku a ženy by si toto právo tam vydobiť mali a nebudeme mať ani kúsok súcitu s učiteľmi, ktorí prídu o prácu kvôli tomu, že odmietnu učiť ženy. Nepredstavuje to pre nás tyraniu. Či?

  4. ....PERFEKTNÉ  od .rmvn | Máj 21, 2010

    Drahé Božie Dieťa V.P. Pokoj s tebou :)
    Dakujem za veľmi výstižný článok. Veľmi sa mi páči, že si poukázal na konkrétne skutočnosti, ktoré sa vo svete dejú a sú následkami ľahostajných a liberálnych postojov ľudí. Kiežby by mali viacerí ľudia otvorené oči pre pravdu. God blesss you with Virgin Maria +

  5. .presne tak...  od .martin | Máj 21, 2010

    Dobrý článok pán Palko, škoda, že takýto politici nesedia na miestach, kde by mohli podobným pochodom zabrániť. Každá civilizácia, ktorá v dejinách začala otvorene podporovať homosexualitu bola odsúdená k záhube, pretože presne ako sa píše aj v Biblii, nie je väčší dôkaz mravného úpadku ako práve propagácia tejto choroby, pretože homosexualita je ťažkou psychickou chorobou a názory, že existuje nejaké láska dvoch homosexuálov sú čírou ilúziou. Spolužitie takýchto ľudí nie je založené na ničom inom len telesnom hriechu. Ako ste napísali, musíme si vážiť každého, kto s touto chorobou bojuje a darí sa mu to a za tých ostatných sa môžeme len modliť a dúfať, že sa raz nájdu politici, ktorý sa rozhodne postavia proti propagácii tejto zvrhlosti.

  6. .bez nadpisu  od .miro Lettrich | Máj 21, 2010

    No zabávať…
    Mám pocit, že nás smiech prejde čoskoro

  7. .tak si zaprorokujem ...  od .sm | Máj 21, 2010

    za chvilu to schvalia aj u nas a bude to prebiehat takto:
    EU, OSN aleby ki zidia prostrednisctvom NGOociek nastolia temu, Radicova a spol. + SaS predlozia navrh, za zahlasuje vacsina SDKU na cele s Radicovou, Sas a vacsia cast Smeru z opozicie. KDH bude ticho proti a bude sa tvarit ze nic, ved nebude v polke obdobia rozbijat vladu - zozrali by ich vlatny reginalny, bahniaci sa vo vytuzenych funkciach po okresoch. Slota mimo parlamentu prida par vulgarizmov.
    Ak si niekto tento prispevok vyklada ciastocne optimisticky, ked prorokujem SMER v opozicii, tak nie - myslim ze je to uz jedno. Kto si po diani okolo Grecka este mysli, ze Slovensky premier ( nech je to ktokolvek ) je nieco viac ako tlmocnik rozhodnuti Bruselu, musi byt uplne slepy.
    Ludom je to jedno, staraju sa o splacanie hypotek. Ze idilka tolerancie a vseobecneho blahobytu nebude trvat vecne je iste. Raz pride na platenie a mozno skor ako sa zda.

  8. .boze Vladko, ty si trubka.  od .rpm | Máj 21, 2010

    Vladko, nebude verit, ale iste veci sa deju a “vdaka bohu” vase a inych spravanie na to nema ziaden vplyv. Este prezradte ako by vas registrovane partnerstvo nutilo “zvelebovat” takyto vztah. Tak ako lekar musi osetrit bieleho, cierneho, cisteho, smradlaveho, proste kazdeho, tak je velmi zjavne tazke pochopit, ze od istych zamestani sa vyzaduje cinnost, kde subjektivny/selektivny vyber je diskvalifikaciou vykonavajuceho. Ale v skutocnosti suhlasim s vyhradou vo svedomi, len nerozumiem, preco ste v KDH taky sebecki. Ja by som totiz tiez mal rad vyhradu vo svedomi, napr. by som nechcel platit dane, nakolko moje svedomie mi vravi, ze davat peniaze niektorym k.k.t.m nie je uplne spravne. Takze dotoho, ale ked uz tak aspon podctivo. A inak vety ako “Sú homosexuáli, ktorí svojmu sklonu nechcú podľahnúť…”. To co to ako znamena ? Alebo “Tí nám pripravujú tichú tyraniu…”. Ono totiz ked ste dostudovali jak pisete, tak pan profesor Michal Greguš asi ani sam netusil, aku ma hlboku pravdu.

  9. .zaujimavé  od .john | Máj 21, 2010

    Palko hovori o tyranii a asi zabúda na tyraniu katolíckej cirkvi, ktorá vládla niekoľko storočí v celej Európe.

    Aj cirkev by si mala pozamatať pred vlastnými dverami a potom by mali títo “odborníci” na otázky rodiny radiť, kto má ako žiť a vychovávať.

  10. .jedna veta hovorí za celý článok  od .půjdech | Máj 21, 2010

    “Sú homosexuáli, ktorí svojmu sklonu nechcú podľahnúť a nežijú homosexuálnym spôsobom života. Zaslúžia si veľkú úctu.”

    Táto veta hovorí za celý článok. Pán Palko by konečne mohol pochopiť, že to, čomu on hovorí “sklon”, je rovnako silná sexuálna orientácia, ako tá jeho, heterosexuálna.

    Katolícki kňazi sú príkladom toho, čo sa stane, keď sa človek snaží nepodľahnúť svojmu pohlavnému pudu. Výsledkom sú sexuálne zneužívané deti, stovky a tisíce prípadov po celom svete.

    Mne osobne je milší pohľad na homosexuála aj s jeho “sklonom” než pohľad na katolíckeho kňaza, ktorý svoje sklony ventiluje obrábaním miništrantských ritiek.

  11. .výhrada svedomia pre všetkých?  od ._LM | Máj 21, 2010

    Vážený pán Palko,
    zákony a spoločenské normy sú na to, aby sa rešpektovali. Každá skupina obyvateľstva má nárok na lobby. Robia to tak rôzne záujmové skupiny. Registrované partnerstvá neberú nič ľuďom, ktorí rešpektujú pravidlá prijaté spoločnosťou. Každá menšina, či už homosexuáli, Rómovia, kresťania by sa mala riadiť týmito spoločenskými pravidlami… samozrejme väčšinu nevynímajúc. A preto si myslím, že ak je niekto sexuológ, učiteľ, lekár, vojak alebo sobáši ľudí mal by rešpektovať spoločenské normy. Ak parlament ako reprezentatívny orgán povolí manželstvá rovnakého pohlavia spoločnosť to predsa akceptuje…
    V istom bode by sa mohol každý cítiť ako člen nejakej skupiny, sekty, cirkvi, náboženstva a povedať si, že jeho presvedčenie mu nedovoľuje to alebo to. Prečo by mali mať nárok na výhradu svedomia práve kresťania - katolíci???
    Výhrada svedomia je len ďalším krokom ako môcť pred homosexuálmi zatvoriť dvere.

  12. .je to skor medzi zamestnancom a zamestnavatelom  od .palo | Máj 21, 2010

    Ja si nemyslim ze by to bola diskriminacia ludi s vyhradou svedomia, podla mna ich vyhodil zamestnavatel pre nieco ine a toto pouzil ako vyhovorku. Ked si predstavim ze homosexualnych parov je menej ako heterosexualnych, tak kazdy zamestnavatel ktory ma aspon dvoch zamestnancov (napriklad sexuologov) tak nie je problem urobit rozvrh tak ze jeden nebude robit poradcu homosexualnym parom.

    Ja to len cisto na zamestnavatelovi ci to bude tolerovat. Ja zijem v Nemecku a tu stym nema nikto problem, v praci sme mali tiez kolegu homosexuala a nikomu to nerobilo problem. Iny problem je zo zamestnancami ktory po skusobnej lehote prestanu makat a je problem sa ich potom zbavit, na takychto zamestnancov si musi zamestnavatel najst zamienku, a tato je vynikajuca lebo takto sa toho zamestnaca zbavis.Ked je ale ten zamestnanec specialista a zamestnavatel ho potrebuje tak ho taketo veci nezaujimaju.

    K registrovanemu partnerstvu chcem len podotknut ze to nie je velebenie ich vztahu, ale je to len pravny ramec ktory ich vztah zlegalizuje a umozni im napriklad ked maju spolocny majetok aby ked jeden umrie ten druhy mal narok na dedicstvo po zosnulom bez komplikovanych pravnych ukonov (zavet a moznost ze sa najde nejaka rodina ktory ten zavet napadne atd.).

    Cize uzavriet to mozem len tak ze ma mozete nazvat rozsafny liberal, ale pre mna su vase nazory prilis konzervativne a intolerantne, preto s vami nemozem suhlasit. Tie dva priklady co ste opisali su podla mna len vytrhnute s kontextu a vy ste sich zobrali len aby ste mohli ukazat ako su krestania utlacany.

    S pozdravom Palo

  13. .áno presne toto chceme  od .peter Weisenbacher | Máj 21, 2010

    Pán Palko si mýli dojmy a pojmy. Samozrejme, že svadby rovnakopohlavného páru môžu niekomu vadiť a niekto preto môže prísť o miesto, ale o tom je a vždy bola spoločnosť a štát, že to na čom sa dohodneme potom platí pre všetkých. Mne napríklad vadí, že sa stavajú nové kostoly a chodí sem na štátne návštevy pápež a chráni ho polícia a blokuje premávku, ale nie som napr. policajt. Keby som bol policajt a odmietol by som splniť rozkaz chrániť pápeža tiež by ma vyhodili. Myslí si pán Palko, že výhrada vo svedomí má platiť len na kresťanov? A keď nie, uvedomuje si, že jej konsekventné uplatňovanie by znamenalo rozklad akejkoľvek spoločenskej zmluvy, právneho štátu a pravdepodobne totálnu anarchiu?

  14. .iba doktrína  od .viktor Baker | Máj 21, 2010

    Celý koncept “homosexuálnej tyranie” je pri najmenšom smiešny hlavne keď jediný problém je vec vierovyznania. Či súhlasíte s homosexualitou alebo nie, stále ste platení za to že robíte svoje povolanie. Ak vás vyhodia za to že neplníte požiadavky zo strany zamestnávateľa, odvolávať sa na svedomie je zbytočné. Stačí sa zamestnať inde.
    Ak by som bol povedzme kuchár a bolo by proti môjmu vierovyznaniu pripravovať ryby a tak by som to odmietal, mal by som robiť kuchára v takej reštaurácii?
    Ďalej by ste nemuseli citovať z rukávu vytiahnuté príbehy a namiesto toho linkovať zdroje. Nemáte to náhodou z dákeho bulváru typu daily mail?
    Používaním termínov ako “homoideológia” ma iba utvrdzujete, že vaše vierovyznanie má u vás prednosť pred ľudskými právami. Preto by ste podla mňa nemali byť politik, ale kňaz.

    Nie som homosexuál, ani mi tá myšlienka nepripadá veľmi blízka. Nie som však ovplyvňovaný doktrínami.

  15. .tento článok je otras  od .terkel | Máj 21, 2010

    Navyše som si pri otvorení článku na “Vybrali sme”
    zobrazila hláška “Už ste hlasovali”, bez toho aby som na ikonu súhlasu klikol.

    Obsah článku svedčí o vysokom tlaku v dutine lebečnej, zapríčinenom príliš utiahnutou svätožiarou.

  16. .súhlas  od .miloš | Máj 21, 2010

    Pán Palko, to čo uvádzate v článku sú holé fakty. S každým riadkom som absolútne stotožnený. Článok odhaľuje skutočné zámery homo lobbistov. V tomto týždni som sa zúčastnil na konferencii, ktorú usporiadala Federácia rodín za svetový mier v bratislavskom hoteli Apollo, ktorá sa niesla v tom istom duchu. Tlačová správa z tejto konferencie sa nachádza tu: http://www.tasr.sk/31/7874.axd
    Ďakujem za hodnotný článok.

  17. .bez nadpisu  od .karol | Máj 21, 2010

    a prave pre tieto bigotne nenavistne nazory nebudem nikdy volit strany ako KDS alebo KDH. dufam, ze uz coskoro navzdy odidete do stredoveku, kam patrite. podotykam, ze nie som homosexual, ale fandim im.

  18. .súhlsím  od .statura | Máj 21, 2010

    čo nevidieť je to tu. Morálny relativizmus si u nás ustlal na tom že si toho teraz môžeme veľa kúpiť a závidieť tým ktorí si môžu kúpiť ešte viac, no myslieť sme prestali.

  19. .povolenie pochodu  od .ignac | Máj 21, 2010

    Je vyslovene smutne, ze takyto pochod schvalil p. Durkovsky vraj z KDH strany , alebo minimalne nedotiahol dokonca zakazanie takehoto pochodu.

    P. Palko na Vasom mieste by som verejne ziadal aby si KDH zo svojho nazvu vyskrtlo slovo KRESTANSKE . A to nieje prvy krat co sa KDH a jeho predstavitelia zachovava vo vaznej veci NEKRESTANSKY.

    http://dolezite.sk/Homosexualita_a_to_co_je_na_NEJ_zle_a_nie_na_homosexual_33.html?rand=84

  20. .bez nadpisu  od .mato | Máj 21, 2010

    Pana Palka som mal vzdy za inteligentneho rozhladeneho cloveka, ale tento clanok nemohol mysliet vazne. Hlboko klesol v mojich ociach.

  21. .aaaaaaaaaaah  od .ssssssssss | Máj 21, 2010

    No, tak toto sa nazyva homofobia, resp. vyvolavanie strachu pred homosexualmi a homosexualitou.

  22. .homoideológia?  od .ivan Hroznad | Máj 21, 2010

    Pán Palko, skúsme to otočiť, považujete právo na manželstvo u heterosexuálov za ich slobodu alebo povinnosť nás ostatných ktorí manželstvo nemajú v úcte to tolerovať? Píšete o prípadoch ľudí ktorých vyhodili z práce alebo mali problémy kvôli ich homofóbii a výhrade vo svedomí. Aký je rozdiel medzi odmietnutím zosobášiť niekoho kvôli tomu že je homosexuál, a kvôli tomu že nie je marxista alebo je kresťan? Píšete o bigotných názoroch voči homosexualite ako o niečom legitímnom, a o ich obhajcoch ako o nejakých bojovníkoch za pravdu, pričom keby ste naozaj pochopili podstatu humanizmu ktorý stojí za snahami o zrovnoprávnenie LGBT komunity, došlo by vám že medzi touto “výhradou vo svedomí” a napríklad rasizmom nie je veľký rozdiel.

  23. .pán Palko,  od .marek Slobodník | Máj 21, 2010

    Váš komentár už nedokáže prekvapiť, iba zas a znovu sklamať.

    Vymenovaním smiešnych problémov troch konkrétnych ľudí sa snažíte presunúť pozornosť od tých, ktorým je zajtrajší pochod naozaj venovaný. Veľmi rád by som ich vymenoval, a ku každému pripísal jeho konkrétny príbeh, no je ich skutočne priveľa. Po stáročia boli pripravení, aj v mene Vášho pápeža, o omnoho viac ako len prácu: boli pripravení o ľudskú dôstojnosť, lásku rodiny, uznanie spoločnosti, zdravie, a často život.

    Ešte dnes, v 21. storočí, sú aj na Slovensku vystavovaní systematickej diskriminácii v profesionálnom, osobnom aj politickom živote. Zajtrajší pochod je teda pochodom za ich práva a na ich počesť.

    Je to ale aj pochod za toleranciu, ktorú vo svojom článku tak kritizujete, a proti bigotnosti, na ktorú mali, podľa vás, menovaní ľudia právo.

    Mám na Vás ale hlavne otázku: majú aj iné skupiny ľudí právo na bigotnosť, alebo iba katolíci? Mal by napríklad bigotný moslim na mieste pani Ladele mať možnosť odmietnuť sobášiť kresťana a moslimku? Mal by hematológ mať možnosť odmietnuť urobiť transfúziu, ak náhodou patrí k svedkom Jehovovým? Kam až siaha toto právo na netoleranciu?

    Za skorú odpoveď ďakujem.

  24. .bez nadpisu  od .ivan matter | Máj 21, 2010

    Pan Palko, to ste trosku prestrelili, nemyslite si ?
    Miesate toleranciu s vyhradou svedomia, no dovolim si tvrdit ze RKC nie je tolerantna voci inym nazorom ako tato organizacia propaguje. Co je zle na tom ak ludia rovnakeho pohlavia spolocne byvaju alebo sa rozhodnu urobit si spolocny happening ? Nikomu nic nenutia, nikoho neobtazuju ani neznasilnuju. Chapem to ako predvolebnu propagandu z Vasej strany, nakolko k temam ktore trapia Slovensko viac (rozkradanie koaliciou, odluka cirkvy od statu, zvysovanie dani, neschopnost riadenia statu, …) asi nemate co povedat. Bohuzial :(

  25. .podľa mňa chybné argumenty  od .matej Košík | Máj 21, 2010

    To, či niekto má alebo nemá výhradu svedomia sobášiť alebo nesobášiť homosexuálov nedokazuje či svatby homosexuálov sú alebo nie sú zlou vecou pre nich a pre spoločnosť.
    .
    Učitelia v saudsko-arabských autoškolách môžu mať výhradu svedomia proti učeniu žien viesť motorové vozidlo. Toto, ale tiež nie je dôkazom, že je zlé, keď žena vedie motorové vozidlo. Naopak, ja aj Vy (predpokladám) veríme, že to je v poriadku a ženy by si toto právo tam vydobiť mali a nebudeme mať ani kúsok súcitu s učiteľmi, ktorí prídu o prácu kvôli tomu, že odmietnu učiť ženy.

  26. .dobrý článok  od .dianas | Máj 21, 2010

    ale za to, že súdy podľa môjho názoru takto pochybne-nesprávne rozhodli nemôžu homosexuáli paušálne. Som z toho rozhorčená, že tým konkrétnym ľuďom súdy neuznali v zamestnaní výhradu vo svedomí. Súdy by tiež mali rozhodovať individuálne pre ktorý ten prípad, a toto boli podľa mňa prípady, keď výhrada vo svedomí bola dostatočne oprávnená. Skôr si myslím, že súdy sa obávajú precedensov, čiže napríklad žalôb čašníkov, hoteliérov atď. že musia obsluhovať homosexuálov. Preto si myslím, že by malo dôjsť k nejakému odstupňovaniu alebo “kategorizácii” výhrad vo svedomí, potom by aj súdy nemuseli sa báť precedensov a rozhodovať adekvátne a naozaj spravodlivo.

  27. .kto je tyran?  od .martin Cifra | Máj 21, 2010

    Vážený pan Palko,

    Vaše pevné postoje sú v mnohom obdivuhodné. To však neznamená, že sa dá v prípade homosexuálov s Vašim postojom súhlasiť. Z pochodov gayov respektíve z homosexuality vo všeobecnosti netreba robiť žiadnu tragédiu. Homosexuálov treba prijať ako súčasť našej spoločnosti. Aj oni sú naši blížni.

    Kresťanom nik nezakazuje vykonávať určité povolania. Vykonávať povolanie svedomito a podľa svedomia je chválihodné. Treba však pri tom akceptovať normy a zákony tejto spoločnosti. Áno, táto spoločnosť je inde. Našťastie. Nemyslím si, že sa vydala zlým smerom. Naša spoločnosť je v otázke homosexuality a v mnohých ďalších oblastiach vyspelejšia, vzdelanejšia, civilizovanejšia. Dúfam, že to tak aj ostane.

    Poviem to natvrdo: svedomie mnohých kresťanov je pomýlené, chybné. Nechce akceptovať fakty. Nestihlo sa prispôsobiť tejto spoločnosti, spoločnosti, v ktorej žije. Zrejme pod ťarchou tradícií, autorít a zlých príkladov. Nie všetky tradície sú dobré a nasledovaniahodné. Má sa spoločnosť prispôsobovať chybnému, pomýlenému svedomiu? Tak kto je tu tyran?

    Približne 4 % ľudskej populácie sú homosexuáli. To je štatistika. Tak to zariadil Boh, alebo, pre ateistov, príroda. Nič s tým nenarobíte. Nemusí sa Vám to páčiť. Ani pápežovi. Ale je to fakt.

    Nie je na tom nič zlé, keď sa človek mýli. Veď aj múdrejší sa niekedy mýlili. Avšak len veľký človek vie svoje omyly priznať. Nepriznáte svoj omyl aj Vy?

  28. .bez nadpisu  od .ivan matter | Máj 21, 2010

    Pan Palko, nezda sa Vam ze ste to trocha prestrelili ?
    Miesate tu vyhradu svedomia a toleranciu, no Vy nie ste tolerantny voci nazorom urciteho spektra spolocnosti. Preco by osoby rovnakeho pohlavia nemohli spolu zit alebo si urobit spolocny happening ? Nikoho do nicoho nenutia, neznasilnuju ani neohrozuju.

    Preco sa nevyjadrujete k temam ktore skutocne trapia Slovensko a Slovensky lud (rozkradanie statneho majetku, rozklad sudnictva, odluku cirkvi od statu, neschopnost viest tento stat, …) ale riesite osobnu slobodu gayov a lesbiciek ?

    Uprimne a bez urazky, tento Vas clanok nepovazujem za nic ine, ako len za Vasu predvolebnu agitku.
    Vas clanok nenastoluje ziadne riesenia, len nezmyselne utoci na osobnu slobodu ludi, ktori sa neboja verejne prezentovat. Preco by gay nemohol slobodne vyjadrit svoju orientaciu ? A preco nie aj verejne ? Je to jeho osobna vec ci bude svoju orientaciu skryvat alebo s nou vyjde “na ulicu”. Nemyslite si ?

  29. .homoideológia ide aj na Slovensko  od .laborec | Máj 21, 2010

    Žiaľ.
    No ja sa nádejám, že na Slovensku je stále dosť ľudí so zdravým rozumom a tento pochod za homofilnú tyraniu bude prvý aj posledný.

  30. .neprekaza mi vyhrada vo svedomi  od .vyryvac | Máj 21, 2010

    ale nechapem preco lekari katolici ktori su v tejto otazke ortodoxni idu silou mocou robit gynekologa! ved je dost ostatnych lekarov ktori by robili gynekologa vratane vsetkych vyzadovanych ukonov;
    vegetarian predsa nepojde robit niekde kde by mohol prist do styku so surovym masom…

  31. .a ešte sú homosexuáli  od .richard Fekete | Máj 22, 2010

    pan Palko, ešte ste zabudli na homosexuálov, čo sa na verejnosti správajú ako heterosexuáli, vykonávajú napríklad povolanie kňaza a potajme obcujú s nezletilými chlapcami. na tých ste zabudli… nie “pár” takých prípadov sa nedávno prevalilo, aj keď pápež Benedikt XVI. o tom vedel a snažil sa to v minulosti utajiť… k nim sa vám z hľadiska politického nehodí vyjadriť? zaujímal by ma váš názor

  32. .mate pravdu.  od .richard | Máj 22, 2010

    Myslim ze je to iba jedna z mnohych agiend, ktore sa snazia urobit zo slusnych ludi ohrozenu skupinu. Snahy su take aby bol nakoniec kazdy z niecoho podozrivy, pripadne aby mohol byt z niecoho obvineny ak sa to hodi. Aj slusni a poctivi ludia. Snahy su o to, aby doteraz overene a uznavane hodnoty stratili vahu, aby autorita Bozieho slova bola vyhlasena za neplatnu. Biblia bola zakladnym kamenom pri vzniku ustavy Spojenych statov. Dnes sa prijmaju zakony ktore pomahaju ovladat a kontolovat ludi, aby mohol byt nastoleny Novy svetovy poriadok. Preto robia neporiadok. Je to stary pribeh o hladani nepriatela. Tak prisiel k moci Hitler a dalsi. Skutocni krestania su zrejme najvacsou prekazkou pre tych, ktori chcu ovladnut svet. Nie su to konspiracne teorie, je to nieco co sa uz deje pred nasimi ocami. Je uplne jedno co chcu ludia, mocenske spicky idu za svojim cielom. Pozrite si napr. linkovany dokument. Je dlhy, ale stoji za to. To co sa pise v knihe Zjavenie (Biblia) sa vlastne naplna a my to mozeme pozorovat. Homosexualita bola ludom lahostajna, bola to tema na vtipy. Dnes sa stava dovodom na perzekuciu slusnych ludi.

  33. .link  od .richard | Máj 22, 2010

    http://www.blb.sk/index.php?id=1193&n=podraz-menom-obama

  34. ....zabudli ste na jednu kategóriu homosexuálov  od .richard Fekete | Máj 22, 2010

    Pán Palko, zabudli ste na jednu kategóriu homosexuálov a zaujímal by ma váš politický názor na ňu (pokial teda opäť nedôjde k technickému zlyhaniu tohto diskusného fóra a moja otázka bude opať vymazaná…) sú tu ešte homosexuálovia, ktorí sa pretvarujú, vykonávajú napríklad kňažské povolanie, popri tom obcujú z nezletilými chlapcami a cirkev spolu s pápežom Benedikt XVI. aj keď o tom vie, to kryje a zatajuje… K tomu sa z hľadiska politického bojíte vyjadrovať?

  35. .je dobré byť menšinou  od .ash | Máj 22, 2010

    učí to pokore. Tak si na to zvykajme, že pomenovávať veci pravými menami a vidieť odlišnosti tam, kde sa to “nepatrí”, je výsadou menšiny, aj v rámci kresťanstva. Nie sú to len kresťanskí politici, ktorých tváre sa rozmazávajú do nerozoznateľných čŕt, ale aj mnohí radoví členovia cirkvi, ktorí nevidia nič zlé na tom, kam smeruje verejná mienka.
    Ale ani opačný extrém nie je zdravý. Do minulotýždňového listu účastníkov protidemonštrácie sa dostali formulácie, ktoré protirečia učeniu cirkvi a svojou podstatou sú rovnako nekresťanské, ako požiadavky dnešného dúhového pochodu.

  36. .ideálny svet  od .raven Cord | Máj 22, 2010

    Neviem, či pán Palko ešte stále žije v 15.storočí, alebo by sa len tak rád do tých časov vrátil. Viem, že to muselo byť obrovské ukojenie pre cirkev, keď mohla upáliť na hranici všetko, čo nebolo v ich očiach hodné života na tejto zemi. Našťastie, žijeme v dobe, kedy cirkev a ľudia podobného zamerania nediktuje spôsob životy ostatným. Matka Tereza niečo dokázala a pred ňou sklaniam hlavu aj ako nekatolík. A z toho plynie, že jej názor by ma zaujal, možno by ma donútil sa zamyslieť nad jej úvahou. Ale ľudia, ktorí sa hrdia dodržiavaním kresťanských tradícií a pri tom dokážu byť tak plný hnevu a netolerancie (všetci sme deti boží, či nie?) si trúfajú súdiť iných a dokonca ich aj zatracovať… Nie, ďakujem. Váš názor pán Palko je pre mňa irelevantný !

  37. .?  od .aeon | Máj 22, 2010

    toto sa mi snad sniva… a preco tento clovek este nesedi v pezinku v tapacirovanej miestnosti bez kluciek a nepapa lexaurin ?

  38. .výhrada vo svedomí je nebezpečný a zlý právny inštitút  od .matej Kačaljak | Máj 22, 2010

    Pán Palko, na úvod mi dovoľte vysloviť, že si Vás vážim ako človeka aj politika.

    Na druhej strane som presvedčený, že zavádzať do právneho systému akejkoľvek krajiny v kontinentálnej európe vyslovenie výhrady vo svedomí ako právnu skutočnosť, ktorá má automatickú spôsobilosť meniť už raz založené právne vzťahy je úplne absurdné.

    Ako právnik viete, že ak by stačilo na zmenu pracovnej náplne zamestnanca, aby vyslovil nahlas, že určitá činnosť je v rozpore s jeho svedomím, otvára to obrovský priestor pre šikanózne uplatňovanie práva.

    Predstavte si situáciu, keď sa niekto v reštaurácii vyjadrí, že je v rozpore s jeho svedomím, aby “živil tých, čo nechcú pracovať” a odmietne obslúžiť róma (inda, černocha, … atď.)

    Alebo bližšie, ešte pred zrušením povinnej vojenskej služby bolo možné odmietnuť nastúpiť vojenskú službu, ak to bolo v rozpore s vnútorným presvedčením branca. Alternatívou bola civilná služba (t.j. úplne iná práca). V konštrukcii, akú ste navrhovali vy pri výhrade vo svedomí by branec mohol nastúpiť vojenskú službu, ale nesmeli by ho nútiť nacvičovať bojové zostavy. Tak by si to tam pekne preflákal rok a išiel by domov.

    Dáva to zmysel?

    A nápad, že výhradu vo svedomí je bude možné si uplatniť iba v súlade s tým, čo určí vo svojom katalógu nejaká cirkev, či nebodaj administratívny orgán ….. choré. V skutočnosti to devalvuje obsah pojmu “svedomie”.

    Na záver, vaše názory na homosexualitu a homosexuálov Vám upierať nebudem, máte právo ich vysloviť nahlas (s rešpektovaním obmedzení v TZ samozrejme), držím Vám palce v ďalšom živote a prajem pekný deň.

  39. .lol  od .adam Znasik | Máj 22, 2010

    toto je tak zlé, že je to až dobré.

  40. .bez nadpisu  od .ssssssss | Máj 22, 2010

    McFarlane prišiel o prácu, pretože si svoju prácu nerobil poriadne. Keby si ju robil poriadne - teda keby radil svojim klientom v sexuálnych otázkach - nemusel by prísť o prácu. Čo je zlé na tom, keď tí čo nerobia svoju prácu správne, nakoniec o nu prídu?

    Nech si nájde McFarlane zamestnanie, ktoré súvisí s jeho svedomím - napríklad katolícku cirkev (i keď kto vie či by mu homosexuálni pedofilní kňazi boli po vôli).

  41. .bez nadpisu  od .ssssssss | Máj 22, 2010

    Ak som homosexuál a zájdem k sexuológovi, koľko ich mám vystriedať, kým by som našiel nejakého bez výhrady svedomia? Ja viem, že Palkovi by sa páčil takýto stredovek a tyrania extrémistických katolíkov s výhradami svedomia a ich právom nechať sa vyfajčiť mladými miništrantami, našťastie doba pokročila, a Palkovci postupne vymrú a budú patriť do minulosti tak ako upaľovanie čarodejníc a detské križiacke výpravy.

  42. .hmm...  od .ggh | Máj 22, 2010

    …pán Palko, nechcete, aby Váš syn mal rovnaké práva??

  43. .\"logika\"  od .samuel Kovacik | Máj 22, 2010

    podla “logiky” pana Palka, sa da situacia, kedy vyhodia skinheada z restauracie za to, ze nechce ako casnik obsluhovat romov interpretovat ako tyrania tohto skinheada…. My sme netolerantni, tak vy sa podla toho spravajte….

    “Sú homosexuáli, ktorí svojmu sklonu nechcú podľahnúť a nežijú homosexuálnym spôsobom života. Zaslúžia si veľkú úctu.”
    tak toto uz je uplne na zvracanie. to ani rozumny clovek nemoze mysliet vazne.

  44. .rE:  od .imrich Rešeta | Máj 22, 2010

    Úsmevný text, ale proti tejto ideológii zrejme bude akýkoľvek argument neúspešný. Tak dodám len jedno, aj názor cirkvi na to, čo je hriech sa mení.

  45. .pre ASH  od .rmvn | Máj 22, 2010

    Drahé Božie dieťa .ASH. Pokoj s tebou.

    Zaujímavý postreh. Mna zaujal ten proticirkevný. Máš na mysli víziu o pekle (resp.trest za homosexualitu)?
    Dakujem, že si …ak chceš napíš súkromne rmvn@pobox.sk

  46. .vyhrada vo svedomi  od .peter pan | Máj 22, 2010

    ja tomu nejak nechapem, diskriminacia ako diskriminacia.
    zoberme si sobasnu uradnicku, ktora nechcela zosobasis partnerov rovnakeho pohlavia, pretoze je to proti jej presvedceniu. vy pisete ze je to nefer voci nej ako krestanke, pisal by ste podobne keby nechcela zosobasit par ciernej farby pretoze je to voci jej presvedceniu???

  47. .pán Palko  od .claven | Máj 22, 2010

    Tento názor ma od vás neprekvapuje. Netajíte sa tým, že ste bigótny katolík, ktorý by sa najradšej vrátil k stredovekému cirkevnému právu.

    Zaráža ma však, že staviate na piedestál výhradu svedomia, ktorá je z hľadiska ateistu rovnako osobná ako homosexualita alebo dajme tomu nedôvera či dokonca nenávisť k osobám inej farby pleti.
    Samozrejme, nie je trestné chovať rasistické názory - každý si môže myslieť, čo chce. Trestné to začína byť v momente, keď chcete na základe týchto názorov diskriminovať objekt svojej nenávisti. Ako napríklad kresťania homosexuálov. Keď bol Gary McFarlane nespokojný s tým, že mu zrazu do kancelárie chodia homosexuálne páry, nuž, mal zmeniť zamestnanie. Veď ani neonacista by asi nepracoval v predajni s černošskou hip-hop hudbou alebo ako sociálny pracovník v rómskych osadách - a ak áno, pochybujem, že by sa niekto vážne zaoberal jeho sťažnosťou, že sa v práci stretáva s osobami inej farby pleti.

    Uvedomte si, že vaše výhrady svedomia sú VÁŠ OSOBNÝ PROBLÉM a spoločnosť ich nemá prečo riešiť.. Máte rovnaké práva, ako katolíka vás nikto neodmietne zamestnať v sexuálnej poradni, pokiaľ nemáte problém s tým, čo tá práca obnáša - Gary McFarlane ho zrejme mal a preto je prirodzené, že ho vyhodili. Výhrady na základe viery sú pre ateistickú spoločnosť nezaujímavé - vašu vieru samozrejme toleruje, ale iba do tej miery, do ktorej sa táto viera nepokúša siahať na práva iných ľudí.
    Takže menej pátosu, menej jalových rečí o svedomí a ohrození tradičnej rodiny a väčšiu dávku reality a perspektívy.

  48. .nesúhlas  od .arnošt | Máj 22, 2010

    nesúhlasím s vašim názorom. odteraz vás považujem za málo rozhľadeného človeka. je mi ľúto že dospelý človek má názor ako vy. p.s. nie som homosexuál

  49. .proud of the pride  od .patrik Florek | Máj 23, 2010

    Vladimír Palko nám vyrozprával smutné príbehy ľudí, ktorí prišli o zamestnanie kvôli svojej neschopnosti tolerovať homosexuálov a robiť to, za čo sú platení. Títo ľudia neboli vyhodení z práce kvôli svojej inakosti, ale pretože neboli ochotní plniť si svoje pracovné povinnosti. Možno to pán Palko nevidí, ale je diametrálny rozdiel medzi tým, keď niekoho vyhodia (resp. ho/ju vôbec neprijmú do pracovného pomeru) pretože je Róm, homosexuál, žena atď. a tým, keď dostane výpoveď, pretože nie je rovnako produktívny ako ostatní zamestnanci (nie nadarmo sa trh práce nazýva trhom). A to že niekto v niečo verí, mu ešte nedáva právo na výhody voči ostatným. Toto nie je žiadna tyrania, tyraniu ľudstvo zažívalo a zažíva vždy, keď sa vo veľkej miere k moci v štáte dostanú náboženské skupiny. Aby sme pre príklad nešli až tak ďaleko v čase a priestore, tak všetky fašistické režimy v európskych krajinách s majoritným zastúpením katolíkov, mali s RKC vzťahy na nadštandardne dobrej úrovni.

    Vladimír Palko nás následne informuje, že ho nezaujíma, čo sa deje v spálňach ľudí s inou sexuálnou orientáciou ako je tá jeho (z toho čo píše sa zdá, že je heterosexuál, ale po prípade amerického evanjelického pastora Teda Haggarda si týmto už nemôžme byť úplne istí). To je na katolíka celkom príjemne prekvapujúci postoj. Trápi ho ale, že gejovia a lesby chcú mať rovnaké práva, ako majú všade inde v civilizoavnom svete a že tieto práva znamenajú nárast povinností pre spoločnost. Autor nám neprezradil, ktoré všetky to sú, ale predstavil nám aspoň tú najvýznamnejšiu: uctenie si homosexuálnych vzťahov. No ak toto je to naozaj najtrašnejšie čo nás čaká, tak potom si na apokalypsu ešte počkáme. Na druhej strane, niektorí ľudia veria, že Eva bola stvorená s Adamovho rebra a že milujúci boh neznesie, aby čo i len jedna spermia vyšla navnivoč, ale úplne v pohode nechá 16 000 detí denne zomrieť od hladu a s ním spojenými ochoreniami. Takíto ľudia už pomerne slušnú úctu v spoločnosti požívajú a ešte dostávajú z nášho spoločného rozpočtu aj pár miliónov eur ročne na logistiku svojej náboženskej indoktrinácie. Takže ak zvládame ich, tak zvládneme aj homosexuálne partnerstvá.

    To, že Vladimír Palko prirovnáva podporu práv menšín v spoločnosti ku komunizmu, tak to je už fakt dosť silná káva. Komunizmus totiž s toleranciou nemal nič spoločné, skôr sa mi ukazujú mnohé paralely s náboženstvom – tiež tam boli idoly, ktorým sa bolo treba klaňať a univerzálne pravdy o ktorých sa nediskutovalo. A minimálne v otázke homosexuality by si komunisti a katolíci mohli potriasať rukami až do konca sveta.

    Kapitolou samou o sebe je Vladimírom Palkom vyzdvihovaná zmluva o výhrade vo svedomí (dokonca ešte sám pripomenie, že kvôli nej prispeli k rozpadu vlády a napomohli k nástupu Ficovi!). Všetci musíme byť obozretní, aby nám ju Palkovi pohrobkovia potajomky neprepašovali do právneho systému. Inak nám hrozí riziko, že slovenské deti sa budú v škole učiť inteligentny dizajn, namiesto evolúcie a inteligentné padanie, namiesto gravitácie. A skúsenosti s Vatikánom sú také, aké sú, takže zveriť úlohu zákonodarstva do rúk vatikánskeho magistéria by pre nás (minimálne pre nás nekatolíkov) neveštilo nič dobré.

    Pápež v Portugalsku informoval o strašných hrozbách pre spoločné dobro. Akiste má tieto informácie zo spoľahlivého zdroja. Tak mi napadlo (keďže ním spomínané nebezpečenstvá su jasne neodvratné), či by sa svojho informátora nemohol spýtať aj na iné, samozrejme oveľa menej podstatné veci. Napr. na nejaký výkonný, ekologický a technicky ľahko uskutočniteľný spôsob získavania energie (pre stvoriteľa sveta by to nemal byť veľký problém). Alebo by nám mohol zistiť niečo o lieku proti AIDS, ktorý decimuje populácie v subsaharskej Afrike (čím by sa vyriešil aj problém s ne/používaním kondómov). A ak mu náhodou zvýši čas, tak by sa prípadne mohol spýtať aj na liek proti malárii, na ktorú ročne zomrú takmer tri milióny ľudí. Samozrejme, že každý chápe, že popri riešení problémov, ktoré duši prináša ipsácia sú toto len zanedbateľné maličkosti, ale pár ľudí by akiste to potešilo. Na každý pád, ak by to pápežovi z nejakého dôvodu nevyšlo, bude sa s tým musieť zase ako vždy popasovať veda.

    Ja som dnes bol gejov, lesby, bi, transgender a intersex ľudí podporiť na akciu, ktorá mala byť pochodom. Aj keď sa nakoniec mestom nepochodovalo, mám vďaka ľuďom, ktorí akciu podporili svojou účasťou, z podujatia príjemné dojmy. Chvíľami mi až slzy tiekli, ale viac než dojatie bola ich pôvocom dymovnica, ktorá dopadla neďaleko od nášho stanovišťa. To, ako to celé “zvládla” polícia asi prekvapilo málokoho. A nikoho neprekvapili ani účastníci paralelného podujatia, ktorí sa zabávali hádzaním rôznych “suvenírov” do našeho sektora. A nie je ani žiadny div, že tí “druhí” zastávajú rovnaký názor, ako pán Palko. Táto korelácia medzi nimi a ním nie je jediná a teda pravdepodobnosť, že implikuje aj určitú kauzalitu je pomerne vysoká. Nad zaslepenosťou niektorých “katolíckych” politikov sa už netreba rozhorčovať. Treba sa na ňom zabávať.

    A na záver jeden tematický citát z biblie (skutočne odporúčam každému prečítať si to “dielko”, je tam plno takýchto a ešte lepších “chuťoviek”):
    (Leviticus 20:13) Kto by spal s mužom tak, ako sa obcuje so ženou, obaja spáchali ohavnosť, musia zomrieť, ich krv bude na nich.
    No povedzte, keby vám to ako homosexuálovi niekto zacitova, nedali by ste mu pusu na čelo?

  50. .rE:  od .imrich Rešeta | Máj 23, 2010

    Zabavny text, pripomina tie listy, ktore nabadzaju neprerusit retaz stastia. Pri takomto zmyslani asi nema vyznam oponovat racionalymi argumentami. Len dodam, ze aj nazor cirkvi na to, co je spravne/hriech, sa meni.

  51. .rE:  od .imrich Rešeta | Máj 23, 2010

    Ospravedlnujem sa za duplicitu, povodne mi ukazalo, ze prispevok nebol pridany.

  52. .proud of the pride  od .patrik florek | Máj 23, 2010

    Vladimír Palko nám vyrozprával smutné príbehy ľudí, ktorí prišli o zamestnanie kvôli svojej neschopnosti tolerovať homosexuálov a robiť to, za čo sú platení. Títo ľudia neboli vyhodení z práce kvôli svojej inakosti, ale pretože neboli ochotní plniť si svoje pracovné povinnosti. Možno to pán Palko nevidí, ale je diametrálny rozdiel medzi tým, keď niekoho vyhodia (resp. ho/ju vôbec neprijmú do pracovného pomeru) pretože je Róm, homosexuál, žena atď. a tým, keď dostane výpoveď, pretože nie je rovnako produktívny ako ostatní zamestnanci (nie nadarmo sa trh práce nazýva trhom). A to že niekto v niečo verí, mu ešte nedáva právo na výhody voči ostatným. Toto nie je žiadna tyrania, tyraniu ľudstvo zažívalo a zažíva vždy, keď sa vo veľkej miere k moci v štáte dostanú náboženské skupiny. Aby sme pre príklad nešli až tak ďaleko v čase a priestore, tak všetky fašistické režimy v európskych krajinách s majoritným zastúpením katolíkov, mali s RKC vzťahy na nadštandardne dobrej úrovni.

    Vladimír Palko nás následne informuje, že ho nezaujíma, čo sa deje v spálňach ľudí s inou sexuálnou orientáciou ako je tá jeho (z toho čo píše sa zdá, že je heterosexuál, ale po prípade amerického evanjelického pastora Teda Haggarda si týmto už nemôžme byť úplne istí). To je na katolíka celkom príjemne prekvapujúci postoj. Trápi ho ale, že gejovia a lesby chcú mať rovnaké práva, ako majú všade inde v civilizoavnom svete a že tieto práva znamenajú nárast povinností pre spoločnost. Autor nám neprezradil, ktoré všetky to sú, ale predstavil nám aspoň tú najvýznamnejšiu: uctenie si homosexuálnych vzťahov. No ak toto je to naozaj najtrašnejšie čo nás čaká, tak potom si na apokalypsu ešte počkáme. Na druhej strane, niektorí ľudia veria, že Eva bola stvorená z Adamovho rebra a že milujúci boh neznesie, aby čo i len jedna spermia vyšla navnivoč, ale úplne v pohode nechá 16 000 detí denne zomrieť od hladu a s ním spojenými ochoreniami. Takíto ľudia už pomerne slušnú úctu v spoločnosti požívajú a ešte dostávajú z nášho spoločného rozpočtu aj pár miliónov eur ročne na logistiku svojej náboženskej indoktrinácie. Takže ak zvládame ich, tak zvládneme aj homosexuálne partnerstvá.

    To, že Vladimír Palko prirovnáva podporu práv menšín v spoločnosti ku komunizmu, tak to je už fakt dosť silná káva. Komunizmus totiž s toleranciou nemal nič spoločné, skôr sa mi ukazujú mnohé paralely s náboženstvom – tiež tam boli idoly, ktorým sa bolo treba klaňať a univerzálne pravdy o ktorých sa nediskutovalo. A minimálne v otázke homosexuality by si komunisti a katolíci mohli potriasať rukami až do konca sveta.

    Kapitolou samou o sebe je Vladimírom Palkom vyzdvihovaná zmluva o výhrade vo svedomí (dokonca ešte sám pripomenie, že kvôli nej prispeli k rozpadu vlády a napomohli k nástupu Ficovi!). Všetci musíme byť obozretní, aby nám ju Palkovi pohrobkovia potajomky neprepašovali do právneho systému. Inak nám hrozí riziko, že slovenské deti sa budú v škole učiť inteligentný dizajn, namiesto evolúcie a inteligentné padanie, namiesto gravitácie. A skúsenosti s Vatikánom sú také, aké sú, takže zveriť úlohu zákonodarstva do rúk vatikánskeho magistéria by pre nás (minimálne pre nás nekatolíkov) neveštilo nič dobré.

    Pápež v Portugalsku informoval o strašných hrozbách pre spoločné dobro. Akiste má tieto informácie zo spoľahlivého zdroja. Tak mi napadlo (keďže ním spomínané nebezpečenstvá su jasne neodvratné), či by sa svojho informátora nemohol spýtať aj na iné, samozrejme oveľa menej podstatné veci. Napr. na nejaký výkonný, ekologický a technicky ľahko uskutočniteľný spôsob získavania energie (pre stvoriteľa sveta by to nemal byť veľký problém). Alebo by nám mohol zistiť niečo o lieku proti AIDS, ktorý decimuje populácie v subsaharskej Afrike (čím by sa vyriešil aj problém s ne/používaním kondómov). A ak mu náhodou zvýši čas, tak by sa prípadne mohol spýtať aj na liek proti malárii, na ktorú ročne zomrú takmer tri milióny ľudí. Samozrejme, že každý chápe, že popri riešení problémov, ktoré duši prináša ipsácia sú toto len zanedbateľné maličkosti, ale pár ľudí by akiste to potešilo. Na každý pád, ak by to pápežovi z nejakého dôvodu nevyšlo, bude sa s tým musieť zase a ako vždy popasovať veda.

    Ja som dnes bol gejov, lesby, bi, transgender a intersex ľudí podporiť na akciu, ktorá mala byť pochodom. Aj keď sa nakoniec mestom nepochodovalo, mám vďaka ľuďom, ktorí akciu podporili svojou účasťou, z podujatia príjemné dojmy. Chvíľami mi až slzy tiekli, ale viac než dojatie bola ich pôvocom dymovnica, ktorá dopadla neďaleko od nášho stanovišťa. To, ako to celé “zvládla” polícia asi prekvapilo málokoho. A nikoho neprekvapili ani účastníci paralelného podujatia, ktorí sa zabávali hádzaním rôznych “suvenírov” do našeho sektora. A nie je ani žiadny div, že tí “druhí” zastávajú rovnaký názor, ako pán Palko. Táto korelácia medzi nimi a ním nie je jediná a teda pravdepodobnosť, že implikuje aj určitú kauzalitu je pomerne vysoká. Nad zaslepenosťou niektorých “katolíckych” politikov sa už netreba rozhorčovať. Treba sa na nich zabávať.

    A na záver jeden tematický citát z biblie (skutočne odporúčam každému prečítať si to “dielko”, je tam plno takýchto a ešte lepších “chuťoviek”):
    (Leviticus 20:13) Kto by spal s mužom tak, ako sa obcuje so ženou, obaja spáchali ohavnosť, MUSIA ZOMRIEŤ, ich krv bude na nich.
    No povedzte, keby vám to ako homosexuálovi niekto zacitova, nedali by ste mu pusu na čelo?

  53. .pan Palko,  od .cigorin | Máj 23, 2010

    opat ste nesklamali. MFF vas pravdepodobne nezamestnala kvoli tomu, ze zvelebujete svedomie pred zakonmi logiky. Kazdy by mal ‘ucit’ to co ma najradsej (niekto politiku a teologiu, niekto prirodne vedy). Miklosko sa poucil a odisiel na teologicku fakultu. Otazne je, kolki fanaticki komunisti z MFF by odisli na moskovsky politicky institut, keby ten stale existoval. A mozem vam garantovat, ze na MFF ucili aj katolici … Ale ti boli podla vas asi vlazni . Mozno aj to je kamenom vasho urazu…

  54. .diskusia alebo polemika?  od .schizyfos | Máj 23, 2010

    Diskusia alebo Polemika?

    (Foucault – Mysleni vnejsku/ Polemika, politika a problematizace, str. 252-253)

    Pri seriozni hre otazek a odpovedi, pri procesu vzajemneho objasnovani jsou prava kazde z osob v temze smyslu imanentni teto diskus. Jsou zavisla pouze na situaci dialogu. Clovek kladouci otazku uziva pouze prava, ktere mu bylo dano: zustat nepresvedcen, vnimat rozpor, zadat vice informaci, zduraznovat rozdilne postulaty, upozornovat na chybna zduvodneni. Rovnez ten, kdo na otazku odpovida, neuziva zadna prava, ktrea by sahala mimo diskusi samu; logikou sveho vlastniho diskursu je svazan s tim, co uz rekl drive, a jakmile pristoupi na dialog, je svazan s tazanim se druhych. Otazky a odpovedi zavisi na hre – na hre, ktera je zaroven prijemna i obtizna – ve ktere se kazdy z obou partneru snazi, aby pouzil jen ta prava, ktera jsou mu propujcena druhymi a prijatou formou dialogu.

    Ucastnik polemiky, na druhe strane, postupuje obrnen privilegii, ktera si privlastnil napred, a nikdy nebude souhlasit s otazkou. V principu si osobuje prava, ktera ho opravnuji vest valku a cini tento boj spravedlivym; nesetkava se proto s partnerem po patrani po pravde, ale s protivnikem, nepritelem, ktery je spatny, skodlivy a jehoz existence znamena ohrozeni. Pro neho potom takova hra neni zalozena na uznani druhe osoby jako subjektu, ktery je tez opravnen mluvit, ale na jeho vylouceni jakozto partnera z jakehokoli dialogu a jeho konecnym cilem bude nikoli co nejvice se priblizit spletite pravde, nybrz zasadit se o vitezstvi spravedlive veci, kterou zastaval od pocatku. Polemik se opira o legitimitu, z niz je jeho protivnik uz podle definice vyloucen.

  55. .verím, ale nesúhlasím  od .camo | Máj 23, 2010

    Osobne považujem homosexualitu za (a ani to neviem presne)psychickú poruchu. Zásadne nesúhlasím s tým, že ,,nejde o obscénnosti,, (lebo práve kôli nim Boh trestá a dopúšťa…) a tiež nesúhlasím s poslednou vetou ,,Nad cynizmom a oportunizmom týchto „katolíckych“ politikov sa už netreba rozhorčovať. Treba sa na ňom zabávať.,,
    Lebo najväčšie zlo pochádza z vnútra cirkvi. Dajte si to vo svedomí do poriadku. Na pokrytcoch vo vnútri cirkvi nieje nič smiešne. To považujem za minimálne nešťastný výrok a to dosť nešťastný na to aby som to znova zopakoval - NEŠŤASTNÝ, teda to neje chyba v štylizácii.
    Diskriminácia kresťanov pramení práve v hriechoch, ktoré vám nestoja za reč….
    Diktatúra je len zavŕšením toho, čo vám za reč nestálo…

  56. .vyhrada vo svedomi  od .ja | Máj 23, 2010

    Nejako nerozumiem podstate výhrady vo svedomí. Zdá sa mi, že toto právo v podaní KDH je len pre kresťanov a tým sú nekresťania diskriminovaní, lebo ho nemôžu použiť. Za socializmu sme museli všeličo, aj museli pracovať. Ale teraz nie je práca povinná, takže ak sa požiadavky zamestnávateľa priečia môjmu svedomiu z akéhokoľvek dôvodu, môžem mu to povedať a keď neustúpi, môžem dať výpoveď. Výhrada vo svedomí v podaní KDH ukladá zamestnávateľovi povinnosť ustúpiť veriacemu zamestnancovi a niesť stratu z nevykonanej práce bez možnosti donútiť zamestnanca vykonať náhradu alebo ho prepustiť ako nepotrebného. Prvý a aj ďalšie príklady v článku dovedené do extrému by vyzerali takto: firmy sú povinné zamestnávať nepotrebných zamestnancov, lebo všetci si uplatnia výhradu vo svedomí v ich práci, pričom niet dostatok zákazníkov takých, aby boli v súlade s vierou zamestnancov. Sloboda jedného končí tam, kde začína byť prekážkou slobode druhého. Otázkou je to, kam umiestnime hranicu medzi slobodou jedného a slobodou druhého. Ďalšia moja úvaha: Pán Palko tvrdí, že dnes sú homosexuáli tolerovaní. Ja to vidím inak - ak sa homosexuáli verejne priznajú ku svojej orientácii, tak sú obyčajne napádaní a vystavujú sa riziku ublíženia, čo sa stalo aj na tomto pochode. Naša spoločnosť práve ukázala, že nie je tolerantná. Ďalšia úvaha: mne by napr. nevadilo, že by ma zákon zaväzoval sa správať k homosexuálom rovnako ako k ostatným, ale vadí mi, že mi zákon ukladá uctievať si historické postavy z dejín SR a to všeobecne pri hociktorej postave, lebo môžem mať iný názor, ako majú politici. Vadí mi, že mi zákon ukladá uctievať si štátny sviatok, ktorý považujem za zbytočný a chybný, vadí mi, že mi politici nanucujú seba, aby som ich uctieval, keď ich považujem za negatívne príklady morálky, vadí mi, že sa vracia socializmus a znova je dôležité, aby som mal rovnaký politický názor, ako môj nadriadený - v štátnej a verejnej správe a v podnikoch, kde ide o štátne zákazky. Dnes sme trestaní za výroky proti politikom, proti sudcom, sme trestaní za vlastný názor. Podstatné je to, že dnes si politik môže dovoliť otvorene a verejne porušovať zákony a ústavu. Právo na rovnaké zaobchádzanie pre menšinu spoločnosti je v porovnaní úplne zanedbateľný ústupok, ktorý sa žiada od spoločnosti. Prečo prekáža práve kresťanom, ktorí majú hlásať toleranciu?

  57. .európska ľudová strana EPP.  od .jano Bulo | Máj 24, 2010

    Európska ľudová strana EPP.
    Voľakedy KDH bránilo HZDS vtup do EPP. To bol ten tik nenávisti k Mečiarovi. Dnes sa EPP aj s Čákom a Orbánom ukazuje ako zvrátený spolok.
    Asi si už nezvyknem na dvoch chlapov v slipoch čo sa olizujú na verejnosti a dupľom keď ich to robí niekoľko sto.
    Boj proti Mečiarovi sa javí ako dobrá zásterka na zvrátenosti liberálnej demokracie.
    Werich niekedy povedal - Z hlouposti nebo za peníze. U KDH platí - Zámerne z nenávisti alebo z naivity.

  58. .tak nad týmto  od .tristessa | Máj 24, 2010

    článkom som sa v konečnom dôsledku mohla iba zasmiať. Bez problémov sa vždy toleroval homosexuálny životný štýl? A ďalej patrí úcta tým, ktorý to skrývajú? Tak načo to skrývať keď sa to toleruje? A Vám ktosi káže mať v úcte každý manželský zväzok? A napokon tichá tyrania….Už vidím ako sa homosexuáli snažia vyhladiť z povrchu zemského heterosexuálov….Radšej sa vy horliví kresťania snažte “Pomáhať blížnemu svojmu” podľa vášho hesla…

  59. .re. pre pana Cigorina  od .fickove zakony | Máj 24, 2010

    P. Cigorin o tom co ste tu prave napisali sa skuste porozpravat doma vo svojej rodine, mozno Vam to pomoze.

  60. .svedomie  od .robertko | Máj 24, 2010

    neviem ale ak niekomu nedovoluje svedomie vykonavat jeho pracu len preto, ze sa dotyka nejakej inakosti, asi ho nema velmi ciste ..

    ak by sudca, psycholog alebo ktokolvek odmietol sudit/oddat/.. dvoch cernochov ok by to nebolo, no ak sa jedna o homosexualov je to v poriadku?

  61. .typicke  od .ivan Horvat | Máj 24, 2010

    Cirkev sa stazuje na prenasledovanie hlavne vtedy, kedy uz nemoze sama prenasledovat.

  62. .??  od .pauccini | Máj 24, 2010

    to, co pan Palko spomina..ze: “Sú homosexuáli, ktorí svojmu sklonu nechcú podľahnúť a nežijú homosexuálnym spôsobom života. Zaslúžia si veľkú úctu.” - v podstate utesuje iba ludi s rovnako bizarnym nazorom a nie tych, ktori si podla neho udajne zasluzia “uctu”. Ved popieraju samych seba…nie z vlastnej vole, ale preto, ze im niekto hovori, ako by mali zit. Urobil by toto aj nejaky krestan? Ked mu niekto povie, aby prestal verit v Boha, tak by aj tak vo vnutri stale veril. A to iste plati aj pre homosexualov, ktori podla Palka “svojmu sklonu nechcu podlahnut”. Mozno sa pod tlakom okolia tvaria spokojne, ale niekde v kutiku duse sami pred sebou citia inak.

  63. .zvelebovat  od .peter | Máj 24, 2010

    Netolerancia pan Palko je v tom, ze obhajuejete nepochopitelnu intoleranciu s umyslom robit nepriatela z toho, kto nim nie je.

    Ucta je aj v tom, ako si MY vsetci obcenia ctime manzelsky zvazok. Aku uctu by od Vas ziadal takyto zvazok, co by bolo proti vasmu svedomiu, ved vy nie ste homosexual, nevykonavate hriech. Registrovane partnerstva nie su krestankym zvazkom, ale obcianskym zvazkom, a obcanom ste aj vy. T. j. vo vasom pripade by ste ho iba respektovali. Nic viacej. V navrhu zakona o registrovanych partnerstvach z dielne LGBT nie je ziadna zmienka o krestanskych zvazkoch.

    Co je tyranizovanie obcanov. To ze ich fyzicky alebo psychicky likviduju, alebo to, ze je niekto potrestany za to ze zneuzije svoje postavenie vo svoj prospech lebo mu to jeho svedomie dovoluje?

    Vo vela pripadoch ide o propagandu za zmenu tolerancnych zakonov, ako to bolo v pripade Lillian Ladele.

    Komunizmus bol podraz na ludoch. Tiez nemam rad komunistov, ako vy, ale vtesnat do tohoto pojmu aj homokomunitu je v rozpore z logikou. Prave pocas komunizmu neboli ziadne prava tejto mensiny, pricom krestania aspon nejake mali.

    Pravda je taka, ze zakon o registrovanch partnerstvach ma umoznit zakladne prava partnerom v rovine clena rodiny, pribuzneho, resp. na urovni zivotneho partnera, co dnesna legislativa neumoznuje.

    Celkovo Duhovy pochod ukazal, ako na tom Slovensko s krestansku laskou je. Tak, ako bolo pocas II. sv. vojny, ked na cele fasistickeho statu stal rck. knaz. Z povodnej desattisicovej poulacie zidovskej obce ostalo v SR dnes iba 218 obcanov hlasiacich sa k tejto viere. Ticha podpora katolickej cirkvy fasizmu mala za nasledok vyhladenie etnika zidov.

    Aj teraz ticho suhlasite s nasilnostami fasistickych privrzencov, ktory 22.05.2010 zautocili na obcanov verejneho zhromazdenia (Mimochodom matky s detmi), tak ako to bolo v r. 1988 na svieckovom pochode, kde boli tiez deti.

    Vazim si Vas ako osobnost, ako dobreho krestana. Vazim si model rodiny, ktory podporujete.
    Dufam, ze pochopite, ze homosexualni ludia nie su vasi nepriatelia, ked vas neziadaju o pomoc, ale o pochopenie a trochu tolerancie - ak ste tento vyznam pochopili.

  64. ..tyždeň nie je slobodné médium  od .ja | Máj 24, 2010

    Znova mi bol zmazaný príspevok. Bezdôvodne. Píšem slušne, k veci. Ale zrejme mám odlišný názor od redakcie .týždňa, to sa dnes trestá. Už dlhodobo nie ste slobodným médiom.

  65. .o úctyhodnosti popierania vlastnej identity  od .vajda | Máj 25, 2010

    “Sú ľaváci, ktorí svojmu sklonu nechcú podľahnúť a nežijú ľaváckym spôsobom života. Zaslúžia si veľkú úctu.”

    Áno, až takto hlúpo vyznieva vaša argumentácia, pán Palko.

    Tolerancia homosexuality je súčasný stav? Znovu preložím - podľa vás “Nikto neskúma, kto ktorou rukou píše. Keď to robí doma.” Hlúpe, že?

    Tolerancia ľavorukosti nespočíva v tom, že nikto nie je perzekuovaný za to, že píše inou rukou ako väčšina ostatných. Je to skôr o tom, že môže svojou (prirodzenou) rukou písať aj v škole alebo v práci bez toho, aby mu ju niekto za to zlomil.

  66. .http://vybrali.sme.sk  od .saso | Máj 25, 2010

    http://vybrali.sme.sk/c/Kupujte-tyzden-lebo-ho-budu-kupovat-ini/
    Kupujte .týždeň (lebo ho budú kupovať iní)
    Written by Mária Rézusová-Makaková
    Odo dnes sa v stánkoch PNS a všetkých dobrých pastoračných centrách domobrany nachádza nové číslo vášho obľúbeného magazínu .týždeň. Ako každé doterajšie číslo, aj toto je naplnené množstvom zaujímavého čítania od našich najlepších autorov.

    V editoriale Štefan Hríb za použitia vyššej výrokovej logiky dokazuje že František Mikloško a Václav Klaus sú najlepšiou voľbou pre každédo mladého konzervatívneho voliča, ktorý to myslí vážne s bojom proti bujnejúcej rakovine homosexuality.

    Neúnosné prejavy bohu sa rúhajúcich homosexuálov sú hlavnou témou celého aktuálneho čísla magazínu. Pálčívému problému, ktorý sa ešte vyhrotil počas víkendovej bratislavskej gejparády sa venuje Martin Hanus v článku Zastavili sme ich!

    Lukáš Krivošík tému dopĺňa stĺpčekom s názvom Dúhový pride, krvavý odide a bývalý minister vnútra Vladimír Palko oslavuje sobotňajšiu odvahu a rozhodnosť slovenskej polície, ktorá ochránila Slovensko pred tyraniou homofílie.

    ;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  67. .chyba lávky  od .ogar Ogarovic | Máj 25, 2010

    McFarlane stratil robotu, lebo neplnil požiadavky svojho zamestnávateľa. Také je to jednoduché. Ja keď v práci odmietnem pracovať s Excelom, lebo ho nenávidím a môj boh tvrdí, že je to diablov vynález, tak ma (oprávnene) z práce vylejú.

  68. .syn  od .hyena | Máj 25, 2010

    pravdepodobne si to do smrti nepriznate, ale sam mate v rodine 2 gayov. a ziadny boh neexistuje. :-)

  69. .vyhrada vo svedomi  od .ch. | Máj 25, 2010

    Zakon o vyhrade vo svedomi by bol len polozaplatou na 3x deravejsiu zaplatu. Tak ako stat nema moralne pravo zakazat zamestnavatelovi nezamestnat clena nim diskriminovanej skupiny, rovnako nema pravo prikazat mu, aby zamestnaval niekoho, kto diskriminuje inak ako on. Stat sa nema co miesat do slobodnych dobrovolnych mierumilovnych transakcii medzi obcanmi.

  70. .hmm  od .cygan | Máj 25, 2010

    homofob jeden!

  71. .chyba v argumentoch  od .kosik | Máj 26, 2010

    Pán Palko, v argumentácii (v prospech toho čo tvrdíte) máte chybu. Čiasi vyhrada svedomia voči niečomu nie je dôkazom, že daná vec je zlá.
    .
    Učiteľ v saudsko-arabskej autoškole môže mať výhradu svedomia proti učeniu žien viesť auto. Toto ale nie je dôkazom, že vedenie áut ženami je zlá vec.
    .
    Svedok vesmírnych ľudí môže mať výhradu svedomia proti používaniu RFID čipov. Toto ale nedokazuje, že RFID čipy sú zlou vecou.
    .
    Skúste svoje tvrdenia dokázať nejako inak.

  72. .homoidelogia homosexualov nova tyrania pre spolocnost  od .antihomosx | Jún 14, 2010

    presne tak ako pise pan palko v clanku, homoideologia sa snazi zatlacat vacsinu, mam plne zuby ako sa nam snazia nejaki homosexuali pretlacat ich idiotsky sposob zivota, co robia nech robia to je ich problem, mna to nezaujima, ale zvelebovat zakonmi ich chory sposob zivota ja nikdy nebudem a vacsina si myslim je na slovensku normalna, tak nech nam daju pokoj.
    sulik a podobne typy ktori schvaluju homosexualne manzelstva si nezasluzia byt vo vlade.

Pridaj komentár
captcha

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM