späť

Neprijateľný pre homolobby. Neprijateľný pre spoločnosť?

.marek Nikolov | August 19, 2010 | prečítané 4682x | komentované 33 ľuďmi

18.08.2010 som na českej televízii zachytil šokujúcu správu. Roman Joch, známy intelektuál, filozof a riaditeľ občianskeho inštitútu, ktorý je kresťanom má o mesiac začať pracovať ako poradca pre ľudské práva pre českého premiéra Petra Nečasa. Pre homosexuálnych aktivistov je to dôvod pre verejné protesty s cieľom vytvoriť spoločenský tlak, aby sa funkcie neujal.

Svoju požiadavku odôvodňujú: je príliš konzervatívny!

Pre jeho konzervatívne názory, ktoré LGBT lobby označuje za homofóbne a xenofóbne nemá podľa nich právo byť poradcom premiéra.

Homosexuálna lobby sa vždy a všade vo svete dožaduje tolerancie a prijatia ich odlišnosti. Ak však niekto vyjadruje iný názor, ktorý sa nezhoduje s ich názorom, okamžite ho označia za homofóba a extrémne nebezbečného človeka pre spoločnosť.

Sami vyžadujú toleranciu a názorových oponentov cielene vykresľujú do podoby zlých teroristov, ktorí im a teda aj spoločnosti ubližujú.

Malá, agresívna skupina ľudí, ktorí netvoria v spoločnosti ani 1% populácie si hyperaktivitou a krikom nekompromisne presadzuje svoje videnie sveta.

Bude zaujímavé sledovať, či český premiér odolá mediálnemu tlaku.
Európske inštitúcie v podobnej kauze ” Rocco Buttiglione” ochotne vyhoveli požiadavkám LGBT. Buttiglione sa nestal eurokomisárom, pretože rovnako ako Joch vyznával, že prirodzená je iba rodina založená manželstvom muža a ženy.

Aktívni kresťania a slobodne zmýšľajúci antikomunisti boli 40 rokov prenasledovaní pre svoje názory obdobnou tyranskou ideológiou, ktorá je dnes v Európe na vzostupe.

Ak bude v takýchto prípadoch zväčša pasívna väčšina mlčať, tak v stredoeurópskom priestore sa veľmi rýchlo budú opakovať praktiky z obdobia komunistickej totality, kedy boli ľudia trestaní za slobodný názor a náboženské presvedčenie.

Je zrejmé, že žijeme v časoch, keď pred nami stojí veľká výzva: Mt 5,11 -12.

Roman Joch túto výzvu prijal.

Facebookvybrali.sme.sk

.marek Nikolov

Komentáre (33)

  1. .1 percento  od .jozef | August 19, 2010

    99 percent je bóľše. Že? Boľševizmus…
    PS: Nepochybujte v citlivost rustiny, ktora bola pri zakaze zurnalizmu a filozofie v Rusku jedinym spolahlivym zdrojom na detekovanie pravdy - hlavne prostrednictvom spisovatelov….

  2. .premiérovým poradcem pro lidská práva se stal lékař, který obhajuje mučení a propaguje jeho legalizaci  od .jan Herman | August 19, 2010

    Tento pan je sice krestan, neviem nakolko su aj jeho nazory krestanske. Vid
    http://blisty.cz/2010/8/19/art54033.html

  3. .bez nadpisu  od .ivansml | August 19, 2010

    Ono tych kontroverznych nazorov Romana Jocha je viac a zdaleka sa netykaju len homosexuality [1]. Nie som “homosexualny aktivista”, ale v tomto s nimi suhlasim - clovek ktory obhajuje mucenie, diktatorov, pise o podmieneni hlasovacieho prava vojenskou sluzbou / tehotenstvom
    podla mna nema na mieste poradcu pre ludske prava (!) co robit.

    [1] http://www.proalt.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=51:petice-proti-jmenovani-romana-jocha-do-funkce-poradce-pedsedy-vlady-pro-zahranini-politiku-a-lidska-prava&catid=35:demonstrace

  4. .tak  od .valis | August 19, 2010

    Presne tak ,4% povedia 96% co a ako, preco? neviem ,su aktivnejsi? mozno… nechcem sa zastavat blbcov.. kazdopadne ak je pravo , a nazor homosexualov v spolocnosti prijatelnejsi ako napr. ludi zmyslajucich narodne ci konzervativnejsie krestansky, tak je v state ozaj daco doooost hnile. ako bolo napisane “Homosexuálna lobby sa vždy a všade vo svete dožaduje tolerancie a prijatia ich odlišnosti.” ja som za nech je svet “farebny” ale ozaj.. nie iba teple tony…

  5. .podobne u nas  od .aladar Miazga | August 19, 2010

    Z toho si nic nerob. U nas zase AI protestovalo proti tomu, aby predsedom vyboru NR pre ludske prava bola Anca Belusovovova.

  6. .oni si totiž myslí, že...  od .jakub M. | August 20, 2010

    Oni si totiž myslí, že na některé pozice mají automatický nárok lidi s určitými názory: http://revuepolitika.cz/clanky/1342/joch-dundackova-a-lidska-prava

  7. .fašista  od .casaubon | August 20, 2010

    Roman Joch je fašista, to že stal poradcom premiéra pre a ešte k tomu “ľudské práva” je neskutočnou hanbou ČR

  8. .hovorme k veci, nie keci  od .the_son_of_man | August 21, 2010

    smiesne takto argumentovat. Kto viac trpel? Za hitlera boli vsetci nedostatocne dobry krestania posielany do plynu. To ze bol niekto prenaslodovany neznamena, ze ma nejaku vyssiu pravdu.
    -
    Je to smutne. Autor ma pravdu v tom, ze musime pozdvihnut hlas. Nie preto, aby sme umlcali homoloby. Ale musime pozdvihnut hlas, aby bola diskusia korektna.
    -
    To co predviedol tento pisatel je uz za hranicou dobrej polemiky. Nie je to argumentacia k veci a je ako taka plna logical fallacies…
    -
    smutne

  9. .zlé počty  od .wlado | August 22, 2010

    Nediktujú iba 4%, treba k nim totiž prirátať aj tzv. užitočných idiotov, napr. tých, ktorí sa vybrali aj s deťmi na dúhovú mašírovku.

  10. .lol  od .asdasd | August 22, 2010

    “Aktívni kresťania a slobodne zmýšľajúci antikomunisti boli 40 rokov prenasledovaní pre svoje názory obdobnou tyranskou ideológiou, ktorá je dnes v Európe na vzostupe.”

    Pan asi nevie nic o tom, ako bola 40 rokov prenasledovana aj ta jeho “tyranska ideologia”…

  11. .krestanske hodnoty  od .pato | August 22, 2010

    Ludstvo malo moznost vidiet, ake su najvyssie krestanske hodnoty … uz od cias Konstantina to boli hlavne peniaze a moc. Vsetky europske fasisticke rezimy mali nadstandardne dobre vztahy s Vatikanom (a Slovensko je priklad par excellence), tak nam tu nerozpravajte ako krestania za svoje moralne hodnoty trpeli a stale trpia. Ako bude ohrozene vase pravo mat rodinu aku chcete, ked sa budu moct sobasit homosexuali? Mozno ze sa aktivne prejavuje len 1% ludi bojujucich za prava homosexualov, ale ich podpora sa siri napriec celou spolocnostou. Kolko ludi aktivne siri rovnaku ideologiu ako vy? 0.01%? Kludne si hlasajte svoje nazory a vieru … je to vase pravo, ale budete sa musiet zmierit s tym, ze prirodzene prava vsetkych ludi budu za par rokov prirodzene aj na Slovensku …!

  12. .ani sa nečudujem  od .pau | August 22, 2010

    ani sa nečudujem, veď tento pán si myslí, že homosexuál sa rovná pedofil, zoofil, nekrofil . . .

  13. .ak  od .zdenko studenkovy | August 22, 2010

    joch argumentuje za “danovu demokraciu”, tak navadza na zvrhnutie sucasneho statneho zriadenia a na nastolenie noveho, ktore s demokraciou nema nic spolocneho.

    a ak si premier vyberie za poradcu cloveka s takymto vztahom k ceskemu ustavnemu zriadeniu, nepovazujem to ani trochu za dobry krok.

  14. .bez nadpisu  od .mtnh | August 22, 2010

    blbosť, tu vôbec nejde len o protest homolobby tzv. Joch už ani nieje vo funkcií a už silou mocou propaguje zrušenie rp, inštitúcie, ktorá v Čr funguje už 4 roky a nikomu nevadí? Je predsa celkom logické prečo sa 4%tná menšina a jej sympatizanti proti nemu aktivizujú už teraz. Neviem do akej miery autor článku pozná jeho názory na všeobecnú poltiku, ale ja mám naopak ten pocit, že len pretože je kresťan, zase ho staviate do pozície toho nevinného týraného chudáka a pritom celkom ignorujete jeho politické presvedčenie a názory. Tých ľudí čo budú proti Jochovi sa ešte nazbiera ovela ovela viac.

  15. .omyl!  od .mr.M | August 23, 2010

    Homosexuáli boli 2000 rokov prenasledovaní pre svoje city obdobnou tyranskou ideológiou, ktorá je dnes v Európe na zostupe

    Každý má svoju pravdu, ale tá pravá je len jedna.

  16. .niekto ma nazor  od .marian | August 23, 2010

    Pomali si ani neviem predstavit ze ak niekto ma nazor pro rodinny tak ho budu media, ludia obhajovat a nezaradovat ho do konzervativcov atd.. Zda sa mi ze sme velmi povrchny k ochrane rodiny. Ludia v poslednej dobe reaguju na to co je extravagatne a na to co neprinesie v konecnom dosledku osoch pre ludstvo. Homosexuali s malim poctom viria vodu a chcu mat pravo ako rodina ktora ma moznost plodit deti. Neodsudzujem homosexualov ale nechapem preco sa chcu stat rodinov ked rodinu prirodzene nemozu tvorit? Je to partnersky vstach ale nie rodina. Uz konecne zacnime obhajovat aj rodinu.

  17. .bez nadpisu  od .dododo | August 23, 2010

    Skúste si od toho pána niečo prečítať… Napr. toto o homosexualite.

    http://konzervativnilisty.cz/clanky/polemika/jak-je-to-s-qnormalnostiq-homosexuality.html

    S uvedeným textom sa plne ztototžňujem.

  18. .bez nadpisu  od .lad | August 23, 2010

    Pane, po tomto clanku je mi z vas zle. Casopis tyzden mam ra a kupujem ho pravidelne, ale vadi mi ze coraz castejsie na jeho internetovych (a bohuzial aj tlacovych) strankach citam “nazory” ako je ten vas. Nazory v ktorych katolicizmus zatienuje zdravy rozum. Vam sa naozaj zda cudne, ze ludia o ktorych Jochl napise ze su zvrateni protestuju ze ma byt plateni z ich dani? Ved to je jeho presvedcenie. Tak nech kludne nabuduce povie ze cierni su menejcenni. Aj to bude podla vasej optiky v poriadku.
    A porovnavat tychto ludi s komunistami a neslobodou? To je rovnaka demagogia ako Vase 1%. Ubezpecujem Vas ze to nie je 1%. A k tym komunistom - nebolo nahodou prave za komunistov v mode sikanovat a urazat mensiny statnou mocou?
    Ak by sa Jochl vyjadril ze nesuhlasi s reg. partnerstvami, bolo by to OK. Mohli by sme povedat ze je ma konzervativnejsi pohlad na svet a mnohi by sme s nim suhlasili, ini nie.
    Ale podporovat jeho urazanie a osocovanie skupiny ludi ktori su ini a skryvat sa pri tom za konzervativizmus, za to mozete jedine hanbit. Ako Jochl tak aj autor tohto clanku.

  19. .dododo  od .pau | August 23, 2010

    Ten článok je o homosexualite? A prečo stále v tých článkoch spomína pedofilov, nekrofilov a zoofilov? Prípadne v tých článkoch, s ktorými sa stotožňuješ aj pri inom podobnom článku to prirovnáva k slepote a k invalidom . . .

  20. .nezmysly fanatikov  od .lol | August 23, 2010

    O com to tu autor trepe? Ake porusovanie prav? Odkedy je verejna funkcia platena z penazi danovych poplatnikov nejake pravo? Tu by si bolo treba zasluzit prikladnym spravanim, co bohuzial vobec nie je pravda. Urcite to nie je nejake pravo ako na slobodny nazor. Pravo na slobodny nazor prave uplatnuji ti, ktori takeho cloveka nechcu na verejnej funkcii. Zjavne si myslia, ze si taku funkciu vzhladom k svojim nazorom a cinom nezasluzi. Autor je demagog na pohladanie.

  21. .o názore  od .mr.M | August 23, 2010

    Súhlasím, že vnucovať niekomu názor o normálnosti nie je správne. Normalita sama však nie je kritériom, podľa ktorého sa má posudzovať, či sa má zaviesť inštitút registrovaného partnerstva, alebo nie. Má sa posudzovať, to či prinesie výhody niektorým občanom. Ak áno, treba to schváliť a debaty o normálnosti vynechať. Sú zbytočné.
    A myslím, že je prirodzené, ak niekto koho napr. vyhodia v puberte z domu, lebo je na chlapcov, pričom je to kvôli ich silnej viere, tak bude nenávidieť cirkev a bude reagovať podráždene na rôzne názory, ktoré sa síce tvária “nevinne”, ale v skutku značne ovplyvňujú bežných ľudí. Napr. len keď rodičia príjimu také to konštatovanie o nenormálnosti, tak budú pociťovať takú hanbu, že začnú svoje vlastné dieťa nenávidieť. O takých prípadoch by sa dali písať stovky riadkov. Lenže ak by napr. aj pán Roman Joch to myslel s tou toleranciou vážne, zasvätil by tomu aspoň jeden celý článok, kde by apeloval na to, aby niektorí ľudia neboli zato ponižovaní, vyhadzovaní, vytláčaní. Bohužiaľ nič také sa nevyskytne ani na kázňach v kostole, ani v článkoch konzervatívnych ľudí. Vždy sú články o nenormálnosti homosexuality, o homosexuálnom lobbingu, ako je bránené hovoriť svoj názor. A niekde dole je zašitý nejaký názor o homosexualite.
    Podľa mňa sa nikdy nijaká požiadavka homosexuálov žiadneho autora nedotkla, aby to pocítil a aby mal vážne dôvod niečo kritizovať.. Ani životné partnerstvo sa nikoho okrem partnerov nedotýka. Ale napríklad aj jedno hlúpe vyjadrenie môže spôsobiť krízu vzťahov medzi ľuďmi a preto by mal každý zvážiť, čo píše.

  22. .pardon  od .diskutér | August 24, 2010

    Pán Nikolov,

    Vy diskutovať nebudete. Bojíte sa príspevkov, ktoré Vám protirečia. Môj sa tentokrát obmedzí len na to, že si dovolím nesúhlasiť. A ospravedlňujem sa, že som Vám pokazil túto plodnú “diskusiu”.

  23. .to: pau  od .dododo | August 24, 2010

    Joch sa vo svojom článku, ktorého link som sem posunul snaží logicky vysvetliť, že “normálnosť” a “prirodzenosť” sa nedá odvodzovať od toho ku čomu je človek priťahovaný. Za normálne považuje veci také, aké majú byť vo svojom prirodzenom poriadku. Pokiaľ nie sú prirodzené v sexuálnej oblasti, ide o deviáciu. Homosexualita je spoločensky uznaná sexuálna deviácia. Rovnako sú spoločensky tolerované deviantné heterosexuálne praktiky, ktoré sú na báze dobrovoľnosti svojprávnych ľudí (sado/maso, spútavanie, rôzni fekalisti a podobne). Naopak, trestné sú deviácie ako pedofília atď.
    Čo mi ale na homoloby vadí najviac je citované v závere článku: “…Dokonce někteří z nich požadují, aby již pouhé vyslovení nesouhlasu s homosexuálními aktivitami bylo považováno za zločin proti lidskosti – tzv. zločin „homofobie“ – a ti, kdo jej „spáchají“, byli kriminalizováni. Jinými slovy to, o co se tady jedná, je masivní útok homosexuálních aktivistů nejen proti normalitě a přirozenosti, ale i proti naší svobodě.”
    A na tom sa už usilovne pracuje…

  24. .to: mr.M  od .dododo | August 24, 2010

    Tvoj citát:
    “Má sa posudzovať, to či prinesie výhody niektorým občanom. Ak áno, treba to schváliť a debaty o normálnosti vynechať. Sú zbytočné.”
    Obávam sa, že zbytočné niesú. Narušiť, alebo dokonca zrušiť klasickú rodinu sa pokúšal nacistický i komunistický režim, ale potom od toho upustil, lebo to bolo kontraproduktívne. Rýchla zmena kultúrno/spoločenských rámcov môže narobiť veľa škôd, ktoré v konečnom dôsledku štátu nepomôžu.
    Odpoviem ti otázkou. Prečo štáty v našom kultúrnom priestore neumožňujú mnohoženstvo, napriek tomu, že ide o prirodzenejší vzťah ako vzťah homosexuálny?

  25. .to: dododo  od .tomica | August 24, 2010

    ked porovnavate nielen pedofiliu ale i sexualne praktiky !!! k homosexualite je uplne zbytocne s Vami diskutovat. Zjavne si neuvedomujete (nechcete pochopit), ze homosexualny vztah 2 ludi (nie ziadne “praktiky”) je emocionalne uplne rovnocenny heterosexualnemu. Pokial toto nepochopite tak sa z tej homo-fobie (lebo nic ine to nie je, len strach z neznameho) nikdy nevyliecite.

  26. .bez nadpisu  od .marek Nikolov | August 25, 2010

    prečitajte si rozhovor s Romanom Jochom a zvazte sami:

    http://euportal.cz/Articles/6455-roman-joch-muj-nazor-na-pinocheta-je-tentyz-jaky-ma-baronka-margaret-thatcherova-soudruhu.aspx

    Je to rozumny chlap.

  27. .to: dododo  od .mr.M | August 25, 2010

    Nad mnohoženstvom som neuvažoval, lebo sa ma to netýka a ak sú skupiny ľudí, ktorým to nejakým spôsobom v niečom pomôže a iným neublíži, tak majú právo sa ozývať, žiadať. a argumentovať. A čo sa týka registrovaných partnerstiev, myslím, že bežní ľudia to nepocítia vôbec a už vôbec nie na svojich tradičných rodinách. Celý ten ošiaľ je zbytočný. Je to niečo nové a nie každému sa to páči. A vôbec to neznamená, že sa tým otvorí cesta pre pedofilov a neviem, čo ešte. Bohužiaľ mám pocit, že celé je to len preto, že mužom je samozrejme neestetický vzťah dvoch iných mužov. A potom sa vymýšľajú všeliaké sci-fi scenáre o konci civilizácie atď. Ja to vidím optimisticky a to, že tam, kde sú min. RP, sa civilizácia posunula ďalej.

  28. .toto je dobrá názor  od .mr.M | August 25, 2010

    “V minulosti státní moc perzekuovala homosexuály kvůli jejich sexuální orientaci a to bylo špatně. Někteří profesionální homosexuálové si však z toho nevzali to poučení, které je jediné správné, tj. že státní moc nemá nikoho perzekuovat kvůli jeho sexuální orientaci, ale má všem umožnit svobodu, včetně svobody slova, tedy i včetně svobody kritizovat homosexuály a homosexualitu, nýbrž si vzali „poučení“ že státní moc má nyní perzekuovat ty, kdo jakkoli kritizují homosexualitu a homosexuály.”

    Ale aj tak neviem, čo si mám o Jochovi myslieť. Ak sa nebude snažiť umlčať žiadnu stranu (ako napr. zákazom “propagácie” homosexuality), tak v tom prípade je to dobre. Ale ak bude chcieť rušiť RP, tak aktivity homo organizácii schvaľujem, lebo to je zásah do slobody, ktorý sa nedá nijako rozumne odôvodniť.

  29. .to: tomica  od .dododo | August 28, 2010

    Môžem s tebou súhlasiť len v jednej veci. Homosexuálny vzťah môže byť rovný len v emocionálnej oblasti - t. j. čo sa týka kvality citu. Po sexuálnej stránke rovnocenný ani prirodzený nemôže byť zo svojej podstaty. A tak ako ja neposielam homesexuálov sa liečiť, vyprosím si, aby niekto chcel liečiť moju homofóbiu. Tu už dávno nejde o RP, tu ide o plné zrovnoprávnenie na úroveň manželstva so všetkými dôsledkami vrátane adopcie detí. A to už považujem za bezprecedentné sociálne inžinierstvo na deťoch. To už nieje o slobodnej voľbe dospelých ľudí.

  30. .to: dododo  od .pau | August 29, 2010

    A kto určí čo je prirodzený poriadok? Väčšina? Inak pri ľudských právach sa to asi moc ani určiť nedá. A inak riešiš stále len sex sex sex. A inak čo sa týka Slovenska viac ako ako homoloby na Slovensku dlhé roky funguje skôr katolícka loby s úspešnosťou o 80 % lepšou podľa mňa.

    A zasa nemôžeš brať všetkých ľudí vážne. Stačí sa trochu zamyslieť so zdravým rozumom a dospel by si k tomu, že ich cieľ určite nie je prenasledovať a trestať heterosexuálov . . . každý má pravá na svoj názor pokiaľ nejde o fyzicke a psyhické útoky alebo výzvy k šíreniu násilia. A myslím, že to je fickia mnohých ľudí, čo si vymýšľajú také scenáre . . .

  31. .to:pau  od .dododo | September 1, 2010

    Prirodzený poriadok určila príroda sama. Sex spomínam len z jedného dôvodu. Pretože hovoríme o heteroSEXUALITE a homoSEXUALITE. A úzko to súvisí z rozmnožovaním. Homosexuál sa jednoducho rozmnožovať nedokáže. Preto to nieje podľa PRIRODZENÉHO poriadku. Zástancovia homosexuality sa radi oháňajú, že v prírode sa bežne stretávame s homosexuálnym správaním zvierat. Ale toto správanie je podmienené pudovo (dá sa porovnať s pudovou sexualitou u mužov napr. vo väzení, ktorí sú inak heterosexuáli). Možno budem vulgárny, ale ešte som nevidel homosexuálneho psa. Aspoň ten môj je bisexuál a uprednostňuje sučky.
    K druhej časti tvojho príspevku poviem len toľko. Bolo presvedčenie pána Butiglioneho, ktorý sa nestal EU komisárom pre názor, že homosexuálny styk je hriech len jeho názorom za ktorý sa nesmie trestať, alebo výzvou k šíreniu násilia?

  32. .paradox  od .dododo | September 1, 2010

    Zaujal ma jeden článok. Do popredia sa dnes dostávajú otázky BIOETIKY. Majú vlastne dnes vedci “morálne právo” hľadať gén, ktorý je zodpovedný za opačnú sexuálnu orientáciu jedinca ak je homosexualita normálna a prirodzená?

    Blog nájdete tu:

    http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-lecba-homosexuality-vs-perspektiva-vedeckeho-vyzkumu-p4r-/p_veda.asp?c=A100728_113731_p_veda_wag

  33. .bez nadpisu  od .pau | September 2, 2010

    :) ach nejdem sa vyjadrovať . . . dúfam, že si si aj ten blog podrobne prečítal, pretože sa mi zdá ako keby si si ako to slušne povedať . . . protirečil

    a prirodzený poriadok aký je teraz si stanovili ľudia sami prostredníctvom zákonov! prirodzený stav (poriadok) bol, keď ľudia nemali zákony a bolo to čisto na prírode štýlom ako to zvieratá majú vo voľnej prírode teraz, že silnejší prežije . . . a proste keby si sa mal riadiť prirodzeným poriadkom čo vychádzal z prírody tak by to tu vyzeralo úplne inak to čo nazývaš prirodzeným poriadkom teraz aký je stanovili ľudia v určitom vývoji kedysi bolo prirodzene že žena je nikto môžeš si s nou robiť čo chceš vtedy sa tiež oháňali tým že to je prirodzené bo chlap je silnejší a pretože to píšu aj v bibli a boh a papez su osobnosti neomylné

Pridaj komentár
captcha

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM