späť

Mečiar z ďaleka a z blízka

.peter Šiška | 30. Marec 2010 | prečítané 1205x | komentované 24 ľuďmi

Jednou z najtazsich otazok v zivote podzemnej Cirkvi bol povod statnej moci a poslusnosti ateistickemu rezimu. Tato otazka je aktualna aj dnes. Pavlov list ku Rimanom hlava 13, vers 1-3 hovori: ” Posluchajte vladne autority, pretoze kazda vlada pochadza od Boha.” Dalej Pavol pise: ”Autorita vlady bola ustanovena Bohom a kazdy kto odporuje autorite rebeluje proti Boziemu rozhodnutiu a takyto skutok sa nevyhne trestu.” Podobny vyrok je v Pavlovom dopise Titusovi v hlave 3, vers 1: “pripominaj im (krestanom), ze je to ich povinnostou podriadit sa vladnym predstavitelom.” 

Porozumenie Pismu

Pre tych, ktori boli aktivni v podzemnej Cirkvi a najma ti, ktori boli uvazneni a prenasledovani pocas trvania socialistickeho Ceskoslovenska nebolo lahke pocuvat Pavlove vyroky.  ”Moze byt komunisticka vlada, ktora prenasleduje krestanov od Boha?” Pamatam si ako sa diskutovali tieto Pavlove vety  pred Frantiskanskym kostolom v Bratislave. Niektori mlcali ini zase vasnivo tvrdili: “Kazda vlada je od Boha, ale komunisticka nie je!” Komunisti prisli k moci nepravom, su bezboznici, ateisti, proti Cirkvi a preto nemozu byt od Boha! Takuto vladu mam pocuvat, podriadit sa a posluchat?” Ako mohli zniet tieto slova tym co boli uvazneni na pat ci patnast rokov? Biskup Vojtassak ako sedemdesiatrocny bol odsudeny na tridsat rokov vazenia: “Janko ved to aby som im este aj po smrti sluzil,” povedal Vojtassak ustarostene tajnemu biskupovi Korcovi.  Aky postoj sme mali k tejto otazke zaujat vcera a aky ma byt dnes?  Bol apostol Pavol naivny, alebo neskuseny ked napisal tieto nariadenia krestanom v Rime?  

Vlady vcera a dnes

Pavlovi nebolo prenasledovanie nezname - skusil kamenovanie, vazenie a nakoniec polozil svoj zivot  prave pod rimskym mecom a z rozhodnutia rimskej vlady, ktoru odporucal krestanom posluchat a podriadit sa jej. Bola vlada v starom Rime lepsia a moralnejsia ako dnesne, alebo vcerajsie vlady? Nie! Rim vasnivo prenasledoval svojich obyvatelov, zotrocoval a dokonca hadzal aj krestanov levom, ktore ich nemilosrdne trhali za ziva na kusky. Rimska risa si agresivne podmanovala okolite narody a vyuzivala ich pre svoje zaujmy. Koniec koncov nebola to prave rimska vlada resp. jej predstavitel v Palestine Pontius Pilat, ktory podpisal trest smrti  Kristovi?  A predsa Pavol prehlasi: “posluchajte vladu, podriadte sa jej, lebo kazda vlada je od Boha!” 

Zmysel vyroku

Viera pripusta nedokonalost a existenciu zla, viera vsak bojuje proti zlu konstruktivne a nie destruktivne. Krestanstvo nevyzyva ludi ku povstaniu a ku vojne, lebo pre krestansku filozofiu skutocne vitazstvo je mozne dosiahnut iba cez vnutornu premenu protivnika. Ak stracame nadej, ze sa veci obratia ku lepsiemu, neverime, ze Boh je schopny pracovat aj cez sucastnu vladu. Problem je v tom, ze my chceme mat vsetko hned teraz, a odmietame pracovat na veciach vytrvalo a trpezlivo.  Pre cloveka konzumu je trpezlivost neznamy pojem. Sme nachylni k nespokojnosti  ako pokazene deti, ktore zacnu kricat a plakat ked nedostanu po voli.  Na tomto svete je prilis vela rebelie, prilis vela nespokojnosti, prilis vela stazovania a malo trpezlivosti. Konzumcna spolocnost ma v sebe motor nespokojnosti, ktory nas tlaci za honbou zisku, pohodlia a pozemskeho vlastnictva. Podriadenie autoritam sa poklada za slabost a rebelanstvo za hrdinstvo. 

V krestanskom systeme hodnot podriadenie a poslusnost je znamkou dokonalosti.  Podriadenie  je slobodne rozhodnutie posluchnut autoritu k voli Bohu a ucte ku vyssim hodnotam, ako je pokoj a porozumenie. Ak sa dokazeme podrobit vlade, ktora je nedokonala urcite sa dokazeme podriadit aj Bohu, ktory je dokonaly. Podriadenie autoritam nie je kolaboracia. Kolaboracia dava prednost cloveku pred Bohom pre materialny zisk. Kolaboracia je suhlas navonok, teda je to klamstvo, zatialco skutocne podriadenie s respektom na Boha a vyssie hodnoty je uprimne. Kolaboracia je viera v cloveka zatial co podriadenie dokazuje vieru v Boha.

Kritika vlady

Ako mozu ludia reagovat na ucinkovanie vlady ak s nou nesuhlasia? V podstate su tri mozne reakcie: 1) konstruktivna kritika 2) destruktivna kritika 3) demonizacia. Konstruktivna kritika je najpokojnejsou formou reakcie na ucinkovanie vlady. Najjednoduchsim prejavom konstruktivnej kritiky je aktivne prevedenie napravy, bez konfrontacie s autoritami. Napriklad obcianska iniciativa a dobrovolna cinnost, ktora sa postara o napravu sama aj bez kritizovania uradov.  Konstruktivne akcie si vsak casto vyzaduju konfrontaciu s autoritou. Boj proti skladkam odpadu (Pezinok) podpisove akcie alebo aj nesuhlas s vyukou v skolach. Dokazy su potrebne a dolezite inak kritika straca na konstruktivnosti. Pamatam si ako pri prednaskach z vedeckeho ateizmu vyucujuci tvrdil, ze Zidia uctievali osipanu ako posvatne zviera a preto ich mali zakazane aj jest podobne ako v Indii. Prednasatel bol konfrontovany so statami z Biblie, ktore jasne ukazovali na pricinu zdrziavania sa bravcoveho masa k voli dietnym zakonom o cistote a nie o posvatnosti zvierata.

Slovensko nie je jedina krajina, kde je potreba prejavit nesuhlas so statnou autoritou v zaujme dobra. Pred dvomi rokmi guverner Eliot Spitzer si zaumienil, ze prinuti katolicke nemocnice v State New York a v meste New York City vykonavat povinne interupcie. Katolicke kostoly odpovedali protestom a podpisovou kampanou, ktora, ako sa zdalo, neprinasala ziadany uspech. Asi tri tyzdne po Siptzerovej iniciative zrazu New York Times (na zaklade vysetrovania FBI) zverejnil clanok o Spitzerovej praci s podzemnym svetom organizovanej prostitucie a bolo podozrenie, ze Spitzer pouzival aj statne peniaze na  svoje dobrodruzstva s prostitutkami. Za dva dni po tomto vyhlaseni Spitzer sa vzdal uradu guvernera a hrozba ohladom interupcii v katolickych nemocniciach sa uplne rozplynula. Ktovie aku ulohu zohrala v tomto kroku modlidba. Dokazeme verit, ze slovenska vlada sa moze zmenit v pozitivnom zmysle? Kolko ludi, kostolov, cirkevnych spolocenstiev sa modli denne za Fica, Meciara, Slotu, Gasparovica? Len sa rozpamatajme na vsemocnu zeleznu oponu ako sa zrazu rozpadla na kusky bez jedneho vystrelu. Nebolo to iba zasluhou nejakych protestov, ale za tym je ovela viac ako ludska moc.  “Svako Stefan” na dedine, ktory vo svojich velkych a mozolnatych rukach nosil aj modlitebnu knizku mi davno pred padom, zeleznej opony povedal: “To bude s nami tak ako s tymi Zidmi na pusti, 40 rokov aj oni bludili po pustatine tak aj my bludime styridsat rokov v tejto duchovnej pusti…uz to dlho nepotrva.” A skutocne jeho predpoved sa splnila takmer do bodky pretoze od 1948/49 do 1989 bolo to styridsat rokov. Tento svet ma okrem vedeckych principov aj svoju mysticku podstatu. My vidime veci s nosom zastrcenym v piesku a nedokazeme pochopit a vidiet veci z nadhladu.   

Destruktivna kritika

Prvym znakom destruktivnej kritiky je pouzivanie vulgarizmov a osobnych urazok. ”Kritizujuca strana” nema ani dokazy, ktore by obstali pred legalnym sudom, ale hned zacne s privalom nadavok.  Destruktivna kritika sa pouzivala aj pred zacatim duelov a vojen. Slovaci su priam majstri v tomto odbore. Sturovci verili, ze Slovaci vynikaju v ludovej slovesnosti a zabudli pridat, ze Slovaci su majstri v destruktivnej kritike. Mnozstvo nadavok a osobnych utokov, ktore sa vyprodukuju na Slovensku je v drvivej vacsine kultur nezname (.tyzden nie je vynimkou)…priblblí zdeformovaní gauneri, vrahovia, banditi…. Slova priam ziaria nadavkami. Raz som stretol nahodne v state Georgia dve Americanky, ktore boli vydate za Slovakov: “Hm a to ich ustavicne nadavanie…to nie iba obycajne posudzovanie, tam je cosi viac..ten hrozny negativizmus, odkial sa to vsetko berie?” Tato destruktivna kritika prerasta na Slovensku v naivnu vieru, ze zivot niekde daleko za hranicami (vsednych dni) musi byt ovela lepsi - ved kde inde moze byt este horsie, ked na Slovensku je vsetko najhorsie? Je to vsetko nezrele a detske a iba krok od poslednej formy kritiky - demonizacie.

Demonizacia

Demonizacia je nebezpecna a ucinna metoda, ktoru pouzivaju jednotlivci, skupiny ludi a politicke velmoci na kontrolu druhych ludi, alebo aj celych narodov. Hitler demonizoval Zidov, aby ospravedlnil koncentraky, zapadne velmoci demonizovali Africanov aby ospravedlnili svoje kolonizacne vypravy. Paradoxne Churchil povazoval Arabov za necivilizovanych divochov a pouzili pritom otravny plyn na ich kontrolu ako sucast “civilizovanej akcie.”  Americania demonizovali povodnych obyvatelov Ameriky, aby im jednoducho mohli zobrat zem bez vicitiek svedomia a zmasakrovat cele kmene -  dokonca pouzivali sa aj tyfusom nainfektovane prikryvky, ktore sa davali domorodcom ako “dar,” a tak  male deti isli vecer pokojne spat zabalene do teplych prikryvok aby sa mohli rano zobudit do smrti…krasny dar. V kniznici v meste Nacogdoches som si prezrel dokumenty, ktore dokazuju ako Spanieli hadzali Caddo domorodcov psom, ktore ich jednoducho zrali za ziva…Krasna civilizovana cinnost.  Paradox: k voli tuzbe po hmote a bohatstvu, ktora je sama o sebe  demonickou sa demonizovali druhi, aby sa mohli odstranit z cesty. Nato aby mohli  krajiny zbohatnut a jednoducho zavrazdit druhych potrebovali ich ponizit na uroven “diabla” a potom sa citili celkom opravneni toho “diabla” zlikvidovat.

Slovaci su majstri aj v tejto metode. Ked sa nestranny pozorovatel zapocuva do slovenskej kritiky tak si zakonite musi predstavit, ze sam Lucifer posiela tajnymi chodbami pod Karpatmi svojich diablov priamo z pekla na Slovensko a ti najhorsi idu rovno na hrad do slovenskej vlady. Problem je v tom, ze demonizacia neprinasa skustocnu platformu na diskusiu a odstranenie chyb v spolocnostti. Ten co sa demonizuje aj keby mal zaujem sa zmenit - nemoze, lebo samotna podstata demonizacie to vylucuje. Diabol sa zmenit nikdy nemoze a nic dobreho ani urobit nemoze, kazda hodnota cloveka je kompletne potlacena na bod mrazu a zostava cosi co je uplne a totalne nepremenitelne. A predsa metamorfoza - teda premena je najdolezitejsim  prvkom nielen krestanstva, ale kazdej pozitivnej filozofie. Podstata cloveka si vyzaduje neustalu premenu, nic nie je absolutne a ten co pouziva destruktivnu kritiku musi ju pouzit najskor na sebe a ten co demonizuje moze pachat velky zlocin. Vsetcia sme totiz nachylni na vpustanie demonov do naseho zivota a preto si musime davat  pozor ci demonizacia nie je prejavom naseho vlastneho demona ako je zavist a ziarlivost a ostatne demony. 

Zaver

Pravda vyzaduje syntezu. Ak sa realita rozstiepi na kusky intenzivnou kritikou, pohlad na celok sa straca. Podriadenie vladnej autorite ide ruka v ruke s kritickym postojom. Umenie je dokazat zosyntetizovat tieto dve hodnoty tak aby boli v zajomnej harmonii a odrazali komplexnost sveta. Kazda vlada je zrkadlom svojej spolocnosti. Ak sa Slovensko zmeni z dola, najma z negativneho a destruktivneho pohladu na veci ku pozitivnej a konstruktivnej kritike, potom aj zakonite pride vlada, ktora bude odrazat slovensku spolocnost - bude pozitivne a spravodlivo hladiet najprv na zaujmy ludi v krajine a potom na svoje vlastne. Napriklad vlada v Norsku vzala pod kontrolu tazbu ropy a dane investovala do svetovej ekonomiky. Timto sposobom stat vyprodukoval obrovske financie, z ktorych sa vytvoril statny dochodkovy fond (Staten pensionsfond) pre kazdeho obcana. Nori maju zarucenu vysoku penziu (63 tisic dolarov) vdaka mudremu riadeniu z hora. Rozhodnutie vlady vyuzit naftu pre cely narod a nielen pre prospech niektorych nevznikol nahodou, ale je vysledkom spravania celej spolocnosti. Konanie vlady je iba prirodzenym odrazom toho co sa v spolocnosti uz nachadzalo. Ziadna vlada nepadne “z neba.” Natom treba denno denne pracovat najprv na sebe, potom v rodine, v skolach, pracoviskach a potom to pekne krasne sa preleje do vlady a politickeho zivota.  Mimochodom na svete je 5 milionov Norov ako aj pat milionov Slovakov, ked to dokazali Nori preco by sme to nemohli dokazat aj my Slovaci?    

 

“Dajte Cisarovi co je Cisarovo a Bohu co je Bozie.”

Facebookvybrali.sme.sk

.peter Šiška

Komentáre (24)

  1. .kde je v článku Mečiar?  od .ooo | 30. Marec 2010

    Okrem nadpisu, hááá?

  2. .hmmm  od .starchild | 30. Marec 2010

    dobrý článok. Iba jedna pripomienka. Pavlov list. Chápeme ho v dnešnom kontexte. Ale skúsenosť človeka tej doby, jeho motivácia toto povedať, myslím si, že bola iná. Tento postoj sa totiž vyskytuje už i v starom Zákone (izraelské územie) a podľa mňa mieri na nasledovné: starý svet, bol zmietaný vojnami, nepokojmi - také boli staroveké krajiny púšte, s ktorými susedila i Palestína. Izraelské kráľovstvo bolo absolutistickou štátnou formou a iste často prinášalo sociálne útlaky poddaným. A predsa táto forma zriadenia bola lepšia ako krajina, kde vládla anarchia. Toto sa dá aplikovať aj na postoj v Pavlovom liste. Preto aj tento si treba podľa mňa vysvetľovať v kontexte, že lepšia nejaká vláda, zriadenie, než anarchia - totálna neistota, bezprávie vo všeobecnosti, vojna, neustále konflikty a boje, špirály smrti. Viac by som už do detailov nešla a myslím si, že biblický autor tiež nemal viac v úmysle.

  3. .a co slovensky stat?  od .michal | 30. Marec 2010

    SNP bolo Destruktivna kritika ci Demonizacia? :)

  4. .nIE JE VLÁDA AKO VLÁDA !!!  od .rmvn | 30. Marec 2010

    drahí bratia a sestry … Pokoj Vám

    Mne sa na článku páči to,že ako boli dobre vysvetlené 3 možne reakcie. Taktiež aj to, že fyzickým násilím sa svetské vlády nezlepšia, ale ak by niekomu z článku vychádzalo, že by sme sa mali uspokojiť z parlamentnými voľbami, pričom by sme mali OPOVRHNÚŤ VLÁDOU, ktorú NÁM PONÚKA BOH ako to bolo vknihe Samuelovoej (Dávidova vláda) - tak by sa mal zamyslieť nad PÁPEŽSKÝMI DOKUMENTAMI, ktorý ako Najvyšší Prorok a Veľknaz na zemi v Božom mene určuje aká vláda má vládnuť na zemi.

    Dakujem, že ste sa rozhodli pre Ježiša God bless you +

  5. .ad starchild  od .komanche | 30. Marec 2010

    Suhlasim, ze treba pozerat aj na obdobie v ktorom boli Pavlove slova adresovane. Predsa myslim si, ze on osobne to myslel aj abstraktne a nielen konkretne. Jednym z najtazsich skutkov na ceste viery je podriadit sa. Na inom mieste sa pise: Poslusnost chcem a nie obetu.” Ludia su schopny obetovat aj svoje zadrvie, financie a dokonca aj zivot, ale nikdy sa nepodriadia. Posluchnut nedokazu. Zamyslime sa nad tym. Bez schopnosti podriadit sa autorite a milovat aj nepriatelia nie je pravda.
    Z Tvojho komentaru usudzujem, mozno mylne, ze pokladas sucastny stav na Slovensku za anarchiu. Tieto nazory sa sirili uz od roku 1990. Osobne s tym nesuhlasim.

  6. .ad komanche  od .starchild | 30. Marec 2010

    nie nerozumeli sme sa.
    —————————–
    Poukázala som na to, že ak biblické texty poukazujú na to, že sa treba podriadiť vládnym autoritám, tak poukazujú na to iba preto lebo Bohom inšpirovaní autori akékoľvek štátne zriadenie považovali za lepšie ako stav úplneho bezvládia: čas bojov o moc, vojnových konfliktov, bezprávia všeobecne, čo bolo v tých časoch úplne bežné v okolitých krajinách po celom svete. Ďalšie úvahy v tomto kontexte sú podľa mňa zbytočné.

  7. .ad michal  od .komanche | 30. Marec 2010

    je tam nekonecne mnoho otazok, ktore sa tykaju dvoch velkych kategorii. jedna sa tyka slovenskeho statu a druha povstania. v ramci tychto dvoch kategorii su potom mnohe konkretne premenne tykajuce sa napriklad existencie slovenskeho statu, prezidenta, vlady, deportacie slovenskych zidov atd, podobne snp organizacia, prevedenie, podpora, atd. teda odpoved by vyzadovala celu studiu vsetkych tychto premennych z hladiska ich konstruktivnosti resp. destruktivnosti, alebo demonizacie. v podstate obe kategorie boli destruktivnou kritikou v ramci destruktivneho a demonickeho kolosu druhej svetovej vojny.

  8. .pre Starchild  od .rmvn | 30. Marec 2010

    Drahé Božie Dieťa “Starchil”. Pokoj s Tebou :)
    —-
    Dakujem za tvoje názory a chcel by som viac porozumieť tomu ako si povedala,že “akékoľvek štátne zriadenie považovali za lepšie ako stav úplneho bezvládia”. To znamená, že svetská vláda je NEVYHNUTNÁ ??? Ak hovoríš o akéjkoľvek, to znamená, že môže byť aj zvolená ľudmi (laikmi) ??? Len aby nebola anarchia ?

    Dakujem, že si … :)

  9. .ad rmvn  od .starchild | 30. Marec 2010

    mala som na mysli civilizácie v čase keď bol text písaný a na ne sa i vzťahoval viď napr.: Kaz 5, 7-8 , samozrejme za najhorší stav v spoločnosti považujem vojnový stav a anarchiu (totalitný systém, v dnešných podmienkach - stavu ľudského pokroku a poučenia z dejín odmietam s takou istou vehemenciou)

  10. .pre Starchild  od .rmvn | 30. Marec 2010

    Dakujem, že si … ja tiež neuznávam anarchiu. Od tedstva som medzi pankačmi vyrastal a pre mnohých to bola len zámienka, aby nemuseli byť poslušný Bohu a vláde (hoc aj keby od nich žiadal niečo dobré): Aj ja som to tak bral, ale po obrátení som spoznal viac, že aj prostredníctvom svetskej vlády sa môže človek priblížiť k plnení Božej vôle.

    Vojnový stav tiež neuznávam ani totalitné systémy.
    Nech nás žehná Pán a ochranuje od vojny a anarchie +

  11. .ad rmvn  od .komanche | 30. Marec 2010

    Zda sa mi, ze veris v idealnu vladu, ktora je krestanska a myslim, ze mas na mysli konkretne Mikloska, Cernogurskeho a KDH. Podla mna Pismo sa vztahuje na kazdu vladu, teda Meciara, Ficu, Slotu atd. Aj komunisticka vlada existovala s dovolenim Bozim. Nebolo treba kolaborovat, ale podriadit sa a to su dve rozdielne veci. Mnohokrat v zivote vidime, ze clovek, ktory sa otvorene nehlasi ku krestanstvu tak ako napriklad Miklosko robi viacej dobra nez ti co otvorene o tom hovoria. My nevidime do duse cloveka a preto nemozeme povedat ake su Mikloskove umysly hlboko v dusi. Mozno ze su viac “bezbozne” nez Ficove. Moja skusenost je, ze God’s ways are mysterious” a Duch Bozi zostupi na toho koho chce a nikto mu nemoze v tom rozkazat ani jano ani jozo ani ja alebo Ty. Neobmedzujme preto Boha na urcitu vladu a urcitych ludi, lebo On moze aj z kamenov urobit synov Abrahamovych.

  12. .ad komanche  od .starchild | 30. Marec 2010

    z Tvojich príspevkov tiež by sa dalo domýšľavo povedať, s ktorými ľuďmi “zdá sa” sympatizuješ zase Ty :) Musím sa zastať rmvn, zbytočne si ho nakriatol, je to jeho osobná vec a právo na názor. Tak ako nevidíš p.Mikloškovi do duše, nevidíš ani p.Ficovi. Alebo sa mýlim? Nedáva Ti potom nič právo hodnotiť porovnávaním, šú to len Tvoje dohady, veď si nezabudol dať ani slovo MOŽNO. Tak lepšie by bolo neriešiť.

  13. .šú  od .starchild | 30. Marec 2010

  14. .pre Konanche  od .rmvn | 30. Marec 2010

    Drahý braček “komanche” v Kristovi Ježišovi, jedinému Kráľovi Neba i Zeme. Duch Pokoja a Ježiša nech je s nami.:)

    Máš pravdu, že VERÍM V IDEÁLNU VLÁDU, ale iba vo VLÁDU JEŽIŠA KRISTA, ktorá NEPOTREBUJE pre POKOJ NA ZEMI svetskú vládu (okrem cirkevnej hiearchie, ktorá nie je vládou ako svetská).

    Prakticky to znamená, že keby NEBOLA ŽIADNA SVETSKÁ VLÁDA, tak VLÁDAJEŽIŠA KRISTA by bola tak ako aj bola v Izraelskom (vyvolenom) národe v čase proroka Samuela a veľknaza Héliho. Ako vieme, tak BOH VLÁDOL IZRELSKÉMU ŠTÁTU BEZ SVETSKEJ VLÁDY A DUCH POKOJA SPOČÍVAL NA NICH.

    Až po čase sa im zažiadalo svetskej vlády ako mali pohanské národy. BOH NECHCEL (ako ani prorokSamuel), aby Izraeliti mali svetskú vládu.

    Ale kedže Izraeliti boli TVRDOHLAVÍ , tak Boh a Samuel povolili svetskú vládu, ale len takú, akú určí Boh (prostredníctvom proroka Samuela).

    A kedže svetska vláda na Slovensku nie je takou vládou akú určil Boh, tak ani Mikloškova, ani KDH a ani Ficova vláda nie je tou vládou,aká by mala byť.

    O svetskej vláde, ktorú ustanovil Boh prostredníctvom svojho navyššieho proroka, by sa dalo skôr hovoriť svetskej vláde v štáte Vatikán, kde pápežom je zvolený najvyšší štátny predstaviteľ. Alebo ked si spomeniem na kráľa Dávida,či iných kráľov, ktorí boli Bohom a prorokom pomazaní, a neskôr aj pápežom požehnaný.

    Neviem, či to stačí na vysvetlenie, ale dúfam, že už ma nepovažuješ za toho, kto by utekal k volebným urnám, aby zvolil nejakú svetskú vládu :) :) :)
    Boh ťa miluje a má s Tebou úžasný Plán

  15. .pre Starchild  od .rmvn | 30. Marec 2010

    :) :) :) Veľmi ma potešila tá oprava : šú - sú. :) :) :)
    Dúfam, že môj príspevok berieš ako prejav vdačnosti a radosti. Mám rád srandu a viem sa potešiť aj z maličkostí.

    Ježiš Ťa miluje :)

  16. .ad rmvn  od .komanche | 30. Marec 2010

    dakujem za vysvetlenie. v usa sa volby povazuju za krestansku povinnost a preto k tym volebnym urnam treba aj utekat je to nasa povinnost ci nie?

  17. .ar starchild  od .komanche | 30. Marec 2010

    co mozem povedat? nechcel som napadnut rmvn a ak to tak vyznelo tak sa musim ospravedlnit. co sa tyka politikov clovek ma prirodzenu inklinaciu k urcitym ludom, no treba pouzit aj logiku. Obama je napriklad velmi sympaticky prezident avsak jeho rekord je 100 percent proti zivotu a tak clovek musi potlacit aj to, ze mu je empaticly/sympaticky aby pochopil celu tu osobnost spravne. Podobne je to na Slovensku. Helmuth Kohl kedysi v Nemecku sa mi zdal ako statocny a cestny clovek a velmi dobry obraz politika.

  18. .ad komanche  od .starchild | 30. Marec 2010

    povinnosť ako povinnosť. Máš právo i nevoliť. Pamätám si ako za socializmu chodili k nám tetušky z emenvé s urnou až domov, čo otca sa snažili presvedčiť aby volil (komunistov) a splnil tak 100 percentnú účasť. Nakoniec i tak tetuše nepochodili. Slušne ich odmietol a povedal, že nešiel voliť len preto, že je to proti jeho presvedčeniu a že má na to právo. Podozrievam ich, že i keď odišli s dlhým nosom, hlas za otca odovzdali nakoniec ony aby sa nevrátili s “nepořízenou” a aby nemali nepríjemnosti, že nedokázali “presvedčiť” :) :) :)

  19. ....JEŽIŠ JE KRÁĹ  od .rmvn | 31. Marec 2010

    Drahí bratia a sestry … Pokoj Vám :)

    Mne sa páči svedectvo Starchild o situácii počas komunizmu a to nie len preto, že svedčí o realite, ktorá bola, ale aj preto že poukazuje na skutočnosť, že proroctvá opísané v Zjavení Jána sa naplnili. Tak ako sa píše v Biblii a vysvetľuje to Panna Mária (MKH): Červený drak ( ateistický komunizmus) a čierna šelma (falošná demokracia -kapitalizmus).

    Diabol je ten istý stále, ale počas komunizmu sa prejavoval v moci draka, kdežto po jeho páde, odovzdal moc šelme a tá sa prejavuje v moci falošnej demokracie. Falošnej, pretože aj pápež sa vyjadril vo svojej encyklike o falošnej demokracii ako aj o kapitalizmu, že nie je najlepším riešením, ale lepším ako marxismus (hlavne čo sa týka materializmu).

    A čo sa týka volieb: V komunizme sme museli jednu stranu voliť a teraz nám predkladajú veľa, ale falošné.

    Po svojom obrátení som to nevidel a tak som horlivo sa zapájal do parlamentných , prezidenstských a iných volieb. Vtedy som volil KDH ! ale teraz už nie ! Potom, ked som zistil že všetky strany sú podstrčené a riadené inými, že žiadna strana volená ľudmi nemôže byť správne zvolená, že nemôžem tolerovať ani menšie zlo a pri volbách je nutné voliť menšie zlo, tak ma nie len pápežskédokumenty, ale aj Božie Slovo presvedčilo, že tzv.”demokratické vôlby” sú falošnou predstierkou ako nahradiť svetskú vládu, ktorú ustanovil Boh (ako u Dávida a Isboseta)

    Drahí bratia a sestry … to, čo vyzdvyhujem ako na piedestál vlády Ježiša Krista je ťažké prijať, ale ak chcete svetskú vládu ako Izraeliti, tak je tu ponuka od Boha: Radšej prijať vládu určenú pápežom ako takú, ktorú si zvolia ľudia sami. (Radšej prijať Kráľa Dávida ako Isboseta-porov.2 Samuelova kniha-toto Božie Slovo je stále aktuálne) Ja viem,že je to ťažké, pretože pri takomto rozhodnutí nečakáte, že vám ponúknu strany a vy si iba zvolíte (ako pri bežných voľbách), ale vy sami musíte žiadať Boha a pápeža (biskupov), aby Vám poskytli takú vládu. A to je užšia cesta ako u bežných voľbách.

    Dakujem, že ste sa rozhodli pre Ježiša alebo aj pre “Dávida”, ako pre “Isboseta”. God bless you +

  20. .pre KOMANCHE  od .rmvn | 31. Marec 2010

    Drahý braček Komanche. pokoj s tebou :)

    Čo sa týka Mikloška, tak na neho som často poukazoval, pretože ak aj on môže byť tým “Abrahamovým kamenom”, z ktorého by si mohol Boh vzbudiť svojho vyvoleného ako Dávida. Aj ked sa zdá, že je toho nehodný. Ale či ním bude, na to sa nechápe prekvapiť :)

    Ináč obdivujem, že v morálnej i politickej činnosti máš veľkú vôľu nasledovať Ježiša. Nech Boh žehná tvoju Rodinu. Dobre si pamätám ? Máš 5 deti ? To, je úžasné !

  21. .ad rmvn  od .starchild | 31. Marec 2010

    za čiernu šelmu som vždycky považovala fašizmus

  22. .pre Starchild  od .rmvn | 31. Marec 2010

    … máš pravdu, ale nielen to, pretože fašizmus je len jedna z viacerých foriem zmýšľajúcich ako čierna šelma. V Biblii je preto spomínaná šelma, pretože predstavuje zmýšľanie ľudí.Ked pochopíme zmýšľanie šelmy, potom pochopíme aj to, akých zmýšľajúcich ľudí môžeme zaradiť medzi prívržencov tejtošelmy. A tak nie len fašizmus…

    Šelma: neútočí ako drak. Nemá krídla a tak sa skrýva a ked nadíde slabá chvíla, tak zaútočí. Aj fašizmus bol o tom, že najprv sa zakorenil v ľudských mysliach ako neškodný a to tým,že propagoval moc a stabilitu, nadradenosť (hoc aj vo viere v Boha) a ked si ľudia falošne namýšľali, že je to dobré, tak to zneužili a nadradili sa (svoju vieru a rasu) nad ostatných. Až potom zautočili skryto, pod zámienkov, že konajú v mene moci-stability-nadradenosti a , len aby dosiahli moc zaútočili… Takto zmýšľajú nie len fašisti, ale aj rôzne slobodomurárske lóže ako je humanizmus, modernizmus, … ktorí nepopierajú Boha, ale ide im hlavne o MOC-UZNANIE (aj za cenu klamstva, podvodu a násilia).

    Potom je ešte ŠELMA PODOBNA BARANKOVI, ale to je o inom…

    Čo sa týka draka, tak ten preferuje ATEIZMUS (neveru v Boha) a tak pyšne ako dravý vták sa vyvyšuje aj nad Boha svojho Stvoriteľa. Aj ked sa zdá,že je silnejší, predsa jeho moc je omedzená a nie je silnejšia ako BARÁNOK JEŽIŠ KRISTUS. Pád Červeného draka : KOMUNIZMU bol toho ukážkou, aj ked sa ešte vráti, pretože sa píše, že jeho rana sa zahojila (Zj…)

    Nemusíme sa báť dravých zvierat, ani ľudí (dokonca ani diabla),ale skôr toho, čo nás môže premeniť na takéto zvieratá a nakoniec aj tam, kde patria (peklo). A to je naše slobodné rozhodnutie. Kto je za Baránka a jeho Nevestu, ten sa nemá čoho báť. “Nebudem sa báť zlého, lebo Pán je môj Pastier…” Viac o vysvetlení zvierat opísaných v Biblii (zj Jána) sa môžete dozvedieť v MODREJ KNIHE (posolstvá Panny Márie - knazovi Don Stefano Gobi.
    Taktiež o hierarchii na zemi prívržencov padlých anjelov:
    http://blog.tyzden.sk/rmvn/wp-admin/post.php?action=edit&post=143

  23. ....JEŽIŠ JE VÍŤAZ  od .rmvn | 3. Apríl 2010

    Drahí braček “Komanche”. Počas týchto Veľkonočných Sviatkom prajem hojného požehnania a radosť zo zmŕtvychvstania Ježiša krista. Godbless you +

  24. .ad rmvn  od .komanche | 4. Apríl 2010

    dakujem za vins a vsetko najlepsie ajTebe brat rmvn.

Pridaj komentár
captcha

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM