späť

Ďalšia kresťanská strana skrachovala

.vladimír Palko | December 12, 2009 | prečítané 4873x | komentované 36 ľuďmi

Vladimír Palko

Skutočný život je zaujímavejší ako katastrofické filmy. Predstavte si, že by sa pred vašimi očami úplne zosunul taký Lomnický štít. Asi niečo také nikdy neuvidíme. Ľudské štruktúry sú však nestálejšie a občas vidíme u nich niečo podobajúce sa na zosúvajúci sa Lomnický štít.

Takéto pocity som mal potom, čo rakúsky parlament schválil registrované partnerstvá osôb rovnakého pohlavia. Že sa tak stalo hlasmi sociálnych demokratov, nikoho neprekvapuje. Že zahlasujú za to Zelení, to sa dalo očakávať.

Ale to, že zákon podporil celý klub Rakúskej ľudovej strany ÖVP, sa dá naozaj prirovnať k zosunutiu alpského štítu. Táto kedysi kresťanská strana po vojne stavala na nohy Rakúsko. Bola to tradičná strana rakúskych katolíkov. Strana pre rodinu. Strana tradičných hodnôt. Ľudovci sa zdravia „Grüss Gott“ a oslovujú sa „brat“ a „sestra“.

Zdá sa, že „bratom“ a „sestrám“ trochu obrástli srdcia slaninou. „Bratia“ a „sestry“ sú dnes za to, aby štát platil homosexuálom za to, že majú medzi sebou sex alebo aspoň erotický vzťah. Lobbystické skupiny homosexuálov to chápali presne tak. Ich heslo bolo „Rovnaké práva za rovnakú lásku“.

Obrovská irónia doby je tá, že na podporu tradičnej rodiny vystúpila Strana slobodných FPÖ, ktorú v minulých desaťročiach preslávil už nebohý Jörg Haider. Bol to predseda FPÖ Strache, ktorý pripomenul, že štát nepodporuje manželstvo muža a ženy preto, lebo im chce platiť za ich lásku. Podporou manželstva podporuje vyhliadku na deti. U homosexuálov takáto vyhliadka nie je. „Bratom“ a „sestrám“ sa Strache vysmial a označil ich za bývalú prorodinnú stranu.

Cieľom tohto článku nie je odhaliť všetky dezinformácie, ktorými je politická diskusia o homosexualite zamorená. V tejto chvíli cítim potrebu poukázať na proces monumentálneho rozkladu kresťanských strán v Európe, ktorého sme svedkami.

Nastala zmena paradigmy. V 80. rokoch, keď pre našinca boli správy rakúskej televízie oknom do slobodného sveta, som rád sledoval zápasy v rakúskej demokratickej politike. Samozrejme som fandil ľudovcom. Pre dvadsiatimi rokmi som ako člen KDH s potešením bral na vedomie, že KDH je prijímané západnými kresťanskými demokraciami ako súčasť spoločenstva kresťanskodemokratických európskych strán.

Dnes ako člen KDS cítim, že kresťanské strany Európy sa za niekoľko desaťročí úplne vzdali svojich hodnôt a že sa medzi nami začína rozprestierať brázda. Už v roku 1990 belgickí kresťanskí demokrati Wilfried Martens a Herman Van Rompuy aktívne prispeli k liberalizácii potratov v Belgicku. V kariére im to naozaj neuškodilo. Naopak, práve oni sú tými uznávanými kresťanskými demokratmi. Martens bol pred pár dňami zvolený opätovne za predsedu Európskej ľudovej strany EPP a Van Rompuy sa stal naším prezidentom. Tohto roku luxemburskí kresťanskí demokrati brutálne zmenili ústavu potom, čo veľkovojvoda odmietol podpísať zákon o eutanázii. Aby mohol zákon nadobudnúť účinnosť i bez veľkovojvodovho podpisu.

Žiadny politik nie je k svojej stoličke pripútaný okovami. Každý môže kedykoľvek odstúpiť, ak sa od neho žiada niečo, čo je proti jeho svedomiu. Môže prísť o časť vplyvu, možno o celý, ale môže neochvejne hlásať svoje hodnoty. Európski „bratia“ a „sestry“ to už ale nevedia. Takmer som si pomyslel, že sa z nich stali kariéristi. V každom prípade im dnes musia kresťanské hodnoty pripomínať politici s povesťou populistov a pobehajov.

Grüss Gott, liebe Brüder und Schwester…

Facebookvybrali.sme.sk

.vladimír Palko

Komentáre (36)

  1. .chvala bohu  od .sober | December 12, 2009

    Som rad ze zapadní krestanski demokrati, aj niektory krestania, dostavaju konecne rozum…

  2. .hmmm...  od .sano | December 12, 2009

    …ten zakon je o tom,ze stat bude platit homosexualom za to,ze maju medzi sebou sex ?!?
    …lol…

  3. .bez nadpisu  od .slovak citizen | December 13, 2009

    Na potratoch a homosexuáloch sa lámu charaktery. Slovensko musí stavať obranné bašty proti útokom Európanov. Budem voliť KDS aj keby mala byť baštou poslednou.

  4. .pan Palko  od .koko | December 13, 2009

    Problem je v tom ze zapadní krestanskí demokrati konecne zacinaju dostavat trosku rozumu,,co sa zial o Vas (KDS-KDH/neda povedat. Ste trosku pozadu. Nehnevajte sa

  5. .no tak teda neviem...  od .sano | December 13, 2009

    …ale kamsi zmizla moja poznamka zo vcera…:(…takto si to nepredstavujem,vazeni a mili pani…

  6. .suhlasim  od .milan | December 13, 2009

    bohuzial musim suhlasit s p.Palkom a chvalabohu este niekto nazyva veci pravymi menami.

  7. .arbeit macht frei  od .petrák | December 13, 2009

    Vážený pán Palko, vy ste cez mäso expert, kým ste boly vo vláde mal som tú česť zistiť čoho všetkého ste schopný aj napriek “” nezlučiteľnosti moci zákonodarnej, súdnej a výkonnej a žiaľ pre mňa ste aj vy karierista a ja som zato zaplatil vlastným zdravým. Môžete vysvetliť čo znamená toto “sú dnes za to, aby štát platil homosexuálom za to, že majú medzi sebou sex alebo aspoň erotický vzťah” heterosexuáli podľa vás majú za sex zaplatené? Ste naozaj taký chorý svojou nenávisťou k homosexualite a tak zaslepený svojím krivým obrazom kresťana ktorý ponúkate naivnému svetu že budete škodiť až do vašej smrti? Uvedomujete si že svojím brýzganím poškodzujete konkrétnych ľudí? Vlastne ma to nezaújma ale viete že raz budete kľačať pred tým v koho mene rozsievate nenávisť? Prosím pokial vás homosexuálny sex tak fascinuje kúpte si dáky kolík a vložte ho kam patrí a v prípade že budete chcieť komentovať znovu túto tému vložte si ho radšej do pusy.

  8. .bez nadpisu  od .ape | December 14, 2009

    Ano, krestanskodemokarticke strany prestvaju existovat. Ked ste zalozili KDS, pan Plako, povedal som si - posledny mohykan. Kedze na afcebooku prebehla kratka diskusia ostyle vasej strany a ktosi tam povedal, ze ved KD stran je dost, treb ako “oni”, tisko som sa zasmiala a tusim aj napisala, ze veru uz KD strany v povodnom chapani neexistuju. mam pocit akoby koncila jedna era azacina sa era bezbreheho liberalizmu a relativizmu. Akoby ziadne hodnoty nejestvovali, len sila zvratenosti … v sekularnom svete … ze Boh sa na nas este celkom nevykaslal citit v tom, ze “bujneju” kontemplativne klastory … ved co nam uz moze pomoct, ak nie modlitba … aj v pollitike …

  9. .krestanske postoje na tuto sezonu  od .hriesnick | December 14, 2009

    Dokonca aj ked sa pise o smutne negativnych trendoch, ci dokonca dekadentnych cinoch, pocitim aspon zachvev uspokojenia, ked sa o tom pise dobre. Asi mi zmiernuje horky pohar kvapka nadeje, ze este v tme chaosu zbadat iskierku zdraveho rozumu, ktory pomenuva veci pravym menom a varuje pred vzrastajucou pohanskou iracionalitou. Preto dufam, ze Palkovu stranu nikdy podobny zosuv hodnot nepostihne, bez ohladu na volebne vysledky. A ak sa vam zda, ze len bez argumentov velebim mne politicky blizky nazor, tak zvazte toto: Boli by socialni demokrati stale OK a zasadovi politici, pokial by sa zrazu zacali otvorene hlasit k velkokapitalu a aristokracii? Asi sotva. A rovnako doveryhodne posobi toto pragmaticke “krestanstvo”. Ked sama sol strati chut, cim ju osolia?

  10. .fandím Vám!  od .peter M. | December 14, 2009

    Klobúk dolu pán Palko! Ste jedným z mála politikov, ktorí ešte hovoria pravdu.

  11. .bez nadpisu  od .blah | December 14, 2009

    Gruss Gott sa zdravi cele rakusko a nemecko, nema to uz nic spolocne s cirkvou. A homosexualne manzelstva nie su o potlaceni “tradicnej rodiny” ale o cerpani vyhod, ktore takyto zvazok z pravneho hladiska ma, teda napr. spolocna hypoteka a podobne.

  12. .podporou manželstva podporuje vyhliadku na deti  od .půjdech | December 14, 2009

    No a to je potrebné, lebo nás je tu na Zemi desne málo a ešte sme ju celkom nenaplnili. Treba robiť čo najviac detí - typická kresťanská rodina má detí šesť.

    Šesť detí znamená strojnásobenie počtu ľudí. Ak by každá rodina mala šesť detí, o dvadsať rokov ( = 1 generácia) bude na svete cez dvadsať miliárd ľudí. O ďalších dvadsať rokov nás bude 60 miliárd a o ďalších dvadsať rokov to bude 180 miliárd ľudí (!!) - to je takmer desaťkrát viac ako teraz. A ja sa pýtam - čo budú všetci tí ľudia jesť? Čo budú piť? Kde budú žiť?

    Pán Palko, čo do prčic máte furt s tými deťmi??!

  13. .oprava  od .půjdech | December 14, 2009

    Oprava - nie 10x, ale samozrejme takmer 30x viac.

    Samozrejme, teraz si od slovutných kresťanských diskutujúcich prečítam:

    a) aký som bolševik, lebo každý ateista je automaticky komunista

    b) ako nás moslimovia prevalcujú vysokou pôrodnosťou

    Lenže milí zlatí, tí moslimovia sú takí istí ako vy - akurát u nich ešte to tmárstvo nepominulo. Chvalabohu, u nás už áno. Dúfam, že navždy.

  14. .??  od .herat | December 14, 2009

    a era bezbreheho liberalizmu a relativizmu. Akoby ziadne hodnoty nejestvovali, len sila zvratenosti … v sekularnom svete …

    Vzdy ma az zamrazi ked si akoze veriaci oplyvajuci nesmiernou laskou k bliznemu pokorou uzurpuju pravo na etalon pravdy prava a moralky.. prave krestania takymto postojom o svojej jedinecnosti a neomylnosti tej svojej pravdy este viac znechucuju neveriacich a inovercov a co nepochybne vedie len k dalsiemu uzatvaraniu sa akoze tych najpravsich veriacich do vseliakych stretiek a skupiniek.. Drahi veriaci by si mali konecne uvedomot ze byt slusnym clovekom moze byt aj niekto, kto nestavia svoj zivot na najpredavanjsej knihe na svete a jej pravde a pravidlach.. Ozaj a dufam ze sa niekto z pravovernych zamysli aj nad tym, ze takych ludi su na svete aspon 4/5..

  15. .tak to je moc..  od .marián Krkošek | December 15, 2009

    Tak aspon v europe maju rozum, a predstavte si v švédsku dokonca tý istý homosexuály zverba najvecsia ktorú by ste najradsej v pekle škvarit sa sledovali sa môžu stať kardinálmi a co je uz uplny vrchol/totalne dno spútnosti tak tento homosexuál sa ním dokonca stal!! a dokonca je to este k tomu žena!
    Hovoríte o tom že manželstvo je o tom aby sa rodili deti, homosexualí predsa nemozu spodit deti, ved su rovnakeho pohlavia, logicky to nejde.. no asi naozaj nemôžu, ale čo poviete na páry ktoré tiez nemozu splodit deti? podla vasej argumentacie by tiez nemohli byt manželmi, ako by to vplývalo na ich už tak narušenu psychyku, pretože su iný, lebo sa im nedarí to co od nich každý očakáva, ako by sa asi cítili keby im stát povedal, “no tak vy ste neplodný, no to nám je luto ale vy nemozete byt manželmi..” Je to morálne konanie? je to krestanske konanie? Bolo by to spravodlivé konanie.

    Rovnaká láska rovnaké práva, vy máte ale skor osobný problem s tou láskou, obracia sa vám žalúdok pri predstave erotického spolunažívania 2mužov (aj mne) a preto ich staviate mimo morálku, štát je tak škodný ked bude platit príspevok na manželov 2% populácie za výmenu ich vecsej spokojnosti, vyššej produkjtivite a urcite i lepsiemu zdraviu, navyse pokial viem manželom sa platí menej ako 2ludom bez manželstva, ale o tom ako politik budete vediet asi viac vy… O eutanázii sa radšej ani nebudem rozpisovat,

    Podpísali ste sa vy, spravím to i ja volím pravicu som liberál
    Marián Krkošek

  16. .podporou manželstva podporuje vyhliadku na det  od .půjdech | December 15, 2009

    No a to je potrebné, lebo nás je tu na Zemi desne málo a ešte sme ju celkom nenaplnili. Treba robiť čo najviac detí - typická kresťanská rodina má detí šesť.
    .
    Šesť detí znamená strojnásobenie počtu ľudí. Ak by každá rodina mala šesť detí, o dvadsať rokov ( = 1 generácia) bude na svete cez dvadsať miliárd ľudí. O ďalších dvadsať rokov nás bude 60 miliárd a o ďalších dvadsať rokov to bude 180 miliárd ľudí (!!) - to je takmer tridsaťkrát viac ako teraz.
    .
    A ja sa pýtam - čo budú všetci tí ľudia jesť? Čo budú piť? Kde budú žiť?
    .
    Pán Palko, čo máte stále s tými deťmi a s rozmnožovaním? Nie je nás tu už dosť?

  17. .omyl V. Palku  od .jareg | December 15, 2009

    nekrachujú kresťanské strany, len tie netolerantné ako KDS

  18. .bez nadpisu  od .matua | December 15, 2009

    Podľa nadpisu som si myslel, že píše o vlastnej strane.

  19. .tmár  od .miro | December 15, 2009

    pán velkomožný,zpamataj sa už beží 21.storočie,tie tvoje názory patria tak do polovice 12.teho.

  20. .ach boze  od .kristian | December 15, 2009

    Zijem v Rakusku uz dekadu. Som krestan. Poznam funktionarov vsetkich stran ktore su v rakuskom parlamente. Politika ludovcou sa meni pomali a iste aj tu. Pochopili ze cas plinie doba sa meni a tim sa musi aj politika vyvijat a nie stagnovat. To ste vy nepochoplili doteraz. Ludovci sa uz velice dlho neoslovuju “brat a sestra” tak ako sa socialni stranici neoslovuju “sudruh”.
    Dnes uz nestaci sa Skrivat za krizom alebo rozdavat. To niekto ako samozvany krestan a populista 1 triedy nepochopi. V nemecku je vicekancler homosexual.Naozaj mi v 21 storoci chcete tvrdit ze tu mame ludi stigmatizovat lebo maju inu predstavu a partnerste ako vy. Vasa vizia orthodxneho politickeho romantismu je dnes uz nie len zastarala ale aj nebezpecna pretoze ludi stve proti sebe. A to zbitocne.. A preto ste skoncil ako ste skocil. Bez vyznamu. Bez cinov. Tvrdit ze podporit tento druh zvazku je ako platit niekoho ze sex je nielen ze klamsto a zavadzajuce ale hlave hlboko neuctive a ubohe. Zaco platili vlaste vas ked ste sedel vo vlade Pan Palko? Hrat sa na moralneho vodcu tim ze sa schovam za kriz nezmeni svet k lepsiemu. Sloveska Ustava a taktiez rakuska je nielen pre krestanov ale hlavne pre obcanov. A zial bohu aj pre malich bezviznamnich duchprazdnich politikov. A to pani Martens a Van Rompuy neboli uz na zaciatku 90tich rokov. Pochopili ze tolerancia nieje len slovicko vo vetre krestanskej myslienky ale princip ktory spaja. Vam zial nestacilo 20 rokov abe ste pochopil ze to chce zmenu v Krestanskej politickej kulture.

    PS: Spoved z vas neurobi lepsieho cloveka.

  21. .o dovod viac  od .tride | December 15, 2009

    preco vas nevolit…nechcete zacat presadzovat uplatnovanie Kladiva na carodejnice??

  22. .to som rad.  od .karol Skocik | December 15, 2009

    Pan Palko, Vase “svedomie” je formovane Bibliou, a zakonzervovane 500 rokov dozadu. Ked si pomyslim, ako by ste sa spravali k svojej beznadejne chorej matke v obrovskych bolestiach - nechali ju trpiet len kvoli tomu ze vasa umela “moralka” jej nedovoluje dostojne zomriet. som velmi rad ze tu nastava spolocensky posun nazorov od falosnych katolickych nazorov k pragmatizmu. Katolicizmus je to iste ako komunizmus, iba v inej farbe - preto sa tieto chore ideologie tak neznasali - superili ideologicky na tej istej pode.

    Pevne verim, a dufam ze sa do parlamentu nedostanete. Vase nizke preferencie totizto ukazuju, ze napriek tomu lud sa naivne necha nalapat populistami, jednu vec uz zacina chapat - zakazy, manipulacie a ryzovanie bohatstva podla jednej z mnohych rozpravkovych kniziek ktore nema s realnym zivotom nic spolocne je chore.

    Pokial hladate sebareflexiu, pozrite sa na momentalnu hlavu vasej cirkvi - clena Hitlerjugend a hlavneho “ututlavaca” pedofilnych praktik knazov.
    Smutne a ubohe.

    Ak chcete sluzit spolocnosti, dufam ze najdete formu ktora reflektuje vyvoj nazorov v spolocnosti.

  23. .brat v Kristu, pan Slota  od .libertarian | December 15, 2009

    Pan Palko zabudol vyzdvihnuť hrdinský boj znameho slovenskeho bojovnika proti homosexualom a proti Madarom - pana katolika Slotu.
    Katolik Slota otvaral schôdze žilinských poslancov krasnym oslovením Bratia v Kristu.

  24. .bez nadpisu  od .stano | December 15, 2009

    Pán Palko, súhlasím s konzervatívnou politikou ohľadne podpory klasických rodín. Na druhej strane sa netreba tváriť že homosexuálne zväzky neexistujú a aj im by sa mali uznať nejaké práva. Napríklad právo, aby mohol byť partner/ka informovaný o závažnom zdravotnom stave svoho partnera ktorý leží v nemocnici. Je zvláštne, že partneri môžu spolu žiť desiatky rokov, a napriek tomu lekár nemôže informovať tohto jemu najbližšieho človeka. Môže informovať len rodinu, ktorá ho napr. odvrhla kvôli jeho orientácii. Myslím že takýchto vecí je viac, hoci my heterosexuáli si ich neuvedomujeme, lebo sa s nimi nestretávame. Ale učite by týmto párom nemali byť uznané rovnaké nároky, ako rodine. A napr. možnosť adoptovať deti homosexuálmi považujem už za absolútnu zvrhlosť dekadentnej západnej civilizácie. Inak súhlasím, že naši kresťanskí demokrati opúšťajú svoje pôvodné hodnoty rovnako ako ÖVP, belgickí , luxemburskí a zrejme celá EPP. Len sa obávam, aby nereprezentovali nakoniec konzervatívnu politiku podobne ako v Rakúsku Heider u nás Slota a SNS.

  25. .blah  od .blah | December 15, 2009

    Hanba vam, cenzurovaci. To neznesiete iny ako svoj nazor aj ked je slusne podany ? Zopakujem ho este raz: homosexualne manzelstvo nijako neohrozuje poziciu tradicnej rodiny, kedze ide predovsetkym o pravne vyhody ktore z takehoto zvazku manzelia maju. A kludne si to zmazte aj dalsich 1000x.

  26. .bez nadpisu  od .henrich | December 15, 2009

    v sucasnosti sa snubi slabe myslenie podmanene emociami, inakostou a karierizmus (aj mnohych slovenskych krest. demokratov vidiacich v strane vyhliadku na prijem a funkciu). Takych obdobi je v dejinach viac, zivot ide dalej. Verim viac v hlbku brazdy ako v okamzite viditelnu silu. Teraz je cas na tu brazdu bez ohladu na vysledok. Liberalny cyklus padne presne tak ako komunizmus. Ani jeden nerespektuje ludsku prirodzenost. Aj ked sa zda, ze proti nam stoja media, “moderny” svet, sila prirody je silnejsia. Stat na jej strane znamena stat na strane vitaza.

  27. .bez nadpisu  od .majster | December 16, 2009

    Nuz, pribeh bojovnika Jorga je dostatocnym prikladom, ze hrdinski bojovnici kompenzuju horlivostou svoj vlastny vnutorny nepriznany konflikt s podstatou svojho ucenia…

  28. .tento clanok treba zverejnit po celej Europe  od .laborec | December 16, 2009

    Dufam, ze to niekde bude zverejnene, aby sa mozno aspon niektori “krestanskodemokraticki” politici v Zapadnej Europe spamätali.

  29. .brat Vladimir,  od .miroslav Kovac | December 16, 2009

    laska, za aku sa lobovalo pre rakuskych homosexualov
    je taka ista, za aku plati nas stat tebe. Nenamyslaj si, ze ta tvoja je lepsia. Je taka ista - ludska, bratku.

  30. .no jo, starneme...  od .andrej | December 16, 2009

    http://vybrali.sme.sk/c/Skutocne-riesenie-krizy/

  31. .aj u nas to zacina  od .pianeko | December 19, 2009

    suhlasim s panom palkom
    v europe su karieristi a hodnoty tychto stran sa stratili

    a v naznakoch je to aj u nas, podla mna pan lipsic s tlacenim radicovej za prezidentku sa dost zhodil, kedze pani radicova je zastanca relativistickych ideii, takze co si mame mysliet o hrusovskom a brockovi sabolobej froncovi abrhamovi a samozrejme aj o lipsicovi ???tito vsetci sa rozhodli pre radicovu
    slovensko potrebuje tiez poriadnu konzervativnu stranu ale mam pochybnosti ci to bude kdh kedze tito vrcholni politici su slabi ako čaje a figel na cele tiez neni velka vyhra kedze po poslednom zbesilom utoku na palestincanov zaslal podporny list izraelcanom…
    pan palko robil dobru politiku dufam ze sa presadi

  32. .a odpoved?  od .marián Krkošek | December 21, 2009

    “komentované 1 človekom”

    A môj komentár? Nevhodný, odstránený?

    Ak nesúhlasíte s mojim názorom tak nesúhlaste, ved ani ja s vašim, bol by ste blázon ak by ste súhlasil. Ak sa vám môj príspevok nepáčil, tak naň reagujte, vyargumentujte si svoju pravdu, presvedčte ma o tom, že sa mýlim a v čom sa mýlim. Nenechajte ma myslieť si že, bola chyba očakávať od vás, že sa nebudete riadiť emóciami ktoré sú typické pre červenú stranu politického spektra ale že budete argumentovať.
    To, že niekto bude mat iný názor ste museli očakávať ked ste ten svoj zverejnil, tak dožičte ostatným moju reakciu. Za nezmazanie Dakujem

    Marián Krkošek

  33. .svojho času  od .mocila | December 30, 2009

    bol šikovný ťah, ktorým sa chválili v Taliansku pri zakladaní strán, že ku každej strane vytvorili paralelne kráčajúcu ” pobočku” pridaním názvu “kresťanský” (kresťanskí demokrati, kresťanskí socialisti). Zdalo sa, že takto sa účinne zapoja do rozhodovania kresťania a zabráni sa tak. aby o osude väčšiny rozhodovala protikresťanská menšina. Lenže zásadná chyba bola tá, že sa myslelo, že sa podarí dať uzdu koňovi zvanému demokracia, o ktorom sa od počiatku vedelo, že je to nie čertovský, ale priamo čertov vraník.
    Dnes sa (a zasa v Taliansku najviac) tieto schémy rozpadli a nikto už nevie, kde je sever.
    Myslím si, že tak ako v Taliansku , tak aj u nás v politike platia dve veci. Pokiaľ je strana v opozícii - vyhrážať sa potrestaním zločincov a korupcie. A keď je vo vláde, pomôžu veľkohubé reči víťaza - čo všetko sme (už v tomto krátkom čase) spravili. (Vždy si predstavím “vodcu” Mussoliniho ako špúli hubu a zakladá si ruky “v bok”). Ľud miluje vodcov.Na Slovensku sa tomu hovorí že ten, či onen je “pri válove”, či “pri koryte”. Takže ako vidíme, každý už od narodenia vie, načo politika je. Otázka je, či treba voľby tam, kde človek môže ovplyvniť výsledky volieb až na 4. mieste za desatinnou čiarkou. A zasa v malých mestách, či na dedinách sa väčšinou vie, kto už “je za vodou” a kto ešte nie je. Takže sa aj vie, kto bude richtár a kto podrichtár. Ale predsa len tie komunálne voľby by som ponechal. Ostatných nech si vyberú tí “tam hore” medzi sebou (napríklad kto ďalej do… z balkóna a pod). Takže ak niekto príde so zásadnými zjednodušeniami, budem ho voliť. A preto pristúpme k zásadnému zjednodušeniu: Utvorme 100 člennú platenú komisiu pre zjednodušenie správy …

  34. .u nas krachuju skoro vsetci  od .jerziek | Január 2, 2010

    a preto budem zrejme volit KDS..aj ked preferencie su staticke ale aspon viem ze nevolim zlodejov a klamarov / cela koalicia, plus sdku…/

  35. .pan Boh zaplat  od .matej | Január 3, 2010

    Velmi skoro zahynie aj dalsia KD strana, hned po volbach sa z KDS stane miziva bodka na mape…Pan Miklosko bude spokojny dochodca a pan Palko sa urcite nejak vynajde, ked uz mu dobreplateny post v EP nebol dopriaty…Co ma tesi je,ze KDS nedosiahne ani percenta, ktore mu zarucia statnu dotaciu…Extremistov uz mame v parlamnte dost - Slota, Duraj…Je na case aby sa k slovu dostali aj menej extremne zvazujuci ludia…

  36. .bez nadpisu  od .angličtina | Január 12, 2010

    To ze maju homosexuali akysi vztah je ich sukromna vec a budu za to niest zodpovednost vo svojom osobnom zivote ale vadi mi ak chcu aby sa ich partnerstvo nazyvalo manzelstvo a tiez ze ich ma stat podporovat. Nasledky by tak niesla cela spolocnost.

Pridaj komentár
captcha

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2010 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM